Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2014-11-07 19:26:36 följande:

Usch och där högg det till ordentligt i tjejmagen. Inte molande utan hugg. Mkt orolig då det är just huggvärk jag kommer ihåg dagen innan mf

Jag hade också sån huggande värk någon dag innan mitt mf MEN jag har även haft det flera gånger (senast bara häromdagen) i denna graviditet som än så länge går bra så det behöver absolut inte betyda att något är fel.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-08 08:33:48 följande:

Kom en sådan lite kraftigare huggande/skärande och sedan höll det i sig dovt, när jag var uppe och gick. Höll i sig när jag satte mig. Jag mår inte illa, känner mig dock mkt trött men det kan vara att jag håller på att bli sjuk. Lite molande i brösten. Gogglar man på symtom så här tidigt verkar "alla" vara mkt känsliga för dofter och springer på toa om nätterna. Goggle är bra men ibland inte .

Jag har mkt svårt att se mig som höggravid och mammaledig. Blir det mf så kommer jag vara mkt ledsen men mentalt tänker jag just inte så mkt på framtiden gällande detta.

Försök att låta bli Google, man blir bara mer orolig. Alla graviditeter är ju olika och symtom eller inte säger inget om hur det kommer gå. Jag har varit gravid med i stort sett inga symtom och det slutade med en son, likaså har jag haft massa symtom och ändå fått MA.

Förstår att du inte vågar hoppas, det gjorde inte jag heller förrän efter de 12 första veckorna. Nu är jag fortfarande orolig att något ska hända, inte lika mycket såklart men kommer nog inte släppa tankarna och rädslan för mf förrän bebisen är ute.

Försök så gott det går att ta en dag i taget, jag tänkte att för varje dag som gick bra var det en dag mindre att få mf på.

Håller alla tummar för dig!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-10 10:49:37 följande:

Bebisen lever fortfarande! <3 Jättesöt och vinkade och svalde vatten.

Och kubdelen gick jättebra, låg sannolikhet!

Har fått huvudvärk av all spänning som släpper nu. Jag vågar hoppas och se framåt lite mer nu!

Åh så glad jag blir för din skull, massa grattis till lyckat KUB!!!

Känner så väl igen det där med att all spänning släpper efteråt. Jag var helt darrig i kroppen efteråt.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-09 18:49:36 följande:

Vi har tänkt betala ett vul vid 5/12. Är runt v 10 då. Sen får man kub ul runt v "12/13 och ul runt v 18 i Östergötlands landsting. Så 2/1 blir det kub.

Har ej haft den där huggande värken sedan i fre kväll. Har börjat smått må illa och inte alls kaffesugen. Kaffetant som jag är så ser jag det som ett gott tecken

Du låter ju som bra tecken du fått.

Jag är också kaffetant och mitt sug minskade också i början. Nu är det nästan som vanligt vilket är lite synd eftersom man inte får dricka så mycket, hade varit lättare om man inte ville ha.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-10 13:46:56 följande:

Tack alla tjejer!! Känns verkligen skönt att ha nåt den här milstolpen efter mycket oro och dagarna med blod känns bortglömt nästan idag.

Nu har jag kommit in i v13 (12+2 mer exakt). Långt kvar men den mest kritiska perioden är ändå bakom mig! Idag är jag glad!

Njut och var glad, som du säger är den största risken för mf över nu!

Kanske ska säga det till mig själv också ...vecka 19 imorgon och är jätterädd att något ska vara fel. Två veckor till RUL, tror det kommer bli två låååånga veckor.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-10 15:17:19 följande:

Undrar om inte oron pyr under ytan när man haft otur flertal gånger. Det går inte att släppa helt kanske? Min man kommer oroa sig fram till förlossningen är avklarad. Han kommer vilja köpa noll och ingenting innan dess. Jag vill dock inte vänta med allt. Jag vill ha det ordnat efter rul.

Du är ju verkligen nära rul och halvtid, försök tänka på att allt sett bra ut so far. Och du har börjat känna bebisen.

Ja man kommer nog inte sluta oroa sig för mf förrän bebisen är ute! Jag drar mig för att köpa något och vill fortfarande hålla graviditeten hemlig för alla andra än de närmsta (men det börjar bli svårt). Kanske känns annorlunda efter RUL, hoppas det iaf.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-10 21:00:07 följande:

Jag hoppas det känns annorlunda efter rul. För det ska ju höra till att boa.

Jag känner inte heller för att prata om och berätta om graviditeten. Närmsta vet redan, men annars väntar jag så länge det går.

När har du tänkt berätta på jobbet?

Jag pluggar normalt men jobbar extra ca två halvdagar i veckan. Vill gärna hålla det hemligt till efter RUL men magen börjar bli väldigt svår att dölja även i bylsiga tröjor. Förhoppningsvis är det ingen som vågar sig på att fråga ännu så att jag hinner göra RUL innan jag blir avslöjad.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-11 15:05:59 följande:

Jag tror du grejar det. Ca två veckor borde inte växa enormt.?

Jag berättade för min chef idag faktiskt. Han blev inte förvånad. Det kändes bra att säga till honom för planeringens skull. Dock väntar jag med att berätta för kollegor mfl till efter rul (om det går ) Jag kan inte ha tighta tröjor för magen ser stor ut på em. Men med fladdrig tröja är det lugnt.

Jag har också berättat för chefen, just för planeringens skull. Jag hoppas bara kollegerna håller sig ifrån att fråga även om de misstänker något under de här två veckorna.

Jag har inte heller tajta tröjor på jobbet men det börjar kännas tråkigt att gå i samma vida kläder hela tiden. Nu börjar det ju dessutom synas ändå så ska bli skönt efter RUL när man inte behöver tänka på vad man tar på sig.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-11 18:48:03 följande:

Jag har oxå samma kläder hela tiden Ser oxå fram emot att ha vilka kläder jag vill.

Hoppas den dem inte ser och att du slipper frågor. Vilken vecka kommer du vara i när du gör rul? Känns som min bm bokade mitt sent oxå då vi gjort kub. Hoppas jag känner bebis innan dess!

Kommer vara i 19+6. När fick du RUL? Eftersom det inte är första barnet är ju chansen stor att du känner något innan.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-11 20:43:21 följande:

Jag kommer vara 19+ca 3/4 om jag tittade rätt nu. Minns att jag var i 17+ med min son. Hade gärna haft lite tidigare faktiskt. Men nu har jag ju ett bra kub så får väl vara nöjd.

Hur kändes det i början när du kände?

I början var det bara en lätt kittlande känsla, så där så man reagerade och tänkte att det kanske var bebisen men inte riktigt visste säkert, Sen kändes det som att något nuddade vid insidan och då blev jag säker, nu är det som tydliga små puffar och jag har lyckats se på magen när det rör sig.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"