Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-12-18 20:54:41 följande:

Det såg ju bra ut på ditt nappbett! Och du ska se att du snart känner babyn. Jag mådde oxå illa länge, största anledningen till att jag inte vill vara gravid igen sen. Huv!! Skönt nu att jag blivit av med det.

Autocorrect antar jag Nupptest ska det stå!!!

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-18 21:08:48 följande:

Haha .., när man ammar känns det som

Nappbett :))

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-18 21:08:48 följande:

Haha .., när man ammar känns det som

Nappbett :))

Det går bra för mig nu. Gravidhjärna
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-19 06:44:54 följande:

Vilken inställning :O ibland undrar man ju faktiskt om det är dockor och ägodelar folk vill ha istället för barn.

I min familj får vi tydligen bara pojkar. Min son har 4 kusiner och alla är pojkar. Detta blir sista barnbarnet för mina föräldrar så jag hoppas lite att det är en tjej för att väga upp allt det grabbiga, samtidigt som jag inte alls vill bli överöst med massa gullegull. Mina barn ska ha praktiska färgglada och sköna kläder, inget princesstjafs :P

Nej fy för prinsesstjafs. Skönt och färgglatt ska det vara.

Tycker det ser så knäppt ut när man klär upp sin dotter i värsta klänningarna och själv går i jeans och tröja typ. I såna fall får man ju glida runt i balklänning själv så det matchar.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-19 12:14:02 följande:

Haha :P vad roligt det hade sett ut!

Jag syr ju barnkläder själv, har eget företag o så, så egentligen önskar jag att ingen köpte kläder till mina barn.

Nej då förstår jag att du inte önskar dig massa barnkläder. Vad roligt att jobba med sånt.
  • Cayenna

Så skönt att känna baby varje dag nu, speciellt eftersom rul blev så sent. Jag känner sparkar, inget fladder här inte. I min gravidapp på vecka 20 (läst i förväg) står det att man kan känna fladder inte sparkar. "Regelrätta sparkar kommer när barnet är större". Betyder det här att jag har en riktig vildbatting??? Eller är appen bara uppskattningar för förstagångsmammor?

• Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-19 17:24:10 följande:

Jag tror det är för förstagångsmammor. Man måste alltid va lite försiktig med vad man säger till gravida för de blir så lätt oroliga :)

Mysigt med sparkar!! Jag vill också :) vilken app kör du?

Ja jag älskar att sy :) nystartat fortfarande men det går framåt. Jobbar med annat också :)

Sant, annars blir man orolig som gravid. Det är säkert bara olika hur mycket man känner och hur tidigt. Det är jättemysigt att känna, och jag känner attvoron som ändå var kvar börjar försvinna mer och mer.

Jag kör på babygruppens gravidapp. Vilken kör du?

Kul ändå att du börjat våga satsa på det som du tycker är roligt. Hoppas det går bra och att du får så mycket att göra som du vill. Syr du mkt kläder till din son? Önskar att jag var bra på att sy
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-19 19:04:27 följande:

Nu har jag gått in i v 12. Två v kvar till kub. Illamåendet har lagt sig något. Nu när förkylningen är bättre känner jag mig inte lika sjukt trött längre. Hoppas på att det beror på att v 12 har kommit och att allt är bra.

Det är normalt att börja må bättre i den veckan. Och du verkar ju fortfarande må illa ändå om än inte lika hemskt. Grattis till vecka 12! En bra bit på vägen ju. Kommer du vara i vecka 14 när du gör kub? (13+nåt) Visst var det 2 jan? Tiden runt jul borde gå fort iallafall. Då gör vi ul samma vecka. Jag har rul på tisdagen, 30de. Vill veta att allt ser bra ut för lillebebb. Nu är jag inte orolig för om den lever eller inte utan mer att det ska vara nåt fel. Så knasigt att det är precis så mom in the city beskrev det innan rul

Vi följer varandras fotspår allihopa antar jag.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-19 22:09:32 följande:

Jag har tre olika :P familjelivs, den som heter typ Gravid app och babyvärlden :)

Jag syr nästan alla tröjor till sonen och alla mössor. Syr en del byxor också o lite fleecejackor o så. O lite kalsonger, men det köper vi för det mesta. Det är honom jag testar alla nya modeller på :P

Sy är superroligt! Denna veckan har bara varit lite stressig, mycket beställningar o tygleveranser som strulat. Bröt ihop inför min stackars son idag av stress, han satt o klappa mig och sa "mamma, det är ingen fara, man får vara ledsen ibland".

Men oj så underbart att kunna bestämma så över sonens garderob. Från tyg osv. Underbart!

Så gullig son. Då vet man att du tröstar och säger lika. <3
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-19 22:26:31 följande:

Kommer vara 13+1 vid kub. Svårt att få till nu via alla röda dagar. Men skönt att både jag å maken är lediga den dagen

Förstår att oron flyttar sig och blir av annan karaktär. Sen kommer man vara orolig för förlossning och den lilla bebisen. Alltid finns det ngt att oroa sig för så man kan sova lite dåligt om natten. Det är jag ganska duktig på

Skönt att ni båda är lediga! Så kan ni koncentrera er på det och familjen en sådan dag.

Haha så är det förstås. Finns alltid något att oroa sig över. Jag kommer tycka det är skönt när graviditeten är över och bebis är säkert ute.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"