Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Så roligt med en tråd!

Jag har ju kanske inte plussat nyligen men kommer nog ändå kika in här lite då och då om det går bra.

Är ju gravid igen efter två missfall. 12+4 idag och gjorde KUB i måndags vilket var första UL i denna graviditet. Var så fruktansvärt nervös! Hade svårt art sova natten innan, timmarna på jobbet singlade sig fram och jag hade jättesvårt att koncentrera mig. När jag lagt mig på britsen började jag nästan skaka och pulsen var skyhög, BM började och ganska snabbt såg jag en liten bebis som rörde sig på skärmen och ett hjärta som slog. Kan säga att jag fick tårarna ögonen och jag och maken tittade på varandra med världens största leenden! Allt såg jättebra ut, fick låg risk för kromosomavvikelser och jag var två dagar längre gången än vad jag räknat med så BF är nu 13 april.

• mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-10-04 13:53:50 följande:

Så underbart! Jag vill också vara där :)

Skönt med bra resultat på kuben! Jag skullevåga slappna av efter det där :) grattis!

Tack! Ja, en stor del av oron släppte efter KUB även om man är medveten om att saker kan hända ändå. Var ju i 11+6 då och BM sa att eftersom allt såg så bra ut så kunde vi räkna med att de mest kritiska veckorna var över, något jag verkligen tog till mig.

Håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång! Har ni gjort utredning för missfallen? Har den i så fall visat någonting?
  • mom in the city
    Ljusfat skrev 2014-10-04 14:28:49 följande:

Vad skönt att du har kommit så långt och fått se det lilla miraklet :)

Har du ,ått annorlunda denna graviditeten än de förra när det blev mf?

Jag har mått ungefär som när det blev MA i vecka 12, mycket illamående men inga kräkningar, trötthet och svullen mage. Skillnaden mot då var att vid mitt MA försvann alla symtom väldigt plötsligt i vecka 9 (när det stannade av) medans de varit kvar denna gång. Vid mitt mf kände jag inte av så mycket, sen kom det redan 6+0 också. När jag väntade min son mådde jag hur bra som helst hela tiden så det kan uppenbarligen vara väldigt olika och gå bra ändå.

Förstår såväl den där känslan av att leta blod varje gång man går på toa, det är först nu som jag slutat med det. Det är ju inte jättelänge tills ditt UL även om det känns som tiden kryper fram. Hur mår du i övrigt, mycket symptom?
  • mom in the city
    septemberplus skrev 2014-10-04 14:39:25 följande:

Jag var inne tisdagen förra veckan pga blödning och hon sa att missfall var på gång. Och redan på onsdagen så blödde jag massor och jag tror att det kom ut. Känns jättejobbig att inte veta :(

Vilken vecka var du i då? Tycker du ska be om ett nytt VUL för att se hur det ser ut. Att inte veta måste vara jättejobbigt!
  • mom in the city
    Ljusfat skrev 2014-10-04 15:28:40 följande:

Ja det där med ma är lurt. Då är mf att föredra även om det också är hemskt.

Fördtår din nervositet inför ultraljudet denna gången. Synd att man inte kan få klara tecken från början om det kommer gå bra eller inte hihi.

Jag har växtvärk, är extremt trött, har tunga bröst, är väldigt känslig och har fått en del finnar. Tack och lov i get illamående mer än när det har gått för långt mellan måltiderna. Det kommer kanske? :)

Kommer du att få göra något mer ul innan rul?

Ja, en liten lucka i magen som man kan titta in i vore bra.

Det där med finnar känner jag igen, har dykt upp jag vet inte hur många den här veckan. När du kommit så pass långt borde det ju inte bli mer illamående, det är väl snarare så att det snart borde börja minska snart. För mig började det bli bättre i vecka 9-10 även om jag forfarande känner av det då och då.

Nej, det blir inget UL förrän RUL. Har det när jag är i vecka 20 så det känns långt borta just nu men förhoppningsvis springer veckorna iväg så att vi snart är där.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-04 18:07:23 följande:

Stanna i tråden Även fast du ligget lite före och är lite tryggare. Blir glad om vi ändå kan följas åt framåt.

förstår att du inte kunde sova natten innan ul!! Och tiden som sniglar sig fram...men skönt att det gick så himla bra. Får jag ett lyckat kub kommer min oro släppa helt. Räknar ned till vul först nu. Är i vecka 8 nu och inte jättelångt kvar.

Va gullig du är, ja det är ju roligt om vi kan följas åt.

När har du VUL?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-04 20:14:47 följande:

15 oktober på morgonen. Skönt med morgontid innan jobbet. Så 1,5 vecka kvar.

Du då nu? Är nästa besök rul? I november?

Då är det inte allt för långt kvar då, förstår att det är nedräkning. Ja, en morgontid måste vara jätteskönt, då har man inte hela dagen på sig att att vara nervös utan får "det överstökat" på en gång.

Ja, nästa besök blir RUL i vecka 20. Känns långt dit men förhoppningsvis får man större mage och känner de första sparkarna innan dess så man får någon slags bekräftelse på att allt fortfarande är bra.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-06 16:24:20 följande:

Fick en blödning idag, brun men ändå! Fick tillbaka alla känslor från mitt jobbigaste ma.

Fick en akut tid och har sett ett hjärta slå!!! Så nu bokar jag om tiden nästa onsdag till senare.

Känslan att se hjärtat!

Usch så läskigt! Men helt fantastiskt att hjärta slog. Det är ju en milstolpe att se hjärtat slå!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-05 09:48:35 följande:

Med ett lyckat kub i bagaget så kan du ändå vara lugn. Men visst segt att vänta på att få se att allt är okey. Jag tror absolut du kommer känna något innan. Den känslan <3

Med sonen var det först efter RUL som jag kände forterrörelser. Hoppas det kommer tidigare den här gången men vad jag förstått så känner man oftare tidigare med andra barnet.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-06 20:54:00 följande:

Tack alla för fina kommentarer - ni förstår precis känslan. Vi får se hur det går. Jag hoppas så mycket fast jag borde vänta med det några veckor.

Håller alla tummar! Tror det är omöjligt att inte hoppas.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"