Inlägg från: Kirsten |Visa alla inlägg
  • Kirsten

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Hej tjejer!! Och stort grattis till alla plus!!!! Härligt att många av er kommit förbi de kritiska veckorna!! Själv har jag kommit till vecka 31 så ligger långt efter de andra!;)

• Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-11-09 13:44:56 följande:
    Jag undrade vart er tråd är :) har de andra fött nu?

Grattis till v 31. Då är det snart dags :))
    Gruppen/tråden har blivit "stängd" eftersom de som fött velat hålla sina bebisbilder privata!:) Det är en hel del det är dags för nu i nov, 4 st tror jag och sen 1 i dec och jag i jan! Jag har inte varit så delaktig i den gruppen förens nu på slutet, känns som att jag har varit jättelångt efter! Men det känns skönt att ha kommit så långt och jag har tänkt på er andra!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-11-10 09:43:55 följande:
    Men åh, v31!!! Vad härligt, det närmar sig smile1.gif

Förstår att ni kör på låst tråd, man vill ju inte dela allt. Menvkul att ni tittar in här och uppdaterar lite. smile1.gif
    Ja det känns som att veckorna för en gångsskull går fort nu!:) Dock sitter det fortfarande i att kolla toapappret efter att jag torkat mig tyvärr!;)

Grattis till lyckat kub!:) Nu är det bara rul kvar och sen kommer det rulla på snabbt!:)
  • Kirsten
    0fia skrev 2014-11-10 18:52:51 följande:
    Nu har ju oron för blod bytts mot önskan att det skall komma blod som tecken på att bebis äntligen skall titta ut smile1.gif
    Ja det förstår jag för dig!:) Min får gärna vänta några veckor till, helst tiden ut!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-11-10 20:57:45 följande:
    Jag har gärna vita trosor oxå så jag inte råkar missa nåt blod. Knäpp man är.

Kul att höra att veckorna går fort nångång. smile5.gif Det är säkert framförallt första veckorna som segar sig fram mest.

Tack, idag njuter jag och hoppas på det bästa.
    Det sätter sina spår tyvärr!

Ja efter vecka 20 har det bara rullat på, men jag vet också att de sista 5 veckorna brukar gå långsamt, men vad gör det egentligen?!:)

Försök njuta på så gott det går!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-12-30 15:58:39 följande:

Nu är milstolpen rul bakom mig. Svettades och var illamående innan av nervositet. Men allt såg bra ut och som det ska!! smile1.gifsmile1.gifsmile1.gif

Det är en liten kille (precis som jag trodde) så nu ska vi handla några kläder till just honom. Nu blir det sista väntan till att få träffa honom på riktigt i maj. Undrar om han kommer vara lik storebror.

Åhhh vad härligt och grattis till lillebror!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2015-05-15 01:12:17 följande:

En liten uppdatering om första syskonmötet. smile1.gif

Han fick följa med pappa och hälsa på här idag. Och ja, det var magiskt. <3 Börjar gråta bara jag tänker på stunden. Han hade valt ett gosedjur som han ville ge till lillebror. Sen pussade och kramade han mycket. Ville att han skulle äta från mammas bröst. Helst ville han att lillebror skulle sitta i hans knä. Han pratade mycket och sjöng en sång han brukade sjunga för magen.

Han är fin min stora.

Jättestort grattis till lillebror!:) Skönt att du mår bra och att allt gått bra!!

Smart med olja, tror det blev vanligt bajs efter 2 dagar typ!;)

Duktiga storebror!!:) Jag började också gråta när mina skulle träffas första gången och plötsligt kändes storebror sååå stor!!:)
  • Kirsten

Hej tjejer,

Skönt att höra att ni mår bra och att det rullar på!:)
    Jag börjar också jobba i maj, känns faktiskt kul att komma igång igen. Lillebror är snart 15 mån så han börjar på förskolan då.
    Sen har jag precis fått reda på att jag är gravid igen, vi har försökt sen lillebror kom så det va väldigt roligt att det funkade på 12:e försöket!:)
    Kram

• Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2016-03-28 09:37:11 följande:

Kul att höra från er! Här är liten 8,5 månad. Träffade kollegor i tors och kände "nej jag är ej redo att jobba än". Men börjar efter sommaren.

Maken har varit sugen sedan start på en trea. Jag vill vänta tills jag börjat jobba och känna av läget lite. Men lutar åt en trea:). Dock bor vi i en fyra just nu och vill ju kunna ge alla barn varsitt rum framöver. Samtidigt kan de små dela första åren men iaf. Hur många år blir det mellan era tre:)?

Skönt med lång härlig sommar!:) Det hade ju varit toppen!! Skönt att mannen din är på med en trea, skönt att slippa tjatet som vissa har!

Vår äldsta är snart 5, så det blir ungefär 4 år mellan de första och 2 år mellan de sista!;) Hur gammal är er äldsta?
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2016-03-29 09:09:12 följande:

Vår stora blir 7 i maj. Skulle jag få bestämma helt så skulle det vara ca 3 år mellan de två sista. Men det kan ju ta tid (av erfarenhet, heh). Kommer dock ha koll på mitt sköldkörtel värde så det ligger ok hela tiden, vilket det inte gjort sedan förlossningen. Sen är det lite som jag tänker på är det att vi bor i en 4a. Skulle vilja att barnen har varsitt rum framöver. Och villapriserna är mkt höga där vi bor, samtidigt som
    Brf också går upp också. Så lite sådant vill jag kolla av innan, knäpp som man är.

Ja men det är väl klokt att va förberedd på så mycket som möjligt och att försöka påverka det man kan. Vi vet ju som sagt att man inte kan påverka en graviditet!;)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"