Johannniii skrev 2014-10-04 08:23:41 följande:
Du börj nog åka in idag med det. Min vän hade så. Visade sig att moderkakan höll på att lossna. Då slutar den ge näring till bebis och.. Ja.. Hon fick ligga på sjukhus från v 26 tills bebisen kom.. Inte så kul. Hoppas inte det är så för dig, men kolla vad det är!
Mailade min lakare och fick svar direkt, eftersom jag nyligen gjort tva UL (bada tva efter en forsta blodningen) och allt sag jattebra ut sa sa min lakare att det mest troligt ar sa att jag har kansliga blodkarl som brister nar jag anstranger mig.. Jag far ocksa nasblod valdigt latt (typ varje gang jag snyter mig) sa det kan ju stamma.. Blodde mycket nar jag fodde sonen vilket gjorde alla lite panikslagna tills dom insag att det var kansliga blodkarl det ocksa.. Men min lakare sa i alla fall att sa lange det bara ar litegrann sa ska jag inte oroa mig men om det ar som en latt mens eller mer sa maste jag aka in pa en gang.. Uschhh :/
Saltvatten skrev 2014-10-04 16:18:28 följande:
Usch då. Låter ju inte så bra det där. Du borde verkligen kolla upp det.
Hoppas det ordnar sig!
Tack snalla du!
chatrine1986 skrev 2014-10-03 19:21:44 följande:
Min BM från UL ringde idag..
men hon sa att jag blev flyttad då hennes dator inte fungerade i Onsdags så vi fick bara en preliminär dag 22/2 men hon flyttade oss till 27/2
men får man bestämma igångsättning??!! så kommer jag begära tidigare pga förra förossningen va komplicerad och dramatisk. vill inte att de händer igen..
ska få gå på samtal och träffa förlossnings läkare och diskutera allt..
om de är bättre med kejsarsnitt eller vaginalt igen.
någon som haft en förlossning med koplikationer och vill dela med sig av hur den andra gick???
Jag valde igangsattning med forsta sonen pga att jag var i v. 42 och han inte verkade vara pa vag ut... hade varit fast pa 3 cm hur lange som helst.. For mig gick igangsattningen jattebra.. Fran forsta varken och 3 cm till oppen 10 cm och dags att krysta pa strax under 2 timmar. Helt utan smarta efter epiduralen och kande anda exakt nar det var dags att krysta :)
Skulle dock INTE rekommendera igangsattning om du inte ar beredd att ta en epidural, varkarna blir oerhort smartsamma och intensiva. Jag skakade helt okontrollerat pga smartan och det bara svartnade for ogonen, lyckades mellan varkarna saga "epidural NUUUUU!" som bekvamt nog kom omedelbart och sen fick jag ta hjalp av 1-2 skoterskor samt maken for att halla mig stilla sa dom kunde satta in epiduralen, jag hade noll kontroll over kroppen. Efter epiduralen lag jag och maken och sov en timme och kramades sen var det dags att krysta ut bebisen :D Jag ar en epidural-alskare alltsa. Helt fantastiskt att kunna slappna av och ha en lugn och glad forlossning istallet for att ligga och skrika av smarta.
Min kompis fodde forsta sonen helt naturligt i Sthlm sedan andra barnet har i USA med igangsattning och epidural i v.38 pga jattelagt fostervatten (haft en del komplikationer under graviditeten sa dom vagade inte lamna kvar bebis i magen langre).. Hon sa att forsta forlossningen var en smartsam langdragen mardrom och att andra var 2 timmars smartfri lyxforlossning som var underbar :)