• kiriaki

Nya BF Februari 2015!

Loncelot skrev 2014-10-02 06:42:34 följande:
    Mycket flickor ja, så ja hoppas oddsen går åt pojke till mig då hihi ;)

Kan du inte göra bf listan i 2 etapper en pojk o en flickigt fast på samma då förstås :):)
    Bara 6 st pojkar pa hela manaden!! Nastan alla i borjan av manaden ocksa sa det kan nog handa att det blir pojke for dig, skulle vara himla konstigt om det inte kom lite fler pojkar dar i slutet av manaden Cool

Pojkar:

kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 1/2 - Pojke
    Sara217 - 27 år, första barnet. BF 7/2, Pojke
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke
    Cariol - 28 år, andra barnet, BF 20/2 - Pojke
    carinalindgr3n - ?? år, andra barnet, BF 26/2 - Pojke
  • kiriaki
    Zoofe skrev 2014-10-02 08:49:12 följande:

Nu vet vi också kön, så nu kan jag skriva här :)

32 år, första barnet, BF 17/2, Flicka!

Den kinesiska kalendern stämde! Har ni andra kollat den?

Kiriaki, är du grekinna? Min man är halvgrek och jag har läst grekiska i fyra terminer :P

Bara en vanlig svensk! :) Har lagt till dig i listan :)
  • kiriaki

Listan igen! Solig

kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 1/2 - Pojke - Gift och bor i Södra Kalifornien (från Norrbotten)
    Carrols - 28 år, första barnet, BF 2/2 - överraskning - Sambo och bor i Stockholm <3
    Embr - 25 år, första barnet, BF 2/2- överraskning - Sambo och bor i Helsingborg
    praliin - 24 år, första barnet, BF 4/2 - Flicka - Bor i Lund med sambo
    Marren01 - 36 år, andra barnet, BF 4/2 - överraskning - Bor i Kinna
    Hisna - 26 år, första barnet, BF 6/2 - Flicka - Bor i Skövde
    Ericaeli - ?? år, första barnet, BF 7/2 - Flicka
    Sara217 - 27 år, första barnet. BF 7/2, Pojke - Sambo och bor i Södertälje
    JJF - 27 år, första barnet, BF 8/2 - Flica - Bor i södra Finland
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke - Bor strax utanför Vimmerby, Småland
    IsaStardust- 30 år, andra barnet (har en änglason), BF 8/2 - Flicka - Ensamstående, bor i Stockholm
    Mymlisen - 32 år, andra barnet, BF 9/2 - Flicka - Bor i Gävle
    saragranberg 22 år, andra barnet, BF 9/2 - Flicka - Bor i Ekenässjön/Småland 
    Sessan 1 - ?? år, andra barnet, BF 11/2 
    Johannaa3 - 25 år, andra barnet, BF 11/2 - överraskning - Bor i Nyköping
    jemo2014 - 30 år, första barnet, BF 12/2 - överraskning - Gift och bor i Stockholm
    örnen - 31 år, andra barnet, BF 12/2 - Flicka - Bor i Vänersborg 
    Lucy S - 24 år, första barnet, BF 13/2 - Flicka - Bor i Stockholm
    Sezzie - 23 år, första barnet, BF 13/2 - Flicka - Gift och bor i Norrköping
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke - Bor i Skara
    Jujusma - 29 år, andra barnet, BF 14/2 - överraskning - Gift och bor i Kristianstad
    SkogsstjärnN - 29 år, andra barnet, BF 14/2 - Flicka - Stockholm
    Novin10 - ?? år, BF 14/2
    Saltvatten - 34 år, första barnet, BF 15/2 - överraskning - Gift och bor i Varberg
    kajog - ?? år, första barnet, BF 16/2 <3
    Tissel - 22 år, första barnet, BF 16/2 - Flicka - Bor med sambo i Västernorrland
    Amber82 - 32 år, andra barnet, BF 16/2 - överraskning - Bor i Gävle
    Isse81 - 33 år, andra barnet, BF 16/2 - överraskning - Bor i Karlshamn
    Zoofe - 32 år, första barnet, BF 17/2 - Flicka
    kendi - ?? år, andra barnet, BF 18/2 
    Jw83 - 31 år, första barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Skåne
    Mariiiah - 26 år, andra barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Norrbotten
    mocha8676 - 27 år, första barnet, BF 19/2 - Flicka - Bor utanför Karlstad <3
    hemljuvahem - 29 år, andra barnet, BF 20/2 - överraskning - Bor i Kungälv 
    Cariol - 28 år, andra barnet, BF 20/2 - Pojke
    Mystjejen1989 - BF 21/2
    Johannniii - 23 år, tredje barnet, BF 21/2 - överraskning - Gift och bor i Halmstad
    Sara Viktoria - 29 år, tredje barnet, BF 22/2 - överraskning - Bor i Norrland
    Saken86 - 28 år, första barnet, BF 22/2 - Flicka - Bor i Norrbotten
    chatrine1986 - 28 år andra barnet, BF 22/2 - överraskning - Bor i Skara
    Johanna1988 - 26 år, andra barnet, BF 23/2 - Flicka 
    Stinten10 - 35 år, andra barnet, BF 23/2 - Pojke - Bor i Södertälje
    Jonej - 31 år, andra barnet, BF 24/2 
    Vädurtjejen - 34 år, andra barnet, BF 24/2 - överraskning 
    Elins mamma 10 - 30 år, andra barnet, BF 24/2 - överraskning 
    akbejan - 32 år, tredje barnet, BF 24/2 - Kanske en överraskning - Smålandsstenar
    Jolise - 26 år, andra barnet, överraskning, BF 25/2 - Bor i norra Bohuslän
    Loncelot - 31 år, tredje barnet, BF 26/2 - överraskning - Bor i Stockholm
    carinalindgr3n - ?? år, andra barnet, BF 26/2 - Pojke
    SannaF - 24 år, första barnet, BF 27/2 - överraskning
    emma79 - 35 å, andra barnet, BF 28/2 
  • kiriaki
    Loncelot skrev 2014-10-03 06:35:31 följande:

Rul på torsdag vilken evigt väntan... Vill så gärna veta om det är en pojke eller flicka, känns som det blir så mycket mer personligare så.

For mig ar det livsviktigt att veta!! Darfor vi gick i v. 14 redan Cool Det spelade mig ingen roll om det var pojke eller flicka men jag behover verkligen veta bara for att kunna mentalt anknyta mer till bebisen i magen.. Tycker det hjalper saaa mycket.. Har inte en susning om hur folk kan valja att vanta haha.. Kan inte ens forsta hur man kan vara sa talmodig och gilla overraskningar Oskyldig
  • kiriaki
    Zoofe skrev 2014-10-03 09:00:10 följande:
    Aha, Kiriaki är ett grekiskt namn nämligen, men det visste du kanske ;)
    Det visste jag! Fast jag tog det fran den dar boken En geishas historia for typ 10 ar sedan haha :D 
  • kiriaki
    zsmamma skrev 2014-10-03 22:04:09 följande:

Hejsan. Mitt namn är Malin, och jag väntar andra barnet beräknat den 8 februari. Väntar en liten tös, har sen innan min dotter på 4 år. Så är just nu i vecka 22 - 21+4.

Valkommen! Har lagt till dig i listan! 
  • kiriaki

Har ar en till som fatt lite knas.. Lyfte sonen idag igen for forsta gangen sedan jag var till akuten med blodningar... Lyfte honom, handlade mat, snabbstadade hemma, dammsog.. Och sen borjade jag bloda knallrott blod IGEN... Vafan. Rynkar på näsan
    Det var inga enorma mangder och jag kanner bebis sparka och rora pa sig sa jag vet att han lever iaf och det ar 40 min resa enkel vag till sjukhuset plus att halla sonen vaken hela natten da.. nej tack.. Avvaktar tills imorgon men det verkar ha slutat nu... Verkar dock som att jag borjar bloda varje gang jag lyfter sonen, kanns ju lagomt kul.. Han ar ju inte ens 1.5 ar gammal liksom.. Kanner mig sa hemsk nar han vill lyftas upp i famnen och jag inte kan.. Att sitta pa golvet och kramas ar ju inte direkt samma sak som att bli upplockad och sitta i mammas famn liksom Obestämd

• kiriaki
    Johannniii skrev 2014-10-04 08:23:41 följande:
    Du börj nog åka in idag med det. Min vän hade så. Visade sig att moderkakan höll på att lossna. Då slutar den ge näring till bebis och.. Ja.. Hon fick ligga på sjukhus från v 26 tills bebisen kom.. Inte så kul. Hoppas inte det är så för dig, men kolla vad det är!
    Mailade min lakare och fick svar direkt, eftersom jag nyligen gjort tva UL (bada tva efter en forsta blodningen) och allt sag jattebra ut sa sa min lakare att det mest troligt ar sa att jag har kansliga blodkarl som brister nar jag anstranger mig.. Jag far ocksa nasblod valdigt latt (typ varje gang jag snyter mig) sa det kan ju stamma.. Blodde mycket nar jag fodde sonen vilket gjorde alla lite panikslagna tills dom insag att det var kansliga blodkarl det ocksa.. Men min lakare sa i alla fall att sa lange det bara ar litegrann sa ska jag inte oroa mig men om det ar som en latt mens eller mer sa maste jag aka in pa en gang.. Uschhh :/
    Saltvatten skrev 2014-10-04 16:18:28 följande:
    Usch då. Låter ju inte så bra det där. Du borde verkligen kolla upp det.
    Hoppas det ordnar sig!
    Tack snalla du!
    chatrine1986 skrev 2014-10-03 19:21:44 följande:

Min BM från UL ringde idag..  men hon sa att jag blev flyttad då hennes dator inte fungerade i Onsdags så vi fick bara en preliminär  dag 22/2  men hon flyttade oss till 27/2    men får man bestämma igångsättning??!! så kommer jag begära tidigare pga förra förossningen va komplicerad och dramatisk. vill inte att de händer igen.. 

ska få gå på samtal och träffa förlossnings läkare och diskutera allt..
    om de är bättre med kejsarsnitt eller vaginalt igen. 

någon som haft en förlossning med koplikationer och vill dela med sig av hur den andra gick??? 

Jag valde igangsattning med forsta sonen pga att jag var i v. 42 och han inte verkade vara pa vag ut... hade varit fast pa 3 cm hur lange som helst.. For mig gick igangsattningen jattebra.. Fran forsta varken och 3 cm till oppen 10 cm och dags att krysta pa strax under 2 timmar. Helt utan smarta efter epiduralen och kande anda exakt nar det var dags att krysta :)

Skulle dock INTE rekommendera igangsattning om du inte ar beredd att ta en epidural, varkarna blir oerhort smartsamma och intensiva. Jag skakade helt okontrollerat pga smartan och det bara svartnade for ogonen, lyckades mellan varkarna saga "epidural NUUUUU!" som bekvamt nog kom omedelbart och sen fick jag ta hjalp av 1-2 skoterskor samt maken for att halla mig stilla sa dom kunde satta in epiduralen, jag hade noll kontroll over kroppen. Efter epiduralen lag jag och maken och sov en timme och kramades sen var det dags att krysta ut bebisen :D Jag ar en epidural-alskare alltsa. Helt fantastiskt att kunna slappna av och ha en lugn och glad forlossning istallet for att ligga och skrika av smarta. 

Min kompis fodde forsta sonen helt naturligt i Sthlm sedan andra barnet har i USA med igangsattning och epidural i v.38 pga jattelagt fostervatten (haft en del komplikationer under graviditeten sa dom vagade inte lamna kvar bebis i magen langre).. Hon sa att forsta forlossningen var en smartsam langdragen mardrom och att andra var 2 timmars smartfri lyxforlossning som var underbar :)

• kiriaki
    Johannniii skrev 2014-10-04 22:42:48 följande:
    Va skönt! Hoppas det inte är något annat då. Håller tummarna att det slutar! Ta hand om dig!
    Tack snalla du! Det slutade lika fort som det kom men det lar ju handa igen.. Bloder nasblod hela tiden ocksa sa har ju sakert ngt samband! 
    Saken86 skrev 2014-10-04 23:42:19 följande:

Sista två veckorna har jag börjat få jobbiga myrkrypningar i benen på kvällarna. Nån fler som har detta?

Oh ja det har jag haft lange! Brukar ga och lagga mig och sova sa forsvinner det :D
  • kiriaki

Alltsa guud jag hoppas att lillebror sover lika tungt som som storebror.. Tog ingen tupplur idag och slocknar i soffan kl 18.00 !!! Sa jag klippte naglarna pa honom, bytte till pyjamas och matade honom medans han sov sen bar maken honom till sangen och han vaknade inte en endaste gang hahaha Skrattande 

Vi har ingen barnvakt eller hjalp fran slaktingar sa nar vi velat gora nagot tex aka till X-games eller Supercross dar det ar mycket folk, hoga ljud och sent pa kvallen sa har han helt enkelt fatt folja med.. Vi har bara satt pa honom horselkapor sa han inte far skador i oronen och han har somnat snallt i vanlig tid och ar van vid att bli buren nar han sover.. Radd for stora folksamlingar ar han inte heller sa det har ju varit bra pa ett satt :)

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!