vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Vad är det för vagn ni köpt?
Vad är det för vagn ni köpt?
Härligt att läsa att ni boar och snart har era bebisar.
Här renoverar maken och hans bror sonens nya rum och bebisen flyttar i sommar in i sonens rum. Så det är väl en del i alla förberedelse
Va roligt att han fick vara med och bestämma, klart han vill ha det som kompisarna.
Tror ni kommer gilla den vagnen jättemycket, har en kompis som har den och hon är jättenöjd.
Vi har köpt en Mountain Buggy Duet, sen har vi en Bugaboo Cameleon sen innan som vi ska köpa en ståbräda till.
Vecka 39 (38+0) idag, dagen som storebror föddes. Tror dock att vi får vänta lite till på lillebror, har en känsla av att han inte har lika bråttom. Är så otålig och vill bara föda nu, vill slippa den stora magen och se vem som gömmer sig därinne! Samtidigt kan han gärna skippa att komma imorgon, 1 april är ju kanske inte världens roligaste födelsedag.
Min BM har nog rätt i att jag kommer känna det som att jag gått över tiden from idag, min hjärna tycker nog att graviditeten ska vara slut nu även om jag försöker intalar mig att BF fortfarande är knappt två veckor bort.
Vi tittade på Donkeyn också men den här är smalare och kändes smidigare.
Har en del sammandragningar/förvärkar men de kommer inte regelbundet och gör inte särskilt ont så det är nog bara övning.
Spännande med förverkar . På tal om datum att födas på.
En kollega fick tre v för tidigt för 2 år sedan så sonen föddes på julafton. Efter förlossningen var hon helt slut och bara grät. I all hormonstorm och inte förberedd att han skulle komma då (hon hade tänkt jobba en vecka till, vara bara ledig ett par dagar då. Jobbar natt som sjuksköterska) så grät hon och sa att han skulle bli mobbad för att han skulle fylla på julafton. Nu skrattar hon bara åt det .
Spännande nu med förlossning snart för dig !!
Fin!! Jag gillar deras utbud av tyger.
Ja vi trivdes med den. Sen åkte vi dock och beställde den efter jag jobbar helg så maken tog beslutet i färg . Så det blev en "Madrid". Men det blir bra. Känner kanske lite att den blir lite mörk, men men
Ska återkomma om vi hinner testa ståbrädan men det kommer nog mest bli syskonvagnen i början gissar jag.
Med storebror hade jag inga förkänningar alls utan plötsligt gick vattnet. Sex timmar efter det kunde jag ana den första lilla värken (men hade inte förstått att det var värkar om inte vattnet gått) och sex timmar senare var han ute.
Hade flera förverkar i går under ungefär en timme och började nästan tänka att kanske är det något på g...men sen slutade de så det var nog bara kroppen som övade lite.
Hämtade ut pampers box på Babyproffsen igår. Den hade ju blivit ännu sämre än när storebror kom. Undrar om den varit bättre från babyland eller om det var samma innehåll. Nån som valt babylands hemskickade istället för Babyproffsen?