Varför parkerar ni som inte har barn på familjeparkeringen?!
Jag stör mig inte på om jag ser någon pensionär eller någon med kryckor och liknande som ställer sig där, kan tycka att de har samma behov av extra utrymma som en barnfamilj har.
Att man däremot har en ovanligt bred bil tycker jag däremot inte är ett giltigt skäl, det skulle man tänkt på när man köpte bilen att det kommer bli trångt på parkeringen alternativt att man får ställa sig längst bort.
Tycker också att det skulle vara bra om familjeparkeringen låg längre bort istället. Men då är det 2 saker som krävs i kombination med det 1) vagnar nära så att man kan ställa i babyskydd eller mindre barn utan att behöva bära över hela parkeringen. 2) Att det är placerat så att det finns en trottoar, gångväg eller liten kant utanför själva parkeringen som man kan gå på så att man inte behöver springa så långt över parkeringen mitt bland alla bilar.
Vår närmsta Ica har jättebra familjeparkering just med att det är rätt dåliga platser långt bort så ingen ställer sig där för att stå nära. Men samtidigt så är det precis bredvid gång- och cykelvägen som går till affären så man behöver inte gå över parkeringen.