Inlägg från: 737 dagar |Visa alla inlägg
  • 737 dagar

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Får jag hoppa in här?

Är gravid i vecka 8, fick MA i somras och är sådär superorolig hela tiden. Var på vul i måndags och fick se ett litet pickande hjärta.

Sist kunde den lilla mätas till v 6+4, men jag trodde jag var i vecka 11.

• 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-11-21 09:33:45 följande:
    Självklart får du vara med. Välkommen!

Grattis till ett lyckat vul och att du kommit en bit på vägen ändå. Hur känner du efter vul? Fortfarande orolig? Ska du göra kub/nupp?
    Jag blev ju lättad över att där fanns ett hjärta iaf, men vågar inte hoppas än. Vi ska på ett till vul 15/12, om det går bra vågar jag nog bli glad. Vi ska inte göra kub dock. Det räcker för mig att se att där finns nåt levande :)

Det som gör mig mest orolig är att denna graviditeten känns väldigt lik den då jag fick MA men inte alls lik den där jag fick min son..

Vilken vecka är du i?
  • 737 dagar

Näe, blir i vecka 11. Typ 10+3 eller nåt. Sen är det ju jul.

Grattis till att du kommit längre!! Det måste vara skönt!

• 737 dagar
    mom in the city skrev 2014-11-21 10:02:57 följande:
    Ja, så var det för mig också. Mådde mest illa och var mest trött när det blev MA, nu har jag också mått dåligt men det var faktiskt värre då. Med sonen mådde jag så himla bra hela tiden och hade det inte varit för magen och sparkarna hade jag nog knappt märkt att jag var gravid. smile5.gif
    Jag kände mig knappt gravid nånsin när jag fick mitt MA. Så därför är jag sjukt tacksam över illamåendet som nu kommit.

Det är en sån mardröm att råka ut för det där igen.. Grät hela helgen känns vul och när vi kom dit var jag helt säker på att där inte fanns nåt. Hade redan flaggat på jobbet för att jag förmodligen inte skulle komma den dagen. Men ja, det gick ju bra. Tji fick jag som målade fan på väggen.
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 13:07:48 följande:
    Välkommen. När är du beräknad. Är i v 7. Går in i v 8 på mån. Mår psykiskt dåligt vissa dagar mer än andra av all denna oro. Betalar ett vul/ul om 2 v. Kub 2/1.

Mår illa större delen av dagen. Men kräks ej. Gått ner 0,5 kg sedan jag blev gravid. Men tänker att det ej gör något. Gått upp 3 kg detta år då jag mått dåligt för att det aldrig tog sig efter mf och ej tränat.
    9 juli.. Jag går nog rätt stadigt upp för jag äter hela tiden. Borde verkligen inte äta så mycket för jag har redan en hel del övervikt, men annars hade jag inte orkat dagen alls..
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 14:31:06 följande:
    Spännande. Har ni barn sedan tidigare? Vi har en son på 5,5 år. Jag är beräknad (bara enl kalender) till 12/7. Just idag mår jag jätte dåligt. Yr och illamående. Vissa maträtter kan jag vill jag ej äta för då mår jag illa. Men sen går det bra när jag väl äter.

Bara längtar tills jag kommer hem och får lägga mig i soffan. Maken köper hem pizza ikväll. Helt slut efter denna v.
    Jag har ett barn som blir 4 i januari :)

Själv börjar jag jobba nu o slutar imorgon kväll. Helt slut av bara tanken :/
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-11-23 17:37:28 följande:
    Det är verkligen jobbigt att må illa. Bra med graviditetssymoptom men jobbigt.

Jag mår illa idag oxå, hela dagen. Igår var jag ju okej.
    Allmänna illamåendedagen idag då, mitt kickade igång riktigt ordentligt idag med. Innan har jag mått illa då o då, idag har det varit konstant..
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:50:04 följande:
    Aha det finns olika...då ska jag kolla efter den som du skrev. Vad glad jag blir smile1.gif
    Blossa har en alkoholfri variant också :) fanns på coop iaf. Supergod!
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-03 10:29:11 följande:

Hej tjejer smile1.gif Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.

Jag mår så sjukt illa. Det är inte roligt alls längre. Orkar ingenting över huvudtaget och vill helst bara sova dygnet runt. Blä!

Nästa vul är 15/12, då kanske jag vågar börja berätta för folk :)
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-03 15:59:00 följande:
    Skönt att du får ta en titt innan jul. Ska tänka på dig den 15de då.

Bra ändå att du mår illa även fast det är jobbigt.
    Ja det är ju lite både och med illamåendet.. Köpt postafen som jag ska prova nu iaf, hoppas det hjälper!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"