Inlägg från: Johannniii |Visa alla inlägg
  • Johannniii

Nya BF Februari 2015!

Ursäkta den väldigt intima informationen, men alltså.. Jag har flytningar som är som mjölk. Kommer lite hela tiden. Kan nästan känna att det "rinner" ut då o då. Någon annan som har så? Kan inte minnas att jag haft de så de andra grviditeterna?

• Johannniii
    Slumpan skrev 2014-10-20 19:23:58 följande:
    Yepp, inte så mysigt! Kör med trosskydd hela dagarna jag. Tydligen ett ganska vanligt symptom för att förhindra infektioner.
    Skönt att höra att någon annan har det med. Känner mig lite lugnare nu ????
  • Johannniii
    bluenose skrev 2014-10-20 21:11:46 följande:
    Jag har fått flytningar nu under graviditeten, mår jätte dåligt av det. Känner mig så äcklig trots att jag duschar, vill aldrig ha samlag med min sambo längre..
    Blev lättad att fler också har det. Vet det är jättejobbigt. Duschar 1-2 gånger om dagen för jag känner mig äcklig. Samlag har jag inte hunnit fundera över då vi ändå har kräksjuka här hemma fortfarande.. Men efter lär jag påverkas av det..
  • Johannniii
    Slumpan skrev 2014-10-20 23:08:58 följande:
    Vad bra! Sen läste jag att "ta inte bort flytningarna de är bra och har en funktion". Wtf!? Vaddå ta inte bort dom det kommer ju massor! Haha usch men som sagt trosskydd är det som gäller nu.
    Kör också med trosskyd. Annars får man ju byta trosor flera gånger om dagen! :O
  • Johannniii
    jemo2014 skrev 2014-10-21 12:38:04 följande:

Här vare också flytningar :) Jag tycker ändå inte att det är så äckligt, det luktar ju inte äckligt och jag försöker se på det som så "naturligt" som möjligt, det har säkert en superbra funktion för stackars fiffi inför vad som komma skall. Japp, jag har blivit lite utav en hippie under graviditeten haha.

Håller med dig! Jag tycker de är jobbiga när man går runt dagtid men just till samlivet är det ganska bra! Haha speciellt då jag blir lite som en öken under grav annars så hjälper detta en del, så min man är en glad blivande trebarnsfar! Haha
  • Johannniii
    chatrine1986 skrev 2014-10-21 13:54:20 följande:

Heej Tjejer.

Jag lider också utav flytningar, men i en högre grad än normalt då jag har en kronisk inflammation. De är inte lätt. Fick mediciner före graviditeten pga lukt och att de va såå mycket och bakterier. Nu låter dom de vara så länge jag inte har mera bakterier i flytningar.

Jag förstår er andra de är jätte frustrerande att inte kunna göra något. Jag får leva med mitt resten av livet om jag inte opererar bort allt.

Här ni börjat fundera på namn till bäbisen??

Jag ska operera bort min när jag blir typ 30.. Då vet jag om jag vill ha fler än 3 eller ej. Bara för att bli av med min sjukdom. Man behöver ju egentligen inte grejerna till annat än o föda barn ;)

Ja jag funderar massor! Vi vet ju inte kön så det är jättesvårt! Var bestämda på Elsa Anna Märta eller Tage Lennart Göran innan.. Men nu har vi börjat tveka o nu är det nästan jobbigt. Vill veta vad bebisen ska heta när den väl kommer! Har du funderat? :)
  • Johannniii
    Saltvatten skrev 2014-11-01 09:28:13 följande:

Är just nu arg, ledsen och besviken på min arbetsplats!

Jag har haft diskussion med min chef i kanske en månads tid att jag f r o m november gärna vill ta ut tjänstledighet på 20% och då endast arbeta 80% fram till min föräldraledighet börjar i slutet av januari. Har hela tiden fått höra "- ja det ska inte vara några problem".

Jag frågade min chef för säkerhets skull om jag sen när jag kommer tillbaka är garanterad att ändå få ha kvar min tjänst på 100% eftersom detta handlar om tillfällig tjänstledighet, fick då svaret JA.

Min chef kontaktade personen i koncernen som har hand om att skriva ut dessa papper och sent igår kväll fick jag ett mail från den här personen.

Men det jag fick var inte ett intyg om tjänstledighet utan de skickade mig helt enkelt ett helt nytt anställningsavtal där det kort o gott bara står att jag kommer vara tillsvidare anställd på deltid f r o m november!???

Känns ju som att de försöker lura mig fullständigt! Det här är ju inte alls vad vi kom överens om.

Aldrig i livet att jag skriver på det avtalet! Det innebär ju att jag inte har nån som helst rätt att kräva att få arbeta 100% sen som jag gör nu trots att min chef sa så.

Känner mig så stressad och deppig just nu. För jag vet att nu måste jag ta en lång diskussion med min chef igen och så blir det massa tjafs som jag inte orkar med Kommer väl sluta med att min efterlängtade tjänstledighet inte blir av alls.

Vet inte om jag missat något men alla har rätt att gå ner till 80% from 6 månader innan förlossning väl? Det är inget man frågar, utan snarare meddelar.. Typ " hej, går ner till 80% nu innan förlossningen så du vet" :) fråga fsk, de berättar mer om hur de funkar ???? lycka till!
  • Johannniii

Hej på er. Är det någon som har en aning om hur det känns att läcka fostervatten? Jag har börjat må sjukt illa på senaste och upplever att det "sipprar" när jag sitter på toa. Och mina trosor är alltid lite fuktiga.. :/ vet att många säger de kan va urinläckage .. Men om inte.. ?

• Johannniii

Hej allihop! Suuuuuper längesedan jag skrev! Jag har förvärkar ofta.. Är rätt så sliten i kroppen nu. Tvångssjukskriven sedan 2 december pga karpaltunnel syndrom. Trist men lika bra. Börjat noja över att behöva gå över tiden igen. Vill verkligen inte bli igångsatt igen... Är det Aurora samtal man ska önska om man är rädd för något? Förlossningen tar jag med en nypa salt. Utan bedövning osv, men igångsättning skrämmer livet ur mig. Det gick så otroligt fort sist. Kan man prata med någon om de?

• Johannniii
    örnen skrev 2015-01-04 13:59:27 följande:

Aurora hjälper till att planera fl, jag går hos en, underbart! Känns som om det jag säger där verkligen kommer gå fram (jag tyckte inte det verkade som om nån läst mitt fl-brev förra gången). Vi har mest pratat planering men också amning och att jag helst inte vill spricka. Själva smärtan har jag inte tagit upp, så tycker du ska be din bm om en remiss för att få bort ev oro. På mitt sjukhus var det dock lång kö dit..

Jag ska dit på torsdag igen, och ska fråga hur planeringen ser ut när man går över tiden.

Hur är det där ni bor? I Örebro vet jag att man får gå över 2v (har en storasyster där) jag gick över 16 dgr med sonen men det får man tydligen inte längre i västra Götaland där jag bor. Har hört nåt om koll varje dag istället för varannan.. Måste fråga.. Jag som enligt mina anteckningar borde ha bf typ 6/2 men har det 12/2 vill inte över för länge..

Okej. Ja med dottern födde jag exakt på dagen men sonen satte de igång mig på dag 15+ . Hände inget av det. Sen fick jag sonen inom 40 mins från första värk. 1 kryst pga hot av sugklocka för hans hjärtljud försvann... Så det var chockande. Vill inte ha det så igen. Får maila min bm och fråga. :p
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!