-
Vad roligt! När har du BF? Rätt "snart" va? Roligt med tvillingar!!JhjärtaK skrev 2014-12-20 13:32:09 följande:Japp vi bor också i Göteborg.
-
Nu behöver jag lugnande ord.. Har idag och igår haft lite brunaktiga flytningar och får lite panik. Är ju i vecka 11+3 idag. Hade jag inte haft trosskydd hade jag inte märkt av det, men ja, nu är det svårt att undgå..
Hjälp :( -
Nej inget sex.. Det är väldigt lite eftersom det inte ens syns på pappret, men jag blir ju sjukt orolig här.. Allt var ju bra i måndags!Blåsippan84 skrev 2014-12-21 22:31:48 följande:Har ni haft sex eller så, så att ngt blodkärl stötts till? Såg de vid vul hur moderkakan låg? Om den låg neråt är det risk för blödningar har jag läst. Kramar
Han sa inget om hur moderkakan låg.. Hoppas verkligen inte detta går åt pipan nu, då går jag nog under :( -
Vi åker till Kiruna imorgon så jag har nog ingen möjlighet att kolla upp :( men blir det värre får jag lösa det på nåt vis. Läskigt :(Cayenna skrev 2014-12-21 23:01:14 följande:Jag hade ju blödningar några dagar, men mer än så! Jag märkte när jag torkade varje gång på toa och lite i trosorna. Dock var jag i ca vecka 8 (7+...) så något tidigare. Jag kollade självklart och hon hittade ingen förklaring. Man är ju något känsligare i slemhinnorna vid graviditet så det kan bli så.
Om jag var du skulle jag ändå kolla för att känna att det inte finns orsak till oro. Annars kommer du nog inte kunna släppa det.
Blödningar måste ändå vara det läskigaste som finns när man har fått MF eller MA innan. -
Tack! Jag har lugnat mig lite nu, det har inte varit nåt mer idag vad jag märkt av.mom in the city skrev 2014-12-22 12:23:45 följande:Förstår att det är jätteläskigt!
Det borde ju vara ett bra tecken att det är jättelite, hade det inte varit för trosskyddet skulle du ju som du sa inte ens märkt det. Brunt betyder väl gammalt blod och det måste ju vara bättre än om det varit rött, små blödningar kan uppkomma av en massa olika anledningar. Håller tummarna för att allt är som det ska! -
Grattis :) jag är ju bara i vecka 13 men har börjat planera vad som behöver köpas, vi har ingen liggdel o babyskydd vill jag kunna klicka på vagnen.. Mycket att planera för :)mom in the city skrev 2014-12-28 16:33:26 följande:
Stor dag idag, vi har köpt oss en syskonvagn. Blev inte Donkeyn som vi hade tänkt oss från början utan en Mountain buggy duet och sen så behåller vi vår Cameleon och köper en ståbräda till den. Tycker Donkeyn kändes för bred och som enkelvagn älskar jag den vi har så ville inte skiljas från den. Tror det blir bra för då kan vi sälja syskonvagnen sen när storebror inte vill åka längre. Känns lite stort, har ju köpt kläder och sånt men vagn är ju liksom lite den stora grejen.
-
Grattis!!karro 2014 skrev 2015-01-03 09:37:31 följande:
Hej tjejer=)
Hoppas att allt är bra med er..
Efter ett mf v5, ett ma v11 och efter ett misslyckat ivf försök (pga att jag har låg äggreserv för min ålder) så har jag lyckats o bli spontant gravid <3, plussade visst en hel vecka innan bim:)) är väldigt orolig men försöker att tänka på annat!!
-
Jag försöker släppa min oro genom att förbereda för bebisen. Igår började jag mina inköp av tygblöjor och idag sydde jag första bodyn. Terapeutiskt det här!
-
De bruna flytningarna är tillbaka :( blir att ringa BM imorgon o se om jag kan få ett ul, känner mig rätt orolig :(
-
Nej inget sex :/ inget som kan göra sönder nåt iaf..Cayenna skrev 2015-01-04 18:25:31 följande:Neeej! Ni har inte haft sex?
Brunt är ändå bättre än rött så jag tänker tänka positivt ändå, man är känslig och det räcker med ett litet kärl.