• örnen

Nya BF Februari 2015!

saragranberg skrev 2014-11-20 14:49:23 följande:

Åh idag är en bra dag! Har varit på möte hos förlossningsläkaren på fm, och vi har gjort upp en superbra plan för att min förlossning ska bli så bra som möjligt. Har bestämt mig för att ge en vaginal förlossning en andra chans, så nu hoppas jag att jag får uppleva min "drömförlossning"! :)

& vi har även blivit erbjudna visning av en större lägenhet. Ska kolla på den på måndag, och är den fräsch så tackar vi JA och hoppas att dom väljer oss som nya hyresgäster. Vi behöver verkligen en större lägenhet! Så nu håller vi tummarna. :)

Härligt med ett bra samtal! Den 9/12 ska jag till aurora och prata om min fl, hoppas att det går lika bra som ditt & lycka till med lägenheten!
  • örnen

Jag gick precis sjukt ont i vänster sida av ryggen, långt ner. En värk som nu håller i sig, började frysa samtidigt men känner lillan. Fick kramp förut, fast i höger skinka & ner i benet och foten domnade typ bort en stund. Vad är det som händer?

• örnen
    örnen skrev 2014-11-20 15:54:33 följande:

Jag gick precis sjukt ont i vänster sida av ryggen, långt ner. En värk som nu håller i sig, började frysa samtidigt men känner lillan. Fick kramp förut, fast i höger skinka & ner i benet och foten domnade typ bort en stund. Vad är det som händer?

Kommer i vågor men gör ont hela tiden men när vågen går upp gör det skitont! Herregud, jag var ju inne i går och allt så bra ut. Kan det vara någon fog??
  • örnen
    Saltvatten skrev 2014-11-21 15:46:24 följande:

Efter att ha haft ett par lugnare dagar med smärtan i övre delen av magen så fick jag nu på eftermiddagen ett rejält smärtanfall igen Rynkar på näsan Visste knappt vart jag skulle ta vägen, kunde bara sitta blickstilla på sängen och vänta ut det. Maken blev så orolig att han undrade om vi skulle ringa efter ambulans.
    Lite bättre nu men bara om jag sitter still och vilar så det är vad jag ska göra resten av kvällen Skäms

Usch! Vad är det för nåt?? Hur går det?
  • örnen
    Saltvatten skrev 2014-11-23 10:26:25 följande:

Är det någon mer än jag som fått ohyggliga kramper i fötterna?
    Rynkar på näsan

Mina fötter är jättestela och jag får såå lätt kramp i dem hela tiden. Så länge jag hinner trampa ut innan krampen sätter i är det väl ok men sätter krampen väl in så håller den i sig i ca 10-30 minuterFörvånad Går knappt att trampa ut det då för det gör så /(#%/(&¤%&¤%&(¤ ont rent ut sagt!
    Nån som vet om det finns nåt bra medel mot dessa kramper som man kan få av läkaren? Försöker massera lite och äta magnesium.

Jag har krampkänsla jättelätt, i fötter, rumpan, benen & låren.

Dessutom får jag håll väldigt lätt, kan räcka att gå i några få minuter.
  • örnen
    MammaÄrJag skrev 2014-11-24 16:01:01 följande:

En fråga till er som blivit sjukskrivna pga foglossning. Fick ni först gå till sjukgymnast och prova olika metoder som TENS, vattengympa, akupunktur och övningar för bäcken, träningsprogram.? Jag har nämligen fruktansvärd foglossning och kan knappt sitta upp i 20 min vid datorn då jag studerar, och inte utföra mitt arbete i hemtjänsten. Fick TENS med mig att ha på mig jämt. Sen blev jag erbjuden vattengymnastik. Har dock inte tid att avsätta för det just nu. Och ska jag göra bäcken träning varje dag. Detta ska jag göra fram tills förlossning och sjukskrivning blir det inget med. Enligt barnmorskan så verkade det inte omöjligt att få då jag är helt begränsad att utföra mitt arbete och studier. Men enligt sjukgymnast så får jag Nöja mig med detta. Hur var det för er ?

Jag fick som du, tid hos sjukgymnast. Bälte + träningsschema & går på vattengympa + förbud mot trappor. Skulle det bli värre skulle jag höra av mig för att få en tens. Ingen har nämnt nåt om sjukskrivning, men som lärare kan jag jobba ändå så.
  • örnen

Idag tog jag vaccinet iallafall! Ett snabbt stick & 100kr så var det klart.

Min bebis är ff så lugn.. Önskar hon ville sparka mycket så man slapp oron.. Nån mer som har moderkakan i framvägg??

Tors -sön ska vår son till farmor så jag och maken får massa egentid + sova. Ut och äta och på bio + en maskeradfest + soooova :) jag ska vara prinsessan leia, en tjock sådan :)

• örnen
    akbejan skrev 2014-11-24 19:58:04 följande:
    100 smile9.gif Här i landstinget var det gratis. Gravida räknas till riskgrupp här och då är vaccinet gratis. Är det inte så överallt? Rekommendationerna borde väl vara lika i hela Sverige.

Har inte handlat så mycket. Hittade en underbar spjälsäng på second hand här i samhället som jag köpte direkt. Sen har jag köpt en overall. Babyskyddet fixar jag genom syrran som fick barn i juni, vagnen, en Emmaljunga duo som vi köpte till dottern för snart fem år sedan står i delar i vardagsrummet för tvätt och lite smörjning. Tom däcken var fortfarande fina. Lite handdukar ska köpas på Ikea och sen några nya nappflaskor. Blir förvånad om amningen fungerar längre än någon månad denna gången då det inte fungerat någon av de andra gångerna.
    Hmm.. Det borde ju vara samma i hela Sverige.. Jag frågade visserligen inte, men hon i kassan såg ju att jag var gravid...
  • örnen

Saltvatten: sökte du för din ömma punkt?? Har ju också hört det där med risk för propp...

Jag får värk i underlivet ibland, vet inte vad det är, liknande känsla man kan ha när man har mens...

Dessutom mina höfter.. Måste byta sida massa gånger per natt..

Sugen på 5 min kola.. Mmm.. Ska till bm i morgon och väga mig antar jag..

• örnen

Lycka till JJF!

Två positivs besked idag, allt såg bra ut hos bm, förutom sämre järnvärde men hade gått ner 0,5 kg ;)

Vann en Kashmir-mössa till bebisen för bästa tyck-till i tidningen vi föräldrar :)

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!