Bråk om begravning. Hjälp!
Hej (Lite långt)
Jag hoppas och ber att någon kan komma med erfarenheter eller synpunkter!
Min farbror har nyligt dött vid ganska ung ålder, väldigt plötsligt.
Han har ett barn, en dotter som han inte velat veta av överhuvudtaget, dom har knappt setts på 20 år. Hon är inte frisk i huvudet och hon är en pengatörstig känd bedragare, även dömd, hon har även stulit pengar och saker från honom förut.
Saken är den att min pappa är den enda släktingen förutom dottern.
Han är helt förtvivlad av hans brors död, och allt han vill är att få ordna en fin begravning, vilket vi trodde skulle få ske.
Två dagar efter dödsfallet började dottern höra av sig till min pappa och fråga om allt vad gäller bilar, motorcyklar osv.
När pappa säger som det är att mycket av det sålde hans bror bort redan för flera år sedan, börjar hon tjafsa att han ljuger, och att hon ska dra in advokater osv.
Vet inte vad det spelar för roll för hon är enda arvingen och pappa vill jul bara få ordna begravningen.
Men för att jävlas säger hon nu att det ska hon göra och hon ljuger ihop att hon och hennes pappa hade jättebra kontakt och att han berättat hur han vill ha begravningen osv. Nu har hon även gått runt och sagt till folk att pappa sagt att hon inte sa få ärva ett öre och inte komma på begravningen, hon bara ljuger och förstör!! Hon är psykiskt sjuk på riktigt och pappas hjärta brister snart.
Det finns inget testamente.
Men alla vi i släkten och många många vänner runt omkring vet att det sista han skulle vilja är att hon skulle ordna begravningen, finns det något sätt att bestrida det?? Om folk vittnar om hans vilja och att dom verkligen inte haft kontakt ??
Det är så hemskt att det ska blir såhär, och jag fattar inte hur man har hjärta att börja bråka när någon har dött.