Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-01-02 22:22:03 följande:

50 % är stort det också! Det går framåt.

Ja, idag är jag ju på andra halvan av graviditeten.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-03 09:37:31 följande:

Hej tjejer=)

Hoppas att allt är bra med er..

Efter ett mf v5, ett ma v11 och efter ett misslyckat ivf försök (pga att jag har låg äggreserv för min ålder) så har jag lyckats o bli spontant gravid <3, plussade visst en hel vecka innan bim:)) är väldigt orolig men försöker att tänka på annat!!

Välkommen hit! Förstår verkligen din oro. Det är en jobbig väntan fram till vul mm. Ska du boka privat eller hur gör du?

När är bf?
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-03 10:43:39 följande:

Tack så mycket, Ahh verkligen, tur att man jobbar iallafall så att man kommer på andra tankar, eller aa jobbar ju på förlossningen & bb så bebis prat och syn blir de ju men man kan ändå komma på andra tankar!

Jag ringde faktiskt vår klinik där vi köpt våra ivf försök o meddelade att jag hade blivit spontantgravid så då sa hon att jag fick komma på ett tidigt ul, är då 7+4, sen har jag kontaktat Mvc privat och där skall jag med göra ett tidigt ul en vecka efter=) känns rätt bra:))

Bf 9 september

Bra med två tidiga vul att räkna ned till. Och härligt att ni lyckades naturligt ändå efter allt kämpande.

Är det ert första barn? Vad kan man göra åt äggreserven? Är det bara att skynda på med barn?

Jag håller tummarna för er septemberbaby! Denna gång måste vara er tur.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-03 17:37:30 följande:

Aa jag känner de med, så d blir ett i V8 o ett i v9, sen kuben då..

Ja de är mitt första barn, man kan inte göra så mycket utan när äggen är slut så har du inga ägg o då får de istället bli äggdonation..

Man vet ju inte exakt när dem tar slut som sagt så de e bara till o leva i nuet.. De är de som gör mig stressad med, nu när jag äntligen lyckats bli gravid och om jag får missfall igen.. Kommer jag att lyckats igen? Osv... Mycket funderingar o oro som flyger runt i huvudet!!

Tack va gulligt, var du också orolig när du plussade? Hade du några symtom..? Jag är ju bara i V4+2 o känner bara molvärk till o från..

Ja OM jag var orolig! Jag hade ju haft två ma/mf (ett ma dog i v9 upptäcktes på inskrivning i v12 samt ett tidigt mf v7) på raken och försökt i exakt två år och kände att blir det inget med denna så får det vara. Jag har ju ett barn tillsammans redan, så kände att jag inte orkade med bergochdalbanan igen om denna gick åt skogen. Fick blödningar några dagar i vecka 8 och trodde det var kört men tror i efterhand att det berodde på Trombylen, att man får lättare att blöda. Äter trombyl denna graviditet för att testa då jag ändå haft tre mf/ma totalt. Och det verkar ju funka för mig.

Det jag känt mest är illamåendet och konstig värk i magen efter kub. Ingen molvärk alls i början eller så. Men magen har växt på bra utan molvärk/växtvärk.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-01-03 17:55:00 följande:

Måste bara berätta. Var på bio med sonen och åt innan. Då säger han helt avslappnat och ljudligt "kommer bebisen ut där man bajsar". Vi tar det sen sa jag lite snabbt. Sen berättade han att det kommer små partiklar i mamman och den som kommer först blir bebis. Vet inte alla vart han hört detta ifrån? Känns som jag måste ta det lite smidigt om hur iaf bebisar kommer ut någon gång. Kanske hittar någon bok. Men vill inte ha allt för detaljerad barnbok, som de som kom på 70/80 talet, hehe.

Dessa funderingar som snurrar i en snart 6 åring.

Sjukt kul fråga! Inte så att man vill prata om det offentligt direkt haha...
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-03 21:20:26 följande:

Förstår din oro!!!

Vi har med kämpat i två år och har inga barn=(( vad härligt, jag har ju molvärk mest på nätterna men några ggr under dagen med.. Önskar bara dessa veckor springer förbi, känns som de är en evighet fram tills dess!!

Snabbspolningsknapp vore toppen, slippa alla tankar och oro.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2015-01-04 00:04:05 följande:

Jag försöker släppa min oro genom att förbereda för bebisen. Igår började jag mina inköp av tygblöjor och idag sydde jag första bodyn. Terapeutiskt det här!

Det låter bra. Bättre att börja med det än att stressa i sista stund. Jag ska börja göra i ordning lillkillens rum snart. Det blir kul och mysigt.

Efter rul har faktiskt min oro försvunnit och jag känner att jag väntar barn. Härlig känsla.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-01-04 08:57:28 följande:

Åh så mysigt att få göra ordning hans rum. Här kommer killarna få dela innan vi flyttar till något större så småningom så har inget barnrum att göra ordning tyvärr.

Det går ju jättebra att dela så länge dem är små. Nu har vi ett rum över ändå så då blir det naturligt såklart. Ska bli kul att göra i ordning spjälsängen och fixa garderoben och liten hylla till leksaker mm.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2015-01-04 17:17:32 följande:

De bruna flytningarna är tillbaka :( blir att ringa BM imorgon o se om jag kan få ett ul, känner mig rätt orolig :(

Neeej! Ni har inte haft sex?

Brunt är ändå bättre än rött så jag tänker tänka positivt ändå, man är känslig och det räcker med ett litet kärl.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-04 17:54:03 följande:

Hej!!

Och tack så jätte mycket för att duhåller tummarna, det betyder jätte mycket=)

Idag har de vart en sådan Depp dag, om man bara kunde komma ifrån denna oro, egentligen kan man inte göra något åt detta utan händer de så händer det tyvärr:( sprungit på toa i ett o trott att de vart blod i trosorna..inte känt mig gravid.. Jag tror kanske jag behöver vända mig o prata med någon, eller va ni likadana??

Jag var likadan. Men sök hjälp om det tar över ditt liv. Kanske bättre. Eller fler koller om det kan hjälpa. Hjärtat börjar slå ca 22 dagar efter befruktning, så från då bör man se nåt.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"