Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2015-03-29 09:46:33 följande:

Nu är jag i vecka 33 och har ganska precis 1,5 månad kvar. Har köpt det mesta. Måste gå igenom kläder och komplettera lite. Sen återstår att göra i ordning här hemma, tvätta upp nya köp och bädda i ordning. Packa bb väskan gör jag nog inte i förväg utan lämnar till dagen innan. Känns så spännande och roligt att det närmar sig. Och att vi bokat ordentligt sista veckorna. Detta är mitt sista barn så köper en hel del faktiskt och tänker att jag får passa på.

Så mysigt! Den där känslan när det närmar sig och man boar på riktigt. Du vet ju precis till vilken dag du ska packa väskan också så ingen stress på den fronten för dig.

Vi har inte heller tänkt oss fler barn men det gör att jag ibland tänker nästan tvärtom, att det inte är någon idé att köpa massa när det "bara" ska användas av en. Lite nytt har det blivit såklart, och mer kommer det ju bli eftersom de föds helt olika årstider.

Jag har bäddat i ordning liggdelen till syskonvagnen, kommer kännas så overkligt första gången vi går ut med båda barnen.
  • mom in the city

Två veckor till BF imorgon och min man börjar bli nervös, själv är jag lugn som en filbunke.

Det är så dubbelt för samtidigt som det känns som jag varit gravid i en evighet och bara längtar tills det är över så känns det så overkligt att det snart är slut. Kan inte riktigt fatta att jag ska föda barn vilken dag som helst, att det kan bli idag likväl som om fyra veckor.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-29 18:52:00 följande:

Vad fort det gått!! Ska bli så spännande att följa dig och se när det blir. Tänk att din graviditet snart är bakom dig. Och snart är ni fyra.

Mysigt att vagnen är bäddad och redo. Längtar tills min vagn är klar att hämtas. Borde vara inom ett par tre veckor. Bädda känns som det sista nästan.

Vad är det för vagn ni köpt?
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-29 20:48:04 följande:

Härligt att läsa att ni boar och snart har era bebisar.

Här renoverar maken och hans bror sonens nya rum och bebisen flyttar i sommar in i sonens rum. Så det är väl en del i alla förberedelse

Ja det är ju verkligen en del i förberedelserna. Mysigt att få inreda ett nytt barnrum.
  • mom in the city
    JhjärtaK skrev 2015-03-29 15:31:57 följande:

Minst sagt full rulle här med tre barn så hinner varken läsa eller knappt skriva men vi mår iaf bra allihopa och det är faktiskt lite lättare med två bebisar än vad jag hade föreställt mig (hade iofs föreställt mig typ helvetet på jorden men ändå, haha )

Hoppas det går fint för er alla!

Grattis till tjejerna! Dubbel trubbel men dubbel kärlek.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-29 22:40:50 följande:

Det blev många tankar fram och tillbaka, främst om vi skulle köpa syskonvagn eller inte. Till slut med samråd med storebror valde vi bort syskonvagn. Hans två bästa kompisar som blivit storebrorsor har ståbräda så då vill han oxå ha det. Så då blev det en Bugaboo Buffalo. Tror vi kommer bli jättenöjda med den.

Va roligt att han fick vara med och bestämma, klart han vill ha det som kompisarna.

Tror ni kommer gilla den vagnen jättemycket, har en kompis som har den och hon är jättenöjd.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-30 21:00:05 följande:

Klart han måste få vara med och bestämma. Om jag sen känner att det inte funkar så får vi komplettera med nån sorts syskonvagn. Men ändå, han börjar bli stor. Det borde funka.

Kul att höra betyg av vagnen. Känner ingen som har eller har haft den så vi har ju ingen aning. Men den rullade bra i affären iallafall.

Vad har du valt för vagn?

Vi har köpt en Mountain Buggy Duet, sen har vi en Bugaboo Cameleon sen innan som vi ska köpa en ståbräda till.

Vecka 39 (38+0) idag, dagen som storebror föddes. Tror dock att vi får vänta lite till på lillebror, har en känsla av att han inte har lika bråttom. Är så otålig och vill bara föda nu, vill slippa den stora magen och se vem som gömmer sig därinne! Samtidigt kan han gärna skippa att komma imorgon, 1 april är ju kanske inte världens roligaste födelsedag.

Min BM har nog rätt i att jag kommer känna det som att jag gått över tiden from idag, min hjärna tycker nog att graviditeten ska vara slut nu även om jag försöker intalar mig att BF fortfarande är knappt två veckor bort.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-31 17:33:05 följande:

Just det, det var den ni valde. Kikade på den i affären. Verkar väldigt smidig, så stort plus för den syskonvagnen.

Bra att ni har båda alternativen, syskon och vanlig.

Men hjälp, då är du på övertid typ. Blir det 1 april så tror jag inte det spelar så stor roll. :) Väntar på att få höra att du har något tecken.

Vi tittade på Donkeyn också men den här är smalare och kändes smidigare.

Har en del sammandragningar/förvärkar men de kommer inte regelbundet och gör inte särskilt ont så det är nog bara övning.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-31 20:40:11 följande:
    Jag har hört att ståbrädan till Bugaboo är den bästa. Funkar tydligen hur bra som helst. Så om du hinner prova den innan jag fått min lille får du gärna skriva hur du upplever den.

Jag tror ni blir nöjda med er vagn. Som sagt verkade den väldigt smidig för att vara dubbel. Donkeyn verkar alla som har den gilla men då ni redan har singelvagn känns den kanske onödig. Jag hade nog tyckt att växla mellan singel och dubbel hade varit bökigt, nånstans måste man ju förvara sittdelen som inte används oxå....i vår redan fulla hall.

Spännande med förvärkarna ändå. Nångång måste dem ju övergå till nåt mer kännbart.

Hur var det med storebror? Har för mig att du skrev att vattnet gick helt plötsligt? Vad hände sen då?
    Ska återkomma om vi hinner testa ståbrädan men det kommer nog mest bli syskonvagnen i början gissar jag.

Med storebror hade jag inga förkänningar alls utan plötsligt gick vattnet. Sex timmar efter det kunde jag ana den första lilla värken (men hade inte förstått att det var värkar om inte vattnet gått) och sex timmar senare var han ute.

Hade flera förverkar i går under ungefär en timme och började nästan tänka att kanske är det något på g...men sen slutade de så det var nog bara kroppen som övade lite.  
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-31 21:48:41 följande:
    Spännande med förverkar . På tal om datum att födas på.

En kollega fick tre v för tidigt för 2 år sedan så sonen föddes på julafton. Efter förlossningen var hon helt slut och bara grät. I all hormonstorm och inte förberedd att han skulle komma då (hon hade tänkt jobba en vecka till, vara bara ledig ett par dagar då. Jobbar natt som sjuksköterska) så grät hon och sa att han skulle bli mobbad för att han skulle fylla på julafton. Nu skrattar hon bara åt det .

Spännande nu med förlossning snart för dig !!
    Ha ha, vilken reaktion. Snacka om hormoner! Nej, mobbad blir man nog inte men det är kanske inte alltid jättekul att fylla år på julafton, gissar att alla inte alltid har tid att fira födelsedag mitt i julstressen. Det är nog bättre att fylla år på 1 april än på julafton.  
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"