vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Hej tjejer
En vecka kvar till jul :) imorgon går jag in i v 15! Jippii!
Grattis 737 till lyckat vul !
Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)
Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .
Nu har jag gått in i v 12. Två v kvar till kub. Illamåendet har lagt sig något. Nu när förkylningen är bättre känner jag mig inte lika sjukt trött längre. Hoppas på att det beror på att v 12 har kommit och att allt är bra.
Åh vad otäckt. Skönt att känna sparkar! Kom ihåg att man drömde mkt konstiga saker när man var gravid förra gången.
Här har vi fått kräksjuka. Än så länge bara sonen. Blir lagom till julafton för oss andra
Nu behöver jag lugnande ord.. Har idag och igår haft lite brunaktiga flytningar och får lite panik. Är ju i vecka 11+3 idag. Hade jag inte haft trosskydd hade jag inte märkt av det, men ja, nu är det svårt att undgå..
Hjälp :(
Usch. Idag är det jag som måste skriva av mig. Tog thyreoidea prover för 1,5 mån sedan. Då var de bra. Tog nya idag när jag jobbade. Då var de 4. Ska vara under 2. Försökte nå kk, men de hade ej teltid. Ringde Vc men inte de heller kunde hjälpa mug i em. Får ringa imorgon. Känner mig helt kall och yr. Kan bli ofullständigt utvecklat foster om jag förstår rätt när jag läste om detta tidigare i år. I em har jag ej läst än
Hej tjejer. Vet inte hur länge värdena varit så här då det är 5 v sedan prover tog senast. Bad bm när jag ringde vid plusset att de kunde hålla i mina prover med den bm sa nej. Fram till inskrivning är det Vc. När jag tog på Vc var värdena ok men precis på referensvärdet. Skulle ta nya prover nästa v vid nyår tyckte Vc. Vid inskrivning bad jag att bm skulle hålla i det. Då var jag genomförkyld och vimsig så jag hade tagit medicinen innan besöket vilket man inte ska vid provtagning. Så fick ta på jobbet igår när jag var åter. Tanken gick igår att skulle någon höjt min medicin igår så skulle det egentligen inte hjälpa om det redan blivit något fel på fostret. Men jag är jätte orolig ändå och känner nu avstånd till graviditeten igen som jag gjorde de första v. Min man tyckte först jag skulle söka akut. Men när jag sa att det gör nog varken från eller till med 12 h men att jag var orolig, kunde han inte riktigt ta mitt resonemang. Han har problemlösar tänk. Har man ett problem så försöker man lösa det. Löser man det inte så ska man inte hålla på att grubbla på det tills man fått svar.
Blev riktigt ledsen på honom igår. Idag blir det mkt svårt för mig att ringa kk. Står fast på ett rum med små op hela fm. Och på em verkar de inte ha några tider. Men måste på något vis försöka.