Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2015-05-25 14:56:37 följande:

Ett tag sedan nu . Går in i v 35 på ons. Var på extra bm besök för 1 v sedan. Magen hade då vuxit 1 cm, är precis under understa strecket men nu dalade det inte utan följde "sin" kurva. Sa att jag var orolig och ville har tul men när bm sa att det ej behövdes då den nu "växer fint" och inte planas ut mer just då iaf, får man lita på det. Så knasigt när man är gravid att man är ok att prata om hur en ser ut . Träffat 4 st sista v som sagt "oj vad lite mage" någon trodde jag skulle ha efter sommaren då magen ej var stor. Blir ju extra nojiga när de säger så men är inte orolig just nu iaf. Måste lita på bm. Ska dit igen på tors så får vi se.

I helgen har vi haft mkt då sonen fyller 6 på ons. Så i lör gick jag hela tiden. Från 18 fick jag konstanta sammandragningar ville ej lägga mig utan umgås med familj och vänner. Kl 20 hade jag dock så ont så jag ej kunde stå rakt. Men det lättade när jag lade mig. Mitt problem är att jag inte bara kan sätta mig från allt. Har maken fullt upp med saker som måste göras så håller jag också på med disk och tvätt tex. Maken säger att jag bara ska sätta mig när jag ej känner mig ok dör han kan ju ej veta när det börjar göra ont.

Men idag har jag haft mkt ryggläge . Plockat undan en del och nu hämta sonen.

Hoppas ni andra har det bra

Det är ju svårt att bara släppa allt. Jag kan ju säga att nu efter snittet så ska jag ju inte bära mm men jag har jättesvårt att låta bli. Storebror har dock vant sig att inte få hjälp av mig...Trodde han skulle bli arg då han är mammig men han förstår när jag sagt "doktorn sa att...." och han ser ju själv såret i magen.

Försök ändå att varva ned och lyssna på din kropp. Inte långt kvar nu!
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-05-27 08:27:05 följande:

Hej alla=)

Grattis till er som fått bebis<3 hoppas att allt gick/är bra med er=)

Önska er andra lycka till som skall få bebis inom kort:)

För oss går de bra;) fick in i v26 idag, här är en liten bild på henne, Ella<3

Grattis till er Ella och att ha nått fram till vecka 26. Rätt som det är har du bebis i famnen. I efterhand tycker jag att det gick så fort.
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-05-27 12:35:31 följande:

Grattis Karro! Blir det augusti hon kommer?

Idag är jag 37+0, så bebis räknas som färdig. Var på ul igår för se så babyn låg med huvudet ner. Och det gjorde den. Huvudet var 9 cm i diameter, så det betyder att omkretsen är ca 30 cm. Min son hade 35 cm runt huvudet när han föddes. Undrar hur många cm det växer per vecka? Om denna babyn kommer ha samma omkrets kan jag räkna ut ca när den kommer hihi.

Jag räknar med att få vänta minst 4 veckor till ändå.

Inte en aning hur dem växer i magen i omkretsen. Men jag kan meddela att min pojke hade 35 cm när han kom. 13 dagar senare hade han ännu inte 36 utan 35,nånting.
  • Cayenna

35,5 kollade bvc kortet precis, så snabbt växer det inte. Du kanske får en liten bebis.

Ja, nu hejar vi in er! Spännande!

• Cayenna

Svårt att säga innan. Om man inte gjort tul. Mätningar på tul har stämt bägge gånger för mig iallafall.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-06-01 13:47:59 följande:

Hej tjejer

Vaknade inatt av magknip som sedan gick över till förvärkar. Det har hållit i sig fram

Och tillbaka hela dagen.

Jag var nog mest förvånad över att babyn är fixerad , då tvåan och trean aldrig blev det. Ettan var fixerad i fyra veckor , så själva fixeringen betyder ju inte att FL är nära.

Ska iväg på minstingens utvecklingssamtal med mina värkar :) vore kul om vattnet gick där.

Hannah : tråkigt att ni har kris i förhållandet. Det har vi med. Sambon är som en buffel, okänslig och osmidig och mitt tålamod är slut. Igår var han dryg mot mig och struntade i mors dag helt. Jag behöver inga presenter men ... Jag blev ledsen och grät . Likaså min 40 års dag förra veckan , var han helt snål och jävlig mot mig:(

Jag tror inte att babyn påverkas , men tror att de där odugliga karlarna bara stjäl en massa energi som vi behöver inför förlossningen .

Jag är inte i dagsläget säker på att jag kommer att ta med min sambo till FL. Han har varit helt okänslig idag med och jag får kämpa med värkarna själv :(

Sorry för gnäll, men idag är jag ledsen :(

Spännande med förvärkarna! Du får köra lite liveuppdatering här om det händer något.

Hoppas du lyckas ladda upp ordentligt trots en olycklig situation med karl-sloken. Jag tror tyvärr att män inte alls förstår hur det är att vara gravid, må dåligt och låna ut sig själv helt till en inneboende som gör att hormonerna svajar. Jättetråkigt att han inte firade dig när du nollade, detär ju bara var tionde år lixom. Och nåt kan man göra på morsdag även fast man inte gör nån stor grej av det.

Vi har haft vårt kämpigt oxå under graviditeten. Dels för att jag mått dåligt från och till och för att det känts som att jag varit den enda som längtat och förberett för lillen. Tycker dock att det blivit bättre och på nåt sätt tror jag inte att han ser bebisen som verklig person förrän efter födseln. Jag har sett den lille som en bebis sen plusset. Det blir väl overkligt för den som inte bär och känner kanske.

Jag hoppas din man bättrar på sig innan det är dags.
  • Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-06-01 12:23:12 följande:

Patricia, nja jag räknar med att få gå över bf denna gång också. Har det med fixering något att säga om de kommer snart? Min systers bebis var fixerad för kanske 2-3 veckor sen, men babyn har inte kommit än. Hon är 41+0 imorgon. Varför ändrade hon sig om hinnsvepning?

Jag har inte packat något än..

Mom in the city, nej inga tecken alls. Min baby är inte fixerad, de var inte sonen heller förrän det startade. Inga förvärkar. Halsbrand har jag mycket på kvällen och natten.

Ja det känns skönt att kunna träna, men nu börjar de göra ont i ljumskarna av en del övningar. Men hoppas jag kan fortsätta fram till bf i alla fall!

Vet ni om babyn kan påverkas mycket om mamman är stressad och ledsen? Vi har en jättejobbigt situation i vårt äktenskap och jag är väldigt ledsen och mår dåligt. Hoppas inte babyn känner det.

Jag tror inte bebisen påverkas. Moderkakan sållar bort stresshormoner tydligen. Däremot är det väl jobbigt för dig. Kämpa på. <3
  • Cayenna

Här hemma flyter allt på. Bebis fyller tre veckor i veckan. Och storebror fortsätter att avguda sin lillebror. Vackra kärleken. Jag koncentrerar mig på att njuta. Det blir väl tyvärr sista bebisen i mitt liv. Lite sorglig känsla att graviditeter och förlossningar och första tiden snart är helt förbi för sista gången. Min man vill verkligen inte ha fler och jag vill väl egentligen inte vara gravid igen men mitt hjärta känner ändå lite sorg. Svårt att förklara.

• Cayenna

Vad mysigt att läsa om era bb-väskor. Bästa jag hade med var pyjamas med blixtlås till bebis, så mycket lättare än body och byxor. Speciellt eftersom vi klädde av inne på rummet för att vara hud mot hud så mycket som möjligt för att få igång mjölkproduktionen.

Det nästbästa var en ny duschkräm från bodyshop som nu alltid kommer påminna om tiden med lillebror. Hjärnan minns med dofter oxå. Jag gjorde så med storebror oxå och så fort jag känner doften av den jag köpte då så tänker jag på bb tiden.

Köpte trepack trosor på hm som var mjuka och bra att ha binda i. Jag vill gärna slippa nättrosor så fort det går.

Powerbars var toppen oxå. Och en skvallertidning.

Annars mjukiskläder och tofflor till mig.

• Cayenna
    Hannah8401 skrev 2015-06-07 12:21:20 följande:

Det var visst inte bara jag som har trubbel i äktenskapet då. Så jobbigt att det kommer nu precis innan man ska föda. Hoppas det ordnar sig. Kanske blir det annat fokus när den lilla kommit. Nu har jag vart med sonen hos min pappa ett par dagar, skönt att komma lite hemifrån.

Imorgon kl halv nio får min syster igångsättning! Så i veckan kommer jag få gosa med nyfödd bebis!

Själv är jag 38+4 idag. Inga slempropp eller förvärkar eller nåt. Hade inget sånt med sonen heller. Jag har inget hopp om att något ska starta före 40 fulla veckor.

Vad mycket ni packat i era BB väskor! Jag har inte packat någon än. Och det blir väl bara några ombyten til mig själv, kläder till babyn att åka hem i och hygienartiklar. Annars finns ju allt där!

Patricia, något på g för dig?

När har ni fått övertidskontroll om ni passerat bf?

Har du blivit moster ???
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"