Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Mycket spännande att logga på här nu. Vem får nästa bebis? Jag gissar Patricia ändå, mensvärk kan väl vara början?

Själv sitter jag och ammar efter lite spädbarnsmasssage och hjälpt lillen på traven med gaserna. Jag vill hylla windi pysventil för det. Oj vad han pruttar med hjälp av den och sen mår han som en prins. Lite mat och sen sover vi gott.

Hoppas vi har några bebisar till snart i tråden.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-06-21 10:12:13 följande:

Måste fråga om pysventilen . När jag köpte dem så sa Apoteket att det var engångs produkt. Känns ju ganska dyrt att kasta efter varje gång. Går det inte att tvätta och sprita av men kasta om det kommer synlig avföring? Sonen hade kolik och därför jag ej det fanns för 6 år sedan. Låter som en mkt bra uppfinning

Lisa236: ja nu får vi verkligen hålla tummarna. Kan ej föreställa mig 11 mf. Har de plusen varit både efter ivf och spontant? Har ni fått någon förklaring? T1 nära domkyrkan? Blir det bakom kyrkogården?

Har bf 8/7. För några v sedan kände jag att jag inte alls var redo för en förlossningen. Men ju tyngre man blir och sämre sömn så längtar jag nu efter den.

Konstig man är. Om 4 v är bebis här i vilket fall men så trött man är just nu och knappt tror man ska få det lilla knytet.

Def en bra uppfinning med pysventilen. Lillebror kämpar massor men har ändå svårt att få ut så han behöver hjälp en gång per natt. Han har ju legat stilla så länge då på natten så tror det samlas mycket luft då. Jag använder dem faktiskt två-tre gånger då en vän sa tvätta och sprita av. Tror inte det är farligt om man är nogrann. Man använder ju febertermometer mer än en gång. Nu hoppas jag dock att hans tarmar mognar till så jag slipper dem snart. Men jag kör väl på med dem så länge han behöver.

Jag förstår precis känslan av att man är evighetsgravid. Sen helt plötsligt har man knytet och tycker det gick fort ändå. Så konstigt det där. Hur går det smed förvärkarna?
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-06-22 17:14:13 följande:

Fick oxytocin dropp och vi väntar men bara efter en halvtimme tog de bort den .bebis blev stressad. Nu väntar vi på narkosläkaren som ska ge mig EDA och sen tar de hål

På hinnorna.

Oj vilja dåliga viktuppskattningar, jag har också hört flera som fått helt annat.

Min känns ändå stor , tippar runt 4 -4,5kg.

Nu får jag inte använda min telefon längre. Håll tummarna för mig.

Lycka till!!! Snart har du bebisen på ditt bröst!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-06-23 05:33:37 följande:

Äntligen är hon här :) hade en drömförlossning och hon är väldigt söt :)

Skriver ett längre inlägg sen om förlossningen .

Hon vägde 4460 g och är 51 cm. Massor av hår ( mörkt ).

Det är så underbart! Äntligen är hon här efter två års kamp:)))

Grattis till din mörkhåriga flicka! Den där känslan att kampen till slut är över. Så härligt! Njut nu i bebisbubblan och skriv mer om förlossningen när du orkar. Fint att det kändes som en drömförlossning.
  • Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-06-23 16:47:12 följande:

Jaha så här ser det ut idag vecka 5+0 rätt nöjd med att det ökar efter allt jobbigt som varit i de tidigare graviditeterna Ser väl hyfsat ut eller??

Härligt! Försök att sluta med testen nu, starkare än så går ju inte. Vilken vecka hade du vul? Tre veckor efter befruktningen så börjar hjärtat slå så bor du nära nåt bra sjukhus med schyssta maskiner så bör dem kunna se. Jag hoppas så för er skull. Ingen ska behöva gå igenom det ni gjort.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-06-23 14:59:31 följande:

Stort grattis patricia4 !!! Visste ni att det skulle bli en tjej? Vad hade ni sedan innan?

Vila och njut nu.

Själv är jag förbaskad trött på att vara som en elefant. Jobbigt att gå. Att gå upp och kissa på natten är en pers. Trötthet. Gah. I helgen blir det att ta till olika knep (som inte funkar ) för att försöka få igång detta. Tacksam för det svala vädret iaf. Idag har sonen och jag varit mest inne och bakat bullar mm. Nu blir det fika stund och ryggläge i soffan till någon barnfilm. Känner mig som ingen kul mamma som ej orkar med riktigt . Men efter idag bara 3 dagar sen maken sem i 6 v.

Jag tycker du låter som en toppen mamma som orkat baka. Film är mysigt ju.
  • Cayenna

Patricia - kul att dy orkade uppdatera. Det lät som en väldigt fin upplevelse. Vad bra med tanke på att du var orolig.

Jättefint namn, hade gärna haft en Lila/Lilly om jag haft en flicka.

Kämpa på med amningen. Jag körde massor hud mot hud och första korniga bajset dök upp på dag tre. Gav tillägg på kopp ett tag pga för stor viktnedgång men jag slutade när jag kände att mjölken rann till. Heja dig - om du vill amma dvs. Annars finns det ju alternativ.

• Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-06-24 18:42:34 följande:

Hej Vänner!Lite uppdatering från gårdagens Panik....Fick ett återbesök på tisdag fm så nu bara att vänta.HCG var 3680 v 5+0Uppklarning på drygt 4 med trolig hinnsäck hur tycker ni detta låter??Inget mera ont och ingen mera blödning sedan i går kväll. Alla gravidsymtom kvar.

Hej,

Fy sjutton vad jobbigt med den där nervositeten! Hoppas din vecka går fort.

Jag blödde flera dagar med denna graviditet. I efterhand tror jag att det berodde på blodförtunnande.

Kanske så för dig med?
  • Cayenna

Mom in the city - testa messmör i ersättningen. Googla eller fråga bvc hur mycket men tror tesked.

Och alltså din bm verkar så skön haha

• Cayenna
    mom in the city skrev 2015-06-27 12:02:06 följande:

(Tryckte för snabbt på skicka)...då han blev trög i magen. Ska testa med Nan istället för Semper och se om det blir någon skillnad.

Gick han upp för lite i vikt? Var det därför du börjat lägga till ers? Hur gick det att introducera flaskan? Sover han längre perioder då på natten?

Hur gör ni med vaccination mot rota? Jag / vi kan inte riktigt bestämma oss.

Jag ska till bvc i veckan så får se hur vikten ser ut då.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"