smaajlet skrev 2014-09-29 17:13:19 följande:
Just precis vad är rädd för... Finns det andra alternativ? Jag har redan nu fått outhärdligt krampliknande smärta vid nedre delen av livmodern när jag rör mig, spelar ingen roll om jag rör mig långsamt eller snabbt. Har aldrig haft detta under förra graviditeten.
Jag beskrev tydligt vad min roll som samordnare innebär vid ansökningen. Varför fick inte du godkänd?
För att jag kunde bli omplacerad. Men vid min ansökan så var det en annan situation på kliniken, det var lugnare tempo och det var bättre bemanning. Nu i höst har det spårat ur och blivit så mycket tyngre! Men eftersom handläggningstiden var runt en månad så kändes det aldrig värt att skicka en ny ansökan. För jag hade bara blivit sur över ett avslag. Så situationen på avdelningen stämmer inte med det som stod i min ansökan, även om det står om alla tusentals steg på ett pass, eller alla tunga lyft och all stress, skjutande av sängar och mobilisering av patienter.. Nu är det 29 dagar kvar till bf och arbete i en vecka till, så jag står väl ut..
Sen har jag kanske haft det lättare än dej, jag har foglossning när jag gjort för mycket eller går för långt. Annars mår jag jättebra i kroppen. Barnmorskan skäller på mej över att jag jobbar och stressar, för att stressen "inte bara påverkar mej, utan även barnet", vilket jag kan förstå. Men jag kan ju inte gå hem obetalt heller..
Uskorna hos oss får däremot beviljat direkt! Och hur mycket av arbetet är det inte som vi gör exakt lika? Jag tror det är sköterskebristen som påverkar, att även om jag inte fungerar fullt ut på avdelningen så är jag ändå ett huvud i schemat.. Och därför låter dom oss jobba.. Lite fulspel men jag tror faktiskt det kan vara så..
Hoppas på mer tur för din del! :)