Inlägg från: 737 dagar |Visa alla inlägg
  • 737 dagar

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-12-16 20:25:06 följande:
    smile2.gif

Smutsig, lerig och gammal smile2.gif Sjukt kul.
    Han har humor den där lille ^^
  • 737 dagar
    mom in the city skrev 2014-12-17 09:04:02 följande:
    Jättestort grattis till lyckat VUL! smile2.gif
    Tack ^^
  • 737 dagar
    Patricia4 skrev 2014-12-17 15:22:17 följande:

Hej tjejer

En vecka kvar till jul :) imorgon går jag in i v 15! Jippii!

Grattis 737 till lyckat vul !

Jag har berättat för min pappa och barnens farmor nu så de har vecka på sig att smälta nyheten innan vi sätter oss till julbordet och jag ratar hälften ;)

Inga sprudlande glädjeyttringar men det var jag beredd på , fjärde barnet tycker många är mycket men det struntar jag i ! Vi är glada och magen har växt så nu är det svårt att dölja .

Grattis :) kan tänka mig att folk inte blir lika glada när man redan har en skara barn. Tråkigt :/ alla barn är ju lika speciella <3
  • 737 dagar
    mom in the city skrev 2014-12-18 19:49:13 följande:
    Åh så underbart! smile2.gif Det är ju så skönt när man får bekräftelse på att det är något som lever där inne.

Har två kompisar som sagt att de helst vill ha en tjej när de får barn för att det "finns ju så mycket gulligt till tjejer". Vill de ha ett barn eller docka undrar jag? Den ena sa till och med att hon vill ha så många barn det krävs för att få en flicka oavsett om det blir ett eller fem, deras första blev en kille så får se var det slutar. Den andra har nu kämpat mot ofrivillig barnlöshet i 2,5 år så jag gissar att hon omvärderat sina tankarna nu. Jag tänker som du, att jag är så oerhört tacksam över att få ett barn till då jag inte heller trodde det var möjligt tidigare i år.
    Vilken inställning :O ibland undrar man ju faktiskt om det är dockor och ägodelar folk vill ha istället för barn.

I min familj får vi tydligen bara pojkar. Min son har 4 kusiner och alla är pojkar. Detta blir sista barnbarnet för mina föräldrar så jag hoppas lite att det är en tjej för att väga upp allt det grabbiga, samtidigt som jag inte alls vill bli överöst med massa gullegull. Mina barn ska ha praktiska färgglada och sköna kläder, inget princesstjafs :P
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-19 12:06:43 följande:
    Nej fy för prinsesstjafs. Skönt och färgglatt ska det vara. smile1.gif

Tycker det ser så knäppt ut när man klär upp sin dotter i värsta klänningarna och själv går i jeans och tröja typ. I såna fall får man ju glida runt i balklänning själv så det matchar. smile2.gif
    Haha :P vad roligt det hade sett ut!

Jag syr ju barnkläder själv, har eget företag o så, så egentligen önskar jag att ingen köpte kläder till mina barn.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-19 15:10:29 följande:

Så skönt att känna baby varje dag nu, speciellt eftersom rul blev så sent. Jag känner sparkar, inget fladder här inte. I min gravidapp på vecka 20 (läst i förväg) står det att man kan känna fladder inte sparkar. "Regelrätta sparkar kommer när barnet är större". Betyder det här att jag har en riktig vildbatting??? Eller är appen bara uppskattningar för förstagångsmammor?

Jag tror det är för förstagångsmammor. Man måste alltid va lite försiktig med vad man säger till gravida för de blir så lätt oroliga :)

Mysigt med sparkar!! Jag vill också :) vilken app kör du?

Ja jag älskar att sy :) nystartat fortfarande men det går framåt. Jobbar med annat också :)
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-19 21:00:30 följande:
    Sant, annars blir man orolig som gravid. Det är säkert bara olika hur mycket man känner och hur tidigt. Det är jättemysigt att känna, och jag känner attvoron som ändå var kvar börjar försvinna mer och mer.

Jag kör på babygruppens gravidapp. Vilken kör du?

Kul ändå att du börjat våga satsa på det som du tycker är roligt. Hoppas det går bra och att du får så mycket att göra som du vill. Syr du mkt kläder till din son? Önskar att jag var bra på att sy smile5.gif
    Jag har tre olika :P familjelivs, den som heter typ Gravid app och babyvärlden :)

Jag syr nästan alla tröjor till sonen och alla mössor. Syr en del byxor också o lite fleecejackor o så. O lite kalsonger, men det köper vi för det mesta. Det är honom jag testar alla nya modeller på :P

Sy är superroligt! Denna veckan har bara varit lite stressig, mycket beställningar o tygleveranser som strulat. Bröt ihop inför min stackars son idag av stress, han satt o klappa mig och sa "mamma, det är ingen fara, man får vara ledsen ibland".
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-19 22:37:40 följande:
    Men oj så underbart att kunna bestämma så över sonens garderob. Från tyg osv. Underbart!

Så gullig son. smile1.gif Då vet man att du tröstar och säger lika. <3
    Ja det är roligt :) ser fram emot att börja sy till bebisen också. Sonen är född i januari så vi har ju inga sommarkläder :P ska nog sy lite i storlek 44 för säkerhets skull också, de är ju så gulliga ^^

Vart bor ni alla? Någon mer från Göteborg?
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-12-20 06:10:20 följande:

Åh vad otäckt. Skönt att känna sparkar! Kom ihåg att man drömde mkt konstiga saker när man var gravid förra gången.

Här har vi fått kräksjuka. Än så länge bara sonen. Blir lagom till julafton för oss andra smile5.gif

Åh vad hemskt, krya på er!!
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-20 05:37:54 följande:

Drömde en hemsk hemsk mardröm att bebisen dog. smile4.gif Den kändes så verklig.

Som tur var sparkade babyn flera gånger på rad när jag vaknat.

Vilken mardröm :(

I början drömde jag jättemycket verkliga drömmar, mycket om ett ex, gjorde mig sjukt förvirrad. Men som tur är så har det slutat nu..
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"