vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Och vad härligt att du känner så ofta, och starkare. Kan man gissa att din moderkaka inte sitter framåt? Jag vill oxå börja känna nåt
Och vad härligt att du känner så ofta, och starkare. Kan man gissa att din moderkaka inte sitter framåt? Jag vill oxå börja känna nåt
Hur gick det idag Patricia4? Tänkt på dig och hoppats på det bästa!
Hej
Nyss hemkommen från vul där jag fick se min lilla ärta med pickande hjärta. Perfekt i storlek. En milstolpe för oss! Jag ville gå själv så sambon var jättenervös på jobbet. Var rätt skönt att meddela honom att allt var i sin ordning för en gångs skull.
Träffade överläkaren som jag träffat förut och hon ville skriva ut progesteronvagitorier till mig (Crinone) och vill att jag tar dem till v 20.
Svindyra, men jag kör på, även om mina provsvar inte indikerar att jag skulle behöva det. Så jag kör både trombyl och vagitorier nu. Var för övrigt samma läkare som vid ett av mina mf tyckte att jag skulle vänta på barnbarn istället....
Nu var hon betydligt mer positiv!
Visst kan allt gå åt skogen ändå men idag tänker jag glädjas över min lilla ärta som lever och frodas just nu .
Moderkakan sitter i bak så du gissar helt rätt. Det gjorde den med sonen också men då kände jag rörelser betydligt senare än nu.
En vecka till kub!! Känns nära, vill bara ha det bakom mig.
Så då har du i bakväg denna gång? I så fall borde du ju känna tidigare. Jag anade första lilla fladdret redan i vecka 14/15, inte långt dit för dig.
Härligt med bara en vecka kvar, KUB är ju verkligen en milstolpe!
Hej tjejer. Då fick jag det efterlängtade plusset igår. Kan inte riktigt ta till det ännu. Försöker leva i nuet och inte tänka för mycket på framtiden. Nästa v hade vi tid till rmc. Fick omboka förra v besök då tiden ej passade. Avvaktar dock tills på mån och avbokar. Svårt att ringa så privata samtal på arbetstid.
Då det nu var 6 år sedan jag var gravid med sonen men däremot nästan exakt ett år sedan vi plussade med mf så minns jag inte riktigt första v under en "normal" graviditet. Ikväll började det krampa på hö sida efter jag hade hållt på massor här hemma med vanliga bestyr. Mola har jag känt av tidigare idag och drar mig till minnes att det var molande jag kände med sonen. Kraftig mensvärk. Men detta blir jag osäker på. Vid mf hade jag krampande värk dagarna innan och sedan kom en mkt kraftig huggande smärta dagen innan jag började blöda.
UH. Känns som om man kommer inte vara avslappnad förrän man varit på ul och närmar sig v 20. Kul att få hoppa in här även om många nog kommit en bit på vägen nu
tjejer. Då fick jag det efterlängtade plusset igår. Kan inte riktigt ta till det ännu. Försöker leva i nuet och inte tänka för mycket på framtiden. Nästa v hade vi tid till rmc. Fick omboka förra v besök då tiden ej passade. Avvaktar dock tills på mån och avbokar. Svårt att ringa så privata samtal på arbetstid.
Då det nu var 6 år sedan jag var gravid med sonen men däremot nästan exakt ett år sedan vi plussade med mf så minns jag inte riktigt första v under en "normal" graviditet. Ikväll började det krampa på hö sida efter jag hade hållt på massor här hemma med vanliga bestyr. Mola har jag känt av tidigare idag och drar mig till minnes att det var molande jag kände med sonen. Kraftig mensvärk. Men detta blir jag osäker på. Vid mf hade jag krampande värk dagarna innan och sedan kom en mkt kraftig huggande smärta dagen innan jag började blöda.
UH. Känns som om man kommer inte vara avslappnad förrän man varit på ul och närmar sig v 20. Kul att få hoppa in här även om många nog kommit en bit på vägen nu
Vet inte om moderkakan kan sitta i "taket". Har bara hört att den kan sitta långt upp men vet inte riktigt vad det innebär. Ja, jag fick en bild med mig.
Nu har jag hittat hit också, tack för senaste länken i "modertråden"
Är i vecka 20 idag med mina små tvillingtjejer och allt såg bra ut på RUL förra veckan så tummen upp! Då de delar moderkaka så går jag på UL varannan vecka så det känns lyxigt samtidigt som jag förstår att de gör UL så ofta för att det är en högriskgraviditet :-/
Känns väldigt ironiskt på något sätt att fått två mf innan denna graviditet och nu när det är en tvillinggraviditet (som innebär mycket högre risker för mf) så har jag inte fått mf. Är ofantligt tacksam
Jag har förresten moderkakan i framvägg denna gång men kände lite smått redan i vecka 14 men väldigt svagt och nu känner jag dem då och då men mest när de lyckas sparka "utanför" moderkakan tror jag om den inte har flyttat på sig för det kan den ju göra. Med dottern kände jag i vecka 20 och då hade jag moderkakan i bakvägg/i taket.