Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2014-12-27 21:30:03 följande:

Nu kommer ett riktigt gnälligt inlägg så här i mellandagarna. :-P Känns fel att klaga egentligen men jag börjar verkligen bli riktigt trött på att vara gravid! Undrar hur jag ska stå ut i tre månader till för det känns som en evighet.

Magen är obekväm och bara i vägen, det går inte att sova bekvämt, jag kan inte böja mig framåt och suckar och pustar när jag måste ta mig upp och ner från golvet för att hjälpa sonen med kläderna. Är så himla less på att inte kunna röra mig som jag vill, ha på mig det jag vill eller äta och dricka det jag vill. Längtar så mycket efter ett glas rött, parmaskinka och mögelost att jag tror jag blir knäpp! Är sugen på allt jag inte får äta eller dricka och tycker det känns så orättvist att "alla andra" får.

Ha ha, inte alls gnällig och bitter! smile5.gif Vill bara att det här ska vara över och att vår efterlängtade bebis ska vara här hos oss.

Kan bara hålla med och känna sympati. Vi är på middag hos mina päron och maken kan dricka vin och äta god rökt korv, gaaaah!

Magen är ivägen som bara den och blir andfådd av att sitta upp och äta typ :-P

Samtidigt vill jag inget hellre än att de skall stanna inne länge länge iom att tvillingar tenderar att både födas för tidigt och dessutom vara mindre än enlingar.
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-12-29 15:37:38 följande:

Vid den här tiden imorn är mitt rul klart och bakom mig. Sista milstolpen innan bf. Eller finns fler? Kanske när man passerat den vecka som bebisen mest troligt överlever då.

Kan knappt tänka på annat än rul nu!!! Nervös men glad att det är imorn. Bebisens sparkar känns väldigt kraftigt flera gånger om dan så inte orolig över det men om det skulle vara nåt fel. Å andra sidan såg allt bra ut på kub.

Härligt med RUL imorgon!

Från vecka 22+0 kan bebisen överleva utanför livmodern och i vecka 28+0 går det bra för åtminstone 90% av dem som föds då.

Jag har lite egna milstolpar, typ varannan vecka från v 28, sen 30, sen 33 fullgångna och sen 37 fullgångna då de är "färdigbakade". Sen så blir den absolut sista milstolpen när jag får mitt snitt-datum
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-12-30 15:58:39 följande:

Nu är milstolpen rul bakom mig. Svettades och var illamående innan av nervositet. Men allt såg bra ut och som det ska!! smile1.gifsmile1.gifsmile1.gif

Det är en liten kille (precis som jag trodde) så nu ska vi handla några kläder till just honom. Nu blir det sista väntan till att få träffa honom på riktigt i maj. Undrar om han kommer vara lik storebror.

Grattis till lillebror!!
  • JhjärtaK
    737 dagar skrev 2015-01-04 23:06:46 följande:
    Tack alla!

Ja det var så för några veckor sen men då hann jag inte kontakta nån för vi åkte på semester.. Det lugnade sig då men nu är det igång igen. Hoppas jag kan få ett ul så jag kan lugna ner mig.. Detta är tortyr :(
    Förstår så väl hur det känns, det är verkligen tortyr! Hoppas att du får ett UL genom mvc!
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2015-01-10 18:06:53 följande:

Undrar av er som kommit längre. När började ni känna av fostret. Är i v 15, 14+3. Längtar så. Hugger till ibland i magen men hoppas det inte är ngt konstigt. Första mamma byxorna inhandlade igår. Och ska shoppa över nätet lite mer ikväll smile1.gif

Jag kände det första i vecka 14 men är omföderska plus att de är två st så dubbla chanser att känna något

Med första kände jag först i vecka 20 och då hade jag ändå moderkakan i bakvägg till skillnad från nu när den är i framvägg.
  • JhjärtaK
    Lisa 236 skrev 2015-01-13 13:34:38 följande:

Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla

Beklagar verkligen! All lycka till!!
  • JhjärtaK

Nu är jag i vecka 30, whoho! Och enligt beräkningar så är jag nu ungefär lika stor som jag var med dottern i vecka 40 så ni kan ju tänka er

Flertalet gravidkläder börjar bli för små för magen, undrar om det finns "tvillingmammakläder" någonstans, haha

Skall på mitt 16:e UL på måndag (det blir mååånga när man väntar tvillingar som delar moderkaka) och skall bli kul att se hur mycket de växt sedan sist. För ca två veckor sedan vägde de dryga kilot båda två och det börjar kännas kan jag säga med två kilo bebis och x antal litet fostervatten där inne. Och "värre" lär det ju bli men det är det värt så länge de stannar på insidan.

• JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2015-01-16 08:01:22 följande:

Hej tjejer! Känner som många här att rul blir avgörande. Jag kan inte njuta av detta redan nu. Och nu när jag inte känner något i magen och illamåendet är borta så är det som det är.

Måste bara fråga, är det fler som har huvudvärk? Jag får huvudvärk efter lunch. Försöker mota direkt med panodil men blir bara värre och värre tills jag har migrän. Varit så hela v. Försökt ringa bm. Men jobbat denna v och ringer jag vid 10 är kön full smile4.gif

Det är väldigt vanligt med huvudvärk under graviditeten. Jag har i vanliga fall typ aldrig huvudvärk men hade rätt så ofta under vecka 13-20 typ. Se till att dricka ordentligt för kroppen behöver mycket vätska när allt blod, fostervatten etc skall bildas.
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2015-01-18 15:55:03 följande:
    Känt av det i helgen också när jag test mig hastigt. Kommer ihåg med sonen fick jag det första gången efter v 30. Men det är väl annat med andra barnet. Ska också fråga på tors när jag kommer till bm
    Jag hat haft sd sedan v 15, väldigt vanligt att få dem tidigt dels när man är omföderska och dels när man väntar tvillingar.

Nu i vecka 30 har jag sd lite då och då oavsett om jag hållit mig stilla eller inte men går jag så kommer de som ett brev på posten.
  • JhjärtaK
    Hannah8401 skrev 2015-01-21 17:01:59 följande:

phpAUSKu893541.jpg

Idag var vi på rul, allt såg bra ut, och det ser ut att bli en lillasyster till vår son smile1.gif

19+0 idag, så 40 fulla veckor den 17 juni.... men eftersom vi bor i norge blir bf 20 juni smile1.gif

Grattis och vilken fin och tydlig bild!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"