Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Lisa 236 skrev 2015-01-06 18:28:20 följande:

Nej inte kört har inga hcg värden att jämföra med ännu utan bara hcg på 35 från idag. men det är väldigt lågt. Och min känsla är att gravtesten idag är svagare men nu får bara tiden utvisa

Okej, hoppas ändå!
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2015-01-06 20:32:44 följande:

Jag är rätt orolig o känner mig plötsligt väldigt ogravid, men försöker härda ut till fredag. Har inte kommit nåt mer idag vad jag vet, vågar ju inte ha trosskydd mer :/

Du har kommit så långt att du borde börja må bättre ändå, håller tummarna att det är därför du känner dig ogravid. Hoppas din vecka går fort och att du får bra besked på fredag.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-07 11:05:49 följande:

Måste bara fråga er en sak, precis innan och inunder tiden jag plussa hade jag molvärk rätt ofta.. Nu idag är jag i v 4+6 och känner i princip ingenting mer än att jag he ont i ländryggen.. Och att jag är trött, vet inte om tröttheten beror på en graviditet eller att jag inte sovit så bra o jobbat mycket det sista!! Hur kände ni er? Från en orolig Karro!!!

Ingen molvärk här i början. Började må illa i vecka 6. Men det varierat från graviditet till graviditet för mig och inget har varit mer säkert än något annat. Tyvärr.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2015-01-09 12:11:02 följande:

Det gick bra :) åh så skönt det känns. Nu ska jag njuta av graviditeten.

Vad bra! Lycka! Sa dem vad det bruna kunde bero på?
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2015-01-09 22:19:22 följande:

Hon sa att det kunde va sköra slemhinnor. Moderkakan låg i bakvägg så den var det troligtvis inte. Skönt iaf. Fick se att fostret hade ryggrad o urinblåsa o lite annat spännande. Nu är det en månad till rul!

Så sa dem till mig med. Dem såg ingen förklaring. Verkar som man bara är känslig.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-10 18:06:53 följande:

Undrar av er som kommit längre. När började ni känna av fostret. Är i v 15, 14+3. Längtar så. Hugger till ibland i magen men hoppas det inte är ngt konstigt. Första mamma byxorna inhandlade igår. Och ska shoppa över nätet lite mer ikväll

Där i vecka 15 började jag känna nånting som jag tror var bebisen. Svårt att veta i början tycker jag men ju längre det gick desto säkrare blev jag.

Skönt med mammakläder så magen får vara hur den vill utan att kännas obekvämt.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-12 22:49:06 följande:

Usch. Nu måste jag bara skriva av mig. Kommit i svacka. Känns nu overkligt att jag är gravid. Tror nästan inte det ska gå vägen. Har berättar för några kollegor då de började undra i fre och tänkte att nu ska det inte vara hemligt. Kommer gå vägen och om det blir ett sent mf så kommer de ändå få reda på det då jag kommer må mkt dåligt. Men nu har flera andra hört av sig på fb (kollegor på andra plan i huset) och undrar så där är det nu offentligt. Fy. Mår skit för det. Maken tycker jag inte ska tänka som jag gör. Han menar att det spelar väl ingen roll om folk vet nu och sonen vet ju och berättar åt höger och vänster. Men känns ändå jobbigt och nu känner jag inte av ngt av graviditeten vilket gör det mer overkligt.

Förstår precis känslan. Jag tyckte det kändes obekvämt att prata om graviditeten och nästan som att det skulle gå åt fanders bara för att jag sa något. Min son berättade tidigt, dock efter kub, för några och då tyckte jag det var så jobbigt. Känslan släppte inte förrän jag kände rörelserna ofta, varje dag. Då kunde jag känna en glädje och stolthet över att få bära på ett syskon - på riktigt den här gången.
  • Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-01-13 13:34:38 följande:

Hej tänkte bara såga att då var det konstaterat igen... ytterligare ett missfall. nummer 10. Känns inget vidare... men bara på det igen. Nästa provrörsförsök i februari .... Lycka till alla

Beklagar! Håller tummarna för ert nästa försök.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-01-13 09:25:54 följande:

Vecka 28 idag och tre månader till BF. Nu börjar det faktiskt kännas som att det är en överkomlig tid kvar.

Vecka 28 är ju galet nära. Snart på siffran 3!!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"