Inlägg från: chatrine1986 |Visa alla inlägg
  • chatrine1986

Nya BF Februari 2015!

Johannniii skrev 2014-10-14 21:10:26 följande:

Finns pyjamaser som är vita med typ brun/beiga djur på. Kan va giraffer osv.. (Ta de utan fötter) de är superbra!! Klarar 60C tvätt och är lätta att ta med med dragkedja både upp o ner. Har tre av dem i strl 50-86 som våra barn har/haft :) sen är mjukisbyxor också superbra där. Finns många olika färger. Det finns bröstskydd, tvättlappar, snuttar, filtar, oljor, babybjörn babysitter etc. Dregel hakklappar, mössor finns det också mängder av. Nappar . Ja det mesta! :)

Tack för tippsen.. ska bli spännande att se vad man hittar.
  • chatrine1986

Heej på er...

De va en intensiv men roligt och mycke nöjd dag på ULLARED igår. Såå mysigt...

Kan hålla med om att man ska ha en rejäl plånbok med sig.

Köpte massor med saker. Kommer lägga upp bilder på bäbis grejerna så snart jag tagit bild.

Blev en vagga till bäbisen också. Den va mycket billigare än på Babyproffsen. Jag är super nöjd. Alla hjulklappar är klara och mycke är klart till bäbisen. Vagnen och lite andra små grejer kvar.

Lägger in en bild på shopping vagnen bild på bäbis grejerna kommer senare .

Ha en bra dag.

• chatrine1986
    mocha8676 skrev 2014-10-19 09:13:36 följande:

Åh vad bra! Önskar bild och pris på vaggan :)

självklart priset va 779kr och madrassen 79kr men återkommer med bild och priser på de jag köpt.
  • chatrine1986
    mocha8676 skrev 2014-10-19 09:13:36 följande:

Åh vad bra! Önskar bild och pris på vaggan :)

Här kommer bilden på vaggan.
  • chatrine1986
    mocha8676 skrev 2014-10-20 13:09:54 följande:

Ser inget bild :)

Sorry ???? prövar från mobilen igen.

• chatrine1986
    Sezzie skrev 2014-10-20 18:27:29 följande:

Är det en bröstpump du köpt? Isf- vad kosta den? :)

Nej tyvärr, de är 3 st olika storlekar på nappflaskor.
  • chatrine1986

Heej Tjejer.

Jag lider också utav flytningar, men i en högre grad än normalt då jag har en kronisk inflammation. De är inte lätt. Fick mediciner före graviditeten pga lukt och att de va såå mycket och bakterier. Nu låter dom de vara så länge jag inte har mera bakterier i flytningar.

Jag förstår er andra de är jätte frustrerande att inte kunna göra något. Jag får leva med mitt resten av livet om jag inte opererar bort allt.

Här ni börjat fundera på namn till bäbisen??

• chatrine1986
    Johannniii skrev 2014-10-21 14:31:41 följande:

Jag ska operera bort min när jag blir typ 30.. Då vet jag om jag vill ha fler än 3 eller ej. Bara för att bli av med min sjukdom. Man behöver ju egentligen inte grejerna till annat än o föda barn ;)

Ja jag funderar massor! Vi vet ju inte kön så det är jättesvårt! Var bestämda på Elsa Anna Märta eller Tage Lennart Göran innan.. Men nu har vi börjat tveka o nu är det nästan jobbigt. Vill veta vad bebisen ska heta när den väl kommer! Har du funderat? :)

Håller med dig om operationen, funderar också på det senare.

Vi vet ju inte heller vad de ska bli.

Jag har några namn jag tycker om.

Tjejnamn: Izabella , Cornelia (tycker inte sambon) Nathalie. Tycker om Anastacia men känns som jag kommer få mycke kritik för de..

Killnamn. Casper, Alvin. William, Alexander.

Kommer få Kurt eller Zandra i andranamn.
  • chatrine1986
    saragranberg skrev 2014-10-21 18:14:26 följande:

William är fint, det heter våran son :D

???? håller med.
  • chatrine1986

heej på er. 

Är de bara jag som inte kan gå ut på FL genom mobilen??? har försökt i 3 dagar. går inte alls.. 
    men nu  jag dator igen  

Jag kan knappt sova på nätterna längre, de kör i magen ont och spänningar
    . är uppe ca 3-4 gånger.  kan knappt vända mig.. usch. 
    hoppas på att de blir bättre. 

Har alla fått börja äta Järntabletter nu ????? 

Chazandra 2008
  • chatrine1986
    örnen skrev 2014-10-26 13:07:18 följande:
    Vilken v är du i?

Mina värden va väldigt bra men jag blev tillagat av bm att börja äta järn ändå fast varannan dag, från v.24 och framåt..

Ligger med ont i huvudet + nacken (lätt migrän) idag :(
    jag är i vecka 22+4 (23)

fick rådet att börja runt vecka 20 men började lite sent  äter 1 tablett om dagen.
    äter folsyra och b12 sen 8 år tillbaka. började äta omega 3 runt vecka 12. 

usch. hoppas migränen går över.. 
  • chatrine1986

här e jag igen... oj vad de har hänt mycke i tråden..  
    va ett tag sen jag va inne, mobilen har inte fungerat att komma åt hemsidan. 
    men har äntligen en dator igen...

Hur mår alla?? Jag fick åka in till Förlssningen i förrgår. (fredag) 
    tydliga tecken på inflammation i livmodern.  fick inte komma till BM och inte till Gynmottagningen. 
    tillhör förlossningen efter man passerat vecka 22. de visste inte jag..

men fick mediciner och hoppas på att de blir bättre.. dom trodde det var vattenavgång innan.. men allt såg bra ut med bäbisen.. Ph värdet va för högt och kraftiga Flytningar

håller tummarna för att det går över och inte kommer tillbaka. 

• chatrine1986
    Saken86 skrev 2014-11-09 23:48:36 följande:
    Oj! Vad var det för tydliga tecken på inflammation?
    eftersom jag har en kronisk inflammation sen 5 år tillbaka i livmodern så upptäckte jag mera flytningar och dom luktade illa och då förstod jag att de va något.. 
  • chatrine1986
    Saltvatten skrev 2014-11-19 08:53:12 följande:

Ni som blivit sjukskrivna. Hur lång tid tog det från det att sjukskrivningen kom in till FK tills att ni fick besked om de beviljade er sjukersättning för den perioden?

Hej... jag väntar fortfarande. blev 50% sjukskriven den 16/9 fram till den 18/10 sen 100% men har fortfarande inte fått några pengar.. 
    men hoppas att jag får de denna månaden.  

Grattis till Lägenheten..
  • chatrine1986

Heeej.. 

varit hos BM nu.  hn skulleo skicka en remiss till Aurora för att diskuter förlossningen. Ska bli skönt då dotterns förlossning inte blev så bra.. 

har även köpt Barnvagenen, är super nöjd med den... Blev en Emmaljunga..  
    har bilbarnstolen kvar,  vet inte hur jag ska göra med den än.. men än finns de ju tid för att vänta..  

• chatrine1986

heej... 

jag går hos sjukgymnasten 1-3 dagar i veckan  ca 45 min pass varige gång. de sedan slut på september.. 

• chatrine1986
    MammaÄrJag skrev 2014-11-24 20:05:44 följande:
    Får du ta ledigt från jobbet dom dagar du ska på dom besöken ? Eller hur funkar det? Jag har inte tid att gå på dom besöken som hon erbjöd (vattengympa) så jag får försöka ge beren chans.
    jag är sjukskriven på 100 % sen Oktober. va  sjukskriven 50 % i september när jag börja med sjukgymnastiken.. 

jag använder TENS 4 gånger om dagen.  enligt min engy SJ så ska jag inte simma/vattengympa då de är ännu mera påfrestande för bäckenet. 
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!