Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Jag är så trött! Kanske järnet som börjat dala. Ska till bm om drygt två veckor, har inte varit där sen inskrivning och då var järnet bra. Borde kanske kollas oftare? Jag står nog ut tills dess ändå.

Jag har börjat köpa lite bebiskläder. Han har fått två set i 50 och ett i 56. Ska börja fundera på vagn oxå. Har tittat på inredning till rummet, inte handlat ännu men vet ungefär vad jag vill ha. Känns som jag njuter nu äntligen. Rul var nog det avgörande för det.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-01-16 13:01:33 följande:

Hej tjejer

Ser att ni pratar om huvudvärk. Har haft riktigt ont de senaste veckorna , nästan som migrän . Blev nästan rädd för det aldrig gick över..,nu är det bra igen tack o lov.

Har glada nyheter: Rul gick jättebra och det verkar bli en liten flicka:) vi är så glada :))

Grattis till lyckat rul!!! Och grattis till en frisk liten flicka! Lycka att nåt den milstolpen!
  • Cayenna

Kul att läsa om hur det är för er som kommit.längre. Förstår att din mage är stor JhjärtaK Jag växer så det knakar nu andra gången och har ju bara en enling. Hoppas det är som mom in the city skrev att man inte blir störe bara att det kommer tidigare.

Trevlig helg alla tjejer och hoppas huvudvärken lättar för er som lider av det.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-16 15:04:56 följande:

Tack för alla svaren om huvudvärken. Verkar vara vanligt. Sen har jag hållt ensidig kost denna v då våra magar blev hel konstiga efter vår magsjuka i julas. Så bara kokt mat. Mest grönsakssoppa.

Varit på ett snabb besök till bm idag. Har fått som framfall efter mina långa toabesök . Känns för jävligt. Hon kunde ej svara på om det går tillbaka efter förlossningen när muskulaturen inte blir lika elastisk. Känner nu att jag ej kommer orka vara gravid en gång till. Kroppen "förfaller". Men maken är inte med på det spåret, än . Han är inne på tre. Men tror han kan ändra sig när bebisen kommit ut och när den rusar runt vid 1 års ålder .

Men oj, läste nog inte ordentligt är sjuk. Framfall lät ju inte alls kul. Hoppas verkligen att det går tillbaka. Hur fick du att tänka på att göra en sån undersökning? Kändes det konstigt?

Oavsett hur många barn ni väljer går det nog.
  • Cayenna
    Innaj skrev 2015-01-16 17:09:42 följande:

Hej allihopa! Kul att ha funnit denna tråden då jag var med i den andra.

Fick reda på mitt ma i v10 på ett tidigt UL.

Är nu gravid igen v.7 och är så nojjig att jag inte ska få behålla detta heller.

Har INGA symtom alls till skillnad från alla andra känns det som.

Hade det inte vart för testerna hade jag inte vetat att jag va gravid.

Har UL bokat i v.9 och känns bara som att jag vill få mitt 2dra ma bekräftat

Så vi kan börja om på nytt :(

Några av er som haft två ma? Isf har läkarna sagt vad det kan bero på?

Grattis till din graviditet och plusset. Välkommen hit oxå!

Jag har haft totalt tre (ma och mf) varav två i rad. Det jag fick veta var att det var ovanligt ändå även om vi är flera i denna tråd som råkat ut för varianter av flera i rad.

Jag äter blodförtunnande Trombyl denna gång för att om det kunde vara det som är problemet så kan man testa det. Det verkar funka för mig. Vi har ärftlig risk för blodproppar i familj och släkt så det kan ju vara det.
  • Cayenna
    Innaj skrev 2015-01-16 17:09:42 följande:

Hej allihopa! Kul att ha funnit denna tråden då jag var med i den andra.

Fick reda på mitt ma i v10 på ett tidigt UL.

Är nu gravid igen v.7 och är så nojjig att jag inte ska få behålla detta heller.

Har INGA symtom alls till skillnad från alla andra känns det som.

Hade det inte vart för testerna hade jag inte vetat att jag va gravid.

Har UL bokat i v.9 och känns bara som att jag vill få mitt 2dra ma bekräftat

Så vi kan börja om på nytt :(

Några av er som haft två ma? Isf har läkarna sagt vad det kan bero på?

Beträffande symptom så är nog alla graviditeter olika så symptom kommer kanske i annan skepnad senare.
  • Cayenna

Är det att man går snabbt?

Jag har mycket sammandragningar och det började ca v15. Det räcker att jag reser mig upp från sängen t.ex. Ska fråga min bm om det vid nästa besök.

Hur mycket är normalt?

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-18 15:55:03 följande:

Känt av det i helgen också när jag test mig hastigt. Kommer ihåg med sonen fick jag det första gången efter v 30. Men det är väl annat med andra barnet. Ska också fråga på tors när jag kommer till bm

Du får gärna skriva vad din bm säger.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-01-20 15:36:18 följande:

Hej vecka 29! Nu är mer än 70 % av graviditeten avklarad enligt appen. Ser fram emot nästa vecka och att gå in i vecka 30, känns så mycket närmare på något sätt.

Grattis till vecka 29! Håller med, vecka 30 känns närmare, att veckan börjar på 3!!

Själv har jag kommit till vecka 23 nu, tycker tiden går rätt fort. Har mycket både på jobbet och privat så det är väl därför.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-01-20 19:42:51 följande:

Åh vad underbart! Tänk att vi misströstade så mkt i vår mf tråd och nu är vi här !! 70% - det är inte klokt :))

Det var verkligen kast mellan hopp och förtvivlan. Och mycket misströstan. Så märkligt att den tiden är rätt avlägsen nu när man är tjock om magen och känner en vild sparkande baby flera gånger per dag. Men det ena utav mina mf, den när jag gick längst och det upptäcktes på ett ul, kommer alltid göra ont när jag tänker på det. Datumet har fastnat för alltid, exakt ett år senare på ul levde den här lille skrutten i min mage....det var väl meningen att jag skulle få honom tänker jag.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"