Anonym (panikslagen) skrev 2014-10-01 09:18:23 följande:
Jag är inte i konflikt med pappan i nuläget och har aldrig varit.
Det är han som har varit svartsjuk och gjort allt för att jävlas med mig under dessa två år.
Om jag hade känt att det vore befog för en anmälan så hade jag inte brytt mig, men nu var detta bara mina tankar som jag berättade för min handläggare och hon drar i gång detta.
Jag har jobbat på fsk så är medveten om att barn i hans ålder kan säga mycket tok.
Jag litar på att exet tar hand om vår son när det är hans v. trots att vi har haft våra dispyter.
Sen att han är en pain in the ass mot mig, ja det får jag väl ta.
Sonen vill inte åka till sin pappa, säger att det är mycket bråk där, att pappan säger han är dum i huvudet och inte snäll mot honom. Trots detta har du inte pratat mer med sonen, utan svarar "ja liksom hur ska jag veta det" när någon frågar varför sonen inte tycker om pappan.
Detta är dessutom en man som ställt till ett helvete för dig och som du polisanmält.
Och nu säger du att det inte finns fog för anmälan, och att du mest antar att sonen säger mycket tok? Att du litar på att detta ex tar hand om sonen.
Baserat på det du skriver i tråden finns det definitivt fog för anmälan. Någon måste se till sonens bästa. Du själv säger att din rädsla tar överhanden, och då är det viktigt att andra som inte är rädda klarar av att se om sonen blir illa behandlad.Det är inte läge för dig att sätta dig själv och din rädsla i första hand.