Inlägg från: Anonym (aber) |Visa alla inlägg
  • Anonym (aber)

Mamman Försvårar umgängesrätt vad kan jag som Pappa göra?

PappaDunder skrev 2014-10-01 09:50:03 följande:

Läre tillägga att i 3års tid så har det varit Hämtning fredagar och Lämning Söndagar.

Ja, fast som Kjell2 säger kan det lätt bli vilda västern över det hela så länge ni inte har det skriftligt. Så det bästa vore att ni tar hjälp av familjerätten så fort som möjligt.

Du får förklara att måndagmornar absolut inte funkar för dig på grund av dina arbetstider. Att du inte har möjlighet att skjutsa så tidigt och att du inte har någon barnomsorg. Det känns då logiskt att ni får hjälp att enas om ett umgängesschema liknande den ni har idag. Förutsatt att mamman inte fått förändrade omständigheter. Anta att hon fått ändrade arbetstider och inte heller har möjlighet. Då får ni tillsammans försöka komma på någon ny lösning. Fast det tror jag knappt. Känns mer troligt att mamman bara jävlas.
  • Anonym (aber)

Om du kontaktar familjerätten idag borde det inte dröja så länge innan ni får komma dit. Ni får försöka hanka er fram tills dess.

Om det blir umgänge innan dess har du några olika alternativa lösningar tillgängliga för dig. 1) Du vägrar umgänge om mamman inte går med på lämning på söndagkvällen. 2) Ni kör umgänge som vanligt och du kör hem dottern på söndagkväll oavsett vad mamman säger. 3) Du fixar en barnvakt som också kör hem barnet på måndagmorgon. 4) Du tar ut en semesterdag och lämnar dottern på skolan på måndag.

Men inga av alternativen funkar ju på lång sikt.

Svar på tråden Mamman Försvårar umgängesrätt vad kan jag som Pappa göra?