Inlägg från: Anonym (Svea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svea)

Varför parkerar ni som inte har barn på familjeparkeringen?!

Det finns ju ingen reglering som bestämmer vilka som får parkera på familjeparkeringar så det är rätt meningslöst att bli upprörd för att någon parkerar där. Alla har rätt att parkera där även om jag själv hellre ställer mig någon annanstans av hänsyn till de som anser sig behöva en större P-plats nära varuhuset. Men jag lägger mig inte i vem som parkera därför det är ju upp till var och en att avgöra om man behöver stå där eller inte.

• Anonym (Svea)
    MAN78 skrev 2014-09-29 21:16:34 följande:

Detta är väl lite av ett i-landsproblem. Men det är genuint kul att pika ensamåkande herrar (damer också) i 50 plus-åldern som familjeparkerar.

Jag brukar tala om för dem att de hellre bör ställa bilen på handikapparkeringsrutan. "Öh, va" brukar det låta. "Det ligger dig närmare tillhands", svarar jag.

Det onda ögat eventuellt följt av tillsnörpta munnar förgyller resten av dagen :)

Du är väl medveten om att hög ålder inte ger till att få ett handikappstillstånd? Eller vari ligger det roliga i att ett handikappstillstånd skulle ligga 50+ personer närmare tillhands? Förklara gärna för jag ser inte skämtet eller anledningen till tillsnörpta munnar.
  • Anonym (Svea)
    Flygfotogen skrev 2014-09-30 16:42:32 följande:

Ah, som om man vore för snål för att låna ut en femma till kundvagnen så tar man med sin gamla fällbara Brio kombi från 1987 och sparar in på att köpa plastkasse i samma veva?

• Anonym (Svea)

Det går ju inte alltid att se utanpå en människa om den av något medicinskt eller annat skäl behöver parkera nära ingången eller behöver extra utrymme för att ta sig in/ut ur bilen. Så därför skulle jag aldrig drömma om att vara oförskämd mot någon utan barn som parkerar på familjeparkering. Alla kanske inte vill basunera ut till okända vad de har för problem som gör att de anser sig vara i behov av att parkera just där.

Svar på tråden Varför parkerar ni som inte har barn på familjeparkeringen?!