Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Ang när det går långsamt eller inte så tyckte jag att veckorna sniglade sig fram till vecka 13, sen fick vi reda på att de var två och UL varannan vecka så då gick det rätt snabbt ändå till RUL men nu efter RUL tycker jag att de går långsamt igen då det är nu risken för mina små är som störst att drabbas av tvillingtransfusionssyndrom (googla om ni inte vet vad det är). Risken har avtagit iofs från vecka 18-20 och är nu i vecka 21 men jag kommer inte att kunna slappna av förrän tidigast vecka 26 då risken är väldigt liten igen. Bläh för denna ständiga oro!

• JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-11-22 22:15:51 följande:
    Åh vad spännande. Är de dyra?

Hur gammal är er son? Vår är 5,5 och jag funderar på när man ska berätta efter kub eller rul? Vi busar ofta en del och han sitter på min mage. Men jag har börjat att säga att jag har ont i magen så han ej ska sitta på den. Tror vi ska köpa en bok om syskon och ge som present som han ska öppna precis innan vi berättar. Tänk så långt är jag i tanken ibland, men ändå inte på andra plan. Vill så för sonen att det går vägen nu smile1.gif
    För dottern som är 2,5 berättade vi i vecka 21 men hade det inte varit två st bebisar hade vi berättat några veckor tidigare efter RUL. Men om han är 5,5 så borde han misstänka något långt innan RUL tror jag om du får mage iaf så då kanske efter kub är ett bra tillfälle?
  • JhjärtaK
    mom in the city skrev 2014-11-24 09:44:42 följande:

Nu har vi äntligen varit på RUL. Var en envis liten en så BM fick jobba lite för att se allt. Allt såg i alla fall bra ut och precis som vi trodde så är det en lillebror där inne! smile2.gif

Eftersom vi fått ett BF på KUB så ville hon inte ändra datum även fast hon tyckte att det kanske var några dagar mindre. Bebisen kommer ju när den vill som hon sa så 13 april är det beräknat!

Grattis! Dottern trilskades också på RUL något otroligt så det var nästan att vi skulle få komma tillbaka någon dag senare. Men efter lite hoppande och typ huvudstå från min sida så kunde bm äntligen mäta allt i huvudet
  • JhjärtaK

Går in i vecka 23 i övermorgon och har de senaste två veckorna varit superförkyld! Igår var jag hos läkaren och det hade utvecklats till en luftrörskatarr så nu går jag på både antibiotika och hostmedicin . Är så jäkla trött på att vara sjuk nu så ni förstår inte!

Vet inte hur man gör med sjukskrivning och så då jag fr.o.m. idag är sjukskriven 50% pga graviditeten men nu när jag är sjuk är jag ju 100% hemma?? Blir kanske lite konstigt för fk :-/. Får nog slå dem en signal och fråga.

Är jag längst gången i tråden med bf 31/3?

• JhjärtaK

Nu har vi beställt vagn . Känns skönt att ha det "avprickat" och den är beställd till mitten av februari (bf slutet av februari men de snittas ut senast ca två veckor innan dess). Det blir en Emmaljunga Double Viking

• JhjärtaK
    Patricia4 skrev 2014-11-29 08:33:48 följande:
    Hej

Härligt med inköpt vagn , vi har också kollat på emmaljunga Viking. Vilken färg tog ni ? Jag skulle vilja ha vit chassi , vit liggdel och nån färgglad sufflett. Alternativt en vit citykorg. Tycker det är så fint och fräscht :)
    Vi tog ett vitt chassi och två grå liggdelar och två grå sittdelar och sen tänkte jag nog se om man kan sy upp någon sufflett i något roligt tyg för jag fastnade inte för någon av ELs egna.
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-12-10 21:08:26 följande:

Nu la jag in bf listan i trådstarten så får jag fylla på med JhjärtaK om hon uppdaterar sin info. smile1.gif

Lättare att ha koll ungefär hur långt alla kommit på ett ungefär. smile1.gif

Vad gullig du är som kommer ihåg mig trots att jag varit mer frånvarande i tråden än jag velat men snart är det 100% sjukskrivning så då kan jag hålla mig mer uppdaterad
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-10 21:11:42 följande:

Hej tjejer. Haft tuffa dagar med jobb och studier. Imorgon ska jag försvara min uppsats som skrivits. Inte nervös för jag är så trött och håller på att bli sjuk. Jätte ont i halsen och huvudvärk.

Ska till bm på mån. Är då v10+3. Tror ni hon kan höra hjärtat om man ber henne? Eller är det för tidigt?

Hoppas du kryar på dig!

Min bm var skeptisk till att lyssna typ i vecka 18 för hon tyckte det var för tidigt :-O. Men med dottern fick jag lyssna i vecka 14 och det var inga problem. Beror nog mest på hur bra deras utrustning är.
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-12-12 09:18:23 följande:

Här är det ryggläge idag. Förkyld. Har sådan hosta och ont i halsen. Bisolvon står det i FASS' att man ska undvika vid graviditet framförallt första termistern. Sen zyx ska man heller ej ta då det är antiinflammatoriskt. Dricker honungsvatten. Men hjälper ej. Så fort jag hostar känns det som om livmodern drar ihop sig och ska hoppa ut smile5.gif . Mkt obehagligt.

Någon som vet vad man kan ta mot hosta/hals ont när man är gravid?

Jag fick utskrivet Molipect när jag hade luftrörskatarr men den skulle man vara restriktiv med, framförallt under första trimestern (var en bra bit in i andra när jag tog den).

Tyvärr så finns det ingen hostmedicin som är ok att ta under graviditet som faktiskt har någon bra verkan. Då har det visat sig att honungsvatten är mer verksamt :-/. Ta mycket honung dock, ca 3 matskedar i en kopp och häll i citron för att ta udden av det söta.

Lider med dig, min hosta framkallade en massa sd
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"