Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-11-21 09:59:55 följande:
    Skönt att julen kommer så man får annat att tänka på oxå.

Tack, det känns skönt att jag kommit förbi mina mf-veckor. Men helt lugn blir jag nog inte förrän efter rul.
    Tror du kommer börja känna dig lugnare när du känner rörelser också, det hjälpte mig mycket. Men efter RUL, då jäklar ska jag bli lugn som en filbunke.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-22 16:04:36 följande:

Då kan jag uppdatera att dopplern från teknikmagasinet var bra. Jag hittade hjärtat på liten efter nån minut. Min man och min son fick oxå lyssna.

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla!

Med långt till rul och inga besök planerade så är den ett alternativ.

Härligt att du hittade hjärtat!

Har börjar känna av vad jag tror är foglossning, får ont långt ner i ryggen och vid blygdbenet och ljumskarna. Inte skönt alls! Det är verkligen skillnad på den här graviditeten och den med sonen, då mådde jag så himla bra hela tiden. Tur att det inte blir fler barn efter det här för gravid har jag då inte lust att vara fler gånger.
  • mom in the city

Nu har vi äntligen varit på RUL. Var en envis liten en så BM fick jobba lite för att se allt. Allt såg i alla fall bra ut och precis som vi trodde så är det en lillebror där inne!

Eftersom vi fått ett BF på KUB så ville hon inte ändra datum även fast hon tyckte att det kanske var några dagar mindre. Bebisen kommer ju när den vill som hon sa så 13 april är det beräknat!

• mom in the city

Tack tjejer! Det känns helt underbart. Så skönt att allt var bra och tänk att jag ska få ha två fina små pojkar i mitt liv. Ska bli så kul att få plocka fram alla fina kläder vi sparat från storebror, nu får man ju använda allt en gång till.

Appen säger 50 % (19+6) idag också så det kunde inte ha blivit en bättre måndag.

• mom in the city
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 14:48:09 följande:

Grattis! Dottern trilskades också på RUL något otroligt så det var nästan att vi skulle få komma tillbaka någon dag senare. Men efter lite hoppande och typ huvudstå från min sida så kunde bm äntligen mäta allt i huvudet

Ha ha, vilken envis tjej! Här räckte det med att hon buffade med den där UL-grejen så jag slapp stå på händer. Men könet visade han snällt upp iaf så det gick inte att missa, precis som med storebror.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 14:47:06 följande:

Grattis. Så underbart. Nu får Du njuta ordentligt!!! Avis .

Här frågade en kollega "hur mår du? Du dricker bara te nuförtiden?"

Jag harklade till lite och sa imorse drack jag kaffe. Och nu fryser jag så. Tycker det är gott med svartvinbärste på hösten. Haha. Tror nog hon kommer observera mig nu. Hon är en sådan som älskar att skallra. Och jag är i vanliga fall en stor kaffe drickare.

Ha ha, känns som du kommer ha ögonen på dig nu. Just det där med kaffet skulle lätt ha kunnat avslöjat mig också, jag dricker ju det fortfarande men mycket mindre såklart.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 22:23:44 följande:
    Haha. Ja det är det jag gör på morgonen. Förr drack jag den där 3 dl stora koppen med kaffe. Nu tar jag samma kopp men häller upp 1 dl och dricker Max 5 klunkar. Hon har säkert observerat det. Hon har järnkoll på alla, haha och skvallrar om det till allt och alla också . Tycker mkt om henne men skulle aldrig anförtro mig något åt henne för då vet man att alla vet innan dagen är slut.
    Så har jag också gjort med kaffet, har tagit men inte druckit upp allt och hällt ut när jag diskar muggen.

Tyvärr finns det ju alltid vissa personer som är sådär, som är så nyfikna och håller koll på alla. Hoppas åtminstone folk har vett att inte fråga även om de misstänker något, tycker man själv ska få berätta när man är redo för det. 
  • mom in the city

Kom på igår att nu är det ju bara en stor milstolpe kvar för mig, förlossningen. När man plussade var det liksom att passera vecka 12, KUB och RUL som man gick och väntade på så nu när de är gjorda är det ju bara att vänta på BF kvar. Såklart är det ju ett antal BM-besök men de är ju inte så jättespännande så kan vi inte snabbspola till typ mars så det inte är så länge kvar? Tungan ute

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-25 15:35:35 följande:

Skönt att ha kommit så långt, att bara ha bf att räkna ned till. För mig är det helt okej att du snabbspola. Jag vill gärna förbi rul så snabbt får det gärna gå.

Vilket datum har du RUL?

Skönt att det är december snart, för då brukar det gå undan med alla helger och så plötsligt är det nästan mitten av januari.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-25 18:09:28 följande:

Jag har rultid 30/12 så över en månad kvar! Men som du säger, december går fort. Man har ju fullt upp. Jag längtar verkligen till rul men är mindre orolig nu med min doppler lyssning i helgen. Lever den nu borde den vara stark ändå och risken att något går snett är ju relativt liten.

Efter rul ska jag köpa några första plagg och fixa i ordning rum mm. Har velat göra det så länge.

Ja, då är det ett tag kvar. Men som du säger, om den lever nu är risken väldigt liten att något ska hända.

Har du känt några rörelser ännu?

Här sparkas det ordentligt i magen, så lugnande nu när jag känner varje dag.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"