Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-11-12 15:01:52 följande:

Hoppas du får lyssna på hjärtat ?

Det skulle vara ett hjärta, inte frågetecken
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-12 20:26:27 följande:

Jag tänker också på missfallen, har ju gått förbi BF med båda (juni och september) så jag tänker att jag redan skulle ha haft en bebis nu om det hade gått vägen. Det känns ju lite fel mot bebisen i magen att tänka så men det är svårt att låta bli. :Tror att när det närmar sig BF och när bebisen väl är här så kommer de tankarna försvinna och man kommer tycka att det är självklart att man skulle få just den här bebisen. Då kommer det kännas otänkbart att det skulle ha blivit på något annat sätt.

Sen försöker jag tänka på vad jag "lärt mig" av missfallen. Jag har blivit mer tacksam för det barn jag har och för det som nu sparkar runt i min mage. Även om man alltid vetat att barn inte kommer "på beställning" så har man en helt annan ödmjukhet inför det när man själv har haft det kämpigt. Tänker på dem som kämpar i flera år med att få barn och på hur starka de är, i jämförelse med dem har jag ändå haft det lätt.

Vad fint du skriver. Jag håller med, jag tar inget för givet och är glad för det jag har på ett annat sätt.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 14:22:20 följande:

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .

Mår du fortfarande illa? Trött?

Vid mitt andra ma gjorde jag så, köpte ett test. Det visade 3+ och med det och alla symptom var jag nöjd och glad. Sen kom den dagen med ultraljudet som visade en livlös bebis. Med det här vill jag naturligtvis inte skrämma men jag hoppas du struntar i testet för den visar ingenting.

Du hade vul 3 dec? Om jag var du skulle jag boka en tid tidigare oxå så ser du att hjärtat kommit igång. Hjärtat börjar picka tre veckor efter befruktning (helt otroligt nog!).

Jag hoppas så att det går bra för dig!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-13 15:34:55 följande:

Åh, idag har jag fått se tydliga puffar och rörelser på magen. Ingen tvekan om att någon rör sig därinne! Så mycket oro som försvinner när man får tecken på att allt är som det ska.

Fantastiskt!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 14:22:20 följande:

Håller med om det ni skrev förut att med motgång uppskattar man mer det man har.

En fråga är jag knas om jag köper ett sådant gravtest som visar antal v man varit gravid, om någon v. Usch gå å är nojig och vill få bekräftelse på att det går åt rätt håll .

Men knasig är du inte Vi verkar ju vara flera här som gjort just så... Eller så är vi alla knasiga.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-13 13:44:19 följande:

Ja, järnvärdet var det inget fel på iaf. Kunde knappt vara bättre så det är inte det som gör att jag är så trött. Kanske bara är hormonerna som spökar fortfarande, eller så är det gråa november... Hoppas det går över snart iaf!

Det blev lite stressigt då tjejen före mig drog ut på tiden så jag glömde helt bort att fråga om att få lyssna på hjärtat, kom på det när jag gått därifrån. Snacka om att vara trött! Får hålla ut till RUL istället.

Med rörelserna känns ju hjärtljuden inte så viktiga att lyssna på.

Jobbigt att tröttheten inte gick att lösa med järn. Hoppas du känner dig piggare snart.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 16:19:50 följande:

Jag är helt slut. Jobbet skickade hem mig igår få jag var skakig, kallsvettig. har ont i halsen och sonen och maken har varit febriga. Men på mig verkar det ej bryta ut. Eller om det bara är graviditeten som spelar mig ett spratt.

Har lite ont i brösten. Känner mig uppsvälld och trög i magen. Smått illamående är jag flera ggr/dag. Men lite bättre idag när jag kunnat vila.

Det är en privatklinik som inte har så många tider. Och jag jobbar väldigt mkt de närmsta v och det var enda tiden som passade med jobb och ledighet. 5/12 har jag tid. Denna 1,5 v har gått såååå långsamt. Ska försöka hålla mig borta från att handla test

Okey så tre låååååååångsamma veckor kvar. :/ Det är ju verkligen jobbigt att vänta! Kanske bra att du åtminstone har fullt upp med jobb, tiden går ju något snabbare när man har fullt upp.

Försök ändå att tänka på att det är stor sannolikhet att det går bra denna gång. Dem har koll på dina värden så inte sköldkörteln ställer till nåt. Du har ett friskt barn sen tidigare. Du har en hel del symptom som tyder på att graviditetshormoner sprudlar i kroppen.

Bra att du vilar lite och lyssnar på kroppen oxå. Illamåendet brukar bli värre när man är trött oxå.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 20:51:57 följande:

Fast ikväll har det kommit huggande värk från tjejmagen upprepade ggr. Så just nu känner jag mig mkt nere och tror inte detta kommer gå vägen. Vill bara gråta. Att det ska vara så tufft

Du vet ju inte vad värken står för. Men jag förstår din oro. Vilken vecka är du nu? Exakt. Ska du inte kolla akut för att lugna dig?

Svårt att råda. Jag kollade ju akut, men det var ju pga blod.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-13 22:31:04 följande:

Bara i v 6. Tiden slingrar sig fram sakta. Jag som tycker veckorna rusar förbi annars. Men detta sitter verkligen i huvudet största delen av dagen. Har bara tänkt på äl/BIM/syskon sista året så man blir väl knäpp till sist . Fick mf i v 8 så det maler ju också.

Åkte du in akut eller ringde du din bm och hon fixade? Det har små huggit hela kvällen när jag även tagit det lugnt. Så då blir jag ledsen och tror ej det blir vår tur denna gång heller .

Usch vad jobbigt

Jag gjorde så att jag ringde gynakuten och då kunde dem kolla avbokade tider och då fick jag en bokad tid istället för att sitta och vänta på akuten. Hade jag inte fått en bokad tid hade jag suttit på akuten och väntat. Var i V8 då.

Jag minns allt för väl hur tiden stod stilla och jag hade graviditeten och oron i huvudet all vaken tid. Jag tänker ändå, hellre en extra koll än oron 24-7, det gör inte bebis något. Bara bra för mamman.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-14 16:54:14 följande:

Varit hemma idag och pluggat och tagit det lugnt. Mentalt inställd på att det nog inte blir någon bebis. Sen gick jag för att hämta sonen och var väl igång i 30 min ute. Kom hem med världens illamående. Så nu hoppas jag inte igen.

Toppen att du mår illa. Jag hoppas verkligen det fortsätter så för dig.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"