vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Bor i Halland och här erbjuds tydligen inte kub alls av etiska skäl. Men kommer bli erbjuden tidig koll om jag vill pga de tidigare missfallen.
Bor i Halland och här erbjuds tydligen inte kub alls av etiska skäl. Men kommer bli erbjuden tidig koll om jag vill pga de tidigare missfallen.
Vilket datum är bf för dig? Borde skilja fem veckor mellan oss eller hur?
Ska ni kolla könet med andra ord? Kollade ni med er son? Vad mysigt efter det, köpa några bebis plagg och accessoarer
Jag har mått så både lyckade och ej lyckade graviditeter. Endast den som slutade i tidigt mf som jag mådde bra.
Jag tar det som ett gott tecken att blodet avtagit. Får se om några dagar.
Vilket datum är bf för dig? Borde skilja fem veckor mellan oss eller hur?
Ska ni kolla könet med andra ord? Kollade ni med er son? Vad mysigt efter det, köpa några bebis plagg och accessoarer
Mitt illamående är borta. Klagade som f-n när jag hade det och nu ikväll när jag mått bra så blir jag så ledsen och orolig. Eller kan det vara att jag haft fullt upp? Tror det är kört! Blir bara så ledsen!!! Tre i rad, och blir nog inga fler försök.
Vad man än får vill man kanske ha lite nytt oxå. Men visst, självklart mer shopping om det blir annat kön.
Men ååå vad jag vill att det ska gå den här gången!!!! Skulle vilja ha onsdag morgon nu så jag vet, men det känns kört. Eller hoppas jag mår illa imorn, kan testa utan tabletterna till frukosten.
Jag är fortfarande gravid iallafall Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.
Tack tjejer
Nu är jag i V9 (8+4). Och fortfarande är det tidigare än vad en bebis avstannade i mitt ena ma. Jag funderar ändå på att vänta till kub nu. Vad tycker ni?
Hur mår ni andra? Hur går det?
[quote-nick]mom in the city skrev 2014-10-15 16:21:47 följande:[/quote-nick]
När man gör KUB har man ju som oftast kommit förbi de mest kritiska veckorna så om allt ser bra ut då är det ju ett mer "säkert" resultat som kanske gör att du kan slappna av mer än efter ett tidigare UL men allt hänger väl egentligen på om du kan hålla ut till KUB eller inte. Du kan ju försöka få ett tidigt KUB (alltså i början av den period man kan göra KUB) så att det inte är allt för långt borta i tiden.
Jag mår bra för det mesta. Känner dock att det hugger till i ryggen och gör ont när jag lyfter tungt eller böjer mig framåt på ett visst sätt, vet inte vad det kan bero på? Vecka 15 (14+1) nu och enligt appen är fostret ca 14 cm långt och livmodern når ungefär halvvägs upp til naveln. När jag ligger ner ser man verkligen att det är runt på nedre delen av magen så visst har det vuxit. Tror också att jag känt av de första fosterrörelserna, så häftigt och det känns verkligen som att det är på riktigt nu!
Vecka 15+0 idag. Har varit fri från illamåendet ett tag men idag dök det upp ordentligt igen, har känt mig halvt kräkfärdig hela dagen! Känner små lätta rörelser ibland, är rätt säker på att det är bebisen men längtar tills det blir tydligare.
Cayenna, har också läst det där om att risken ska minska om man sett hjärtat slå men precis som du har jag ju fått MA efter det ändå. Överlag är ju sannolikheten för tre missfall i rad väldigt liten även om det händer men jag försökte lugna mig med det. Sen hade jag också en känsla av att det skulle gå vägen denna gång även om jag tvivlade ibland och forfarande gör det vissa stunder.
Men så mysigt ändå att känna av bebin, men så klart ännu härligare när det blir tydligt och dagligen Du är snart där. Då har du mindre än en månad till rul nu ju. Ska ni kolla kön? Eller väntar ni?
Typiskt att illamåendet kom hem illbaka När man väl slipper det vill man ju inte få tillbaka det.
Vi var väl dem där 1,6%en då. Några måste ju vara det. Men att hamna i det facket en gång till kan ju inte vara stora odds för. Man vet aldrig men det borde ju vara minsta möjliga risken. Känns uthärdligt att vänta på kub nu. Såvida det inte kommer fler blödningar.
Har inskrivning nästa vecka. Känns lite jobbigt att inskrivningen är innan kubet men gick ju inte att boka kubet annars. Ska ta blodprover inför det.
Spännande med rul, och spännande att tjuvkika könet. Okey, en dryg månad att vänta, men det går fort...rätt som det är är du där.
Fattar inte heller riktigt procenten och att detcändå är vanligt i V9. Men visst är det när moderkakan ska ta över näringstillförseln som börjar V9 och är helt klar v12-13? Att det är det som går fel?