SVT censurerar nu Pippi Långstrump-filmerna pga "rasism".
Jag förstår inte varför det är viktigare att använda ord som kan upplevas som kränkande än att låta bli att kränka..?
Jag förstår inte varför det är viktigare att använda ord som kan upplevas som kränkande än att låta bli att kränka..?
Tror inte någon blir kränkt av "negerkung".
Vi ska värna om vår kulturhistoria och det är oerhört tragiskt om vi nu börjar sudda ut de bitar som inte passar in i dagens PK-åsikter.
Det finns människor som lever på det. Kan du motbevisa det. Och om nån väljer att bli kränkt för allt så kanske problemet delvis ligger hos dem. Det är inte alltid ens fel att två träter.
Speciellt på såna här tårdar vimlar det av snarstuckna.Och ett ynka ord lever inte upp till det.
Jag uppmuntrar mina barn att vara snälla och hänsynsfulla mot andra. OCH att andra inte är perfekta eller alltid snälla och trevliga. Men det är nåt som är som det är. Och det är bara att gå vidare i de flesta fall. Sen finns det ju värrre tillmälen.
Jag har full tilltro att barn anpassar sig och läser av sin omgivning utan att jag eller någon besserwisser måste rätta dem hela tiden.
Jag tror inte det var det som avsågs. Mer att man inte måste korrigera alla småsaker jämt.
Eller så kan man ha en öppen och ständigt pågående diskussion om bl a människosyn mm. Så de får lov att lära sig att reflektera istället för att hela tiden bli fyade.