Inlägg från: chatrine1986 |Visa alla inlägg
  • chatrine1986

Nya BF Februari 2015!

Heej..

Bor i Skara.

Väntar 2a barnet den 24/2 Ska på UL den 1/10

• chatrine1986
    Slumpan skrev 2014-09-25 21:16:01 följande:

Hej!

Kul med en till från lilla Skara ;)

Heej.. jasså vad roligt... När har du BF??
  • chatrine1986
    Slumpan skrev 2014-09-25 21:16:01 följande:

Hej!

Kul med en till från lilla Skara ;)

Heej.. jasså vad roligt... När har du BF??
  • chatrine1986
    Slumpan skrev 2014-09-26 13:49:07 följande:

14/2 på självaste alla hjärtans dag :). När har du? Jag är född 85, och du 86 misstänker jag med tanke på ditt alias? ;)

Å vad mysigt jag har enligt mig själv 23/2 får veta er efter UL nästa vecka.

Ja jag är född 86
  • chatrine1986

Heej på er.

I morgon är de dax för UL vet inte om jag vill veta könet men dottern och bonus barnen vill veta. Känner mig såå elak om vi inte tar reda på de. Någon som varit i samma sitta???

Varit på babyproffsen idag och kikat på vagn.. usch vilken ljungel, är sååå kluven. Vet inte vad jag vill ha. Hitta en Emmaljunga som kändes bra men osäker.

Skönt att jag har några veckor kvar

Hur ställer ni er till att köpa begagnat??

Ha de bäst

• chatrine1986

Varit på UL idag och allt såg bra ut.

to. Vi tog inte reda på könet, barnen är besvikna.

Blev flyttad från 24/2 till 22/2

• chatrine1986
    Loncelot skrev 2014-10-01 18:06:25 följande:

När ja tittar på min dotters ultraljud så ser det ut som ett spökansikte som försöker visa sig i bilden, typ som om nån gammal släkting försöker visa sig o säga allt kommer gå bra.. Har ni sett nått liknande?

De har jag inte tänkt på alls.. men de kanske visar sig
  • chatrine1986

Heej..

Någon som ser könet på UL bilden?? Eller vill gissa vad de kan vara för krabat i magen. Här en kännsla men vet ej om den stämmer..

Tacksam för hjälp.

• chatrine1986

Min BM från UL ringde idag..  men hon sa att jag blev flyttad då hennes dator inte fungerade i Onsdags så vi fick bara en preliminär  dag 22/2  men hon flyttade oss till 27/2    men får man bestämma igångsättning??!! så kommer jag begära tidigare pga förra förossningen va komplicerad och dramatisk. vill inte att de händer igen.. 

ska få gå på samtal och träffa förlossnings läkare och diskutera allt..
    om de är bättre med kejsarsnitt eller vaginalt igen. 

någon som haft en förlossning med koplikationer och vill dela med sig av hur den andra gick??? 

• chatrine1986
    Johannniii skrev 2014-10-03 20:28:16 följande:

I övrigt så när jag födde dottern. Så hade jag blodförtunnande.. Jag slutade inte blöda efter förlossningen.. Det var många smärtsamma timmar som man låg där.. (Nackdel gör vaginalt)

Igångsättning för mig kändes som ett misslyckande.. Att Inget hände själv.. Och sen när det väl gjorde det så var det på 20 minuter och kaos! "Krysta nu 2 gånger så barnet kommer, hjärtljuden har försvunnit, annars får vi plocka ut bebisen"

Kejsarsnitt är min absolut skräck. Mest för att jag tar blodförtunnande och för att man har ont så jävla länge efter. Samt jag är extremt nål o knivrädd.. Så bedövning och snitt.. Alltså nä.. Bara tanken gör mig svimmig.. Men givetvis är man glad att det går i vården. Om det behövs. Hoppas denna tredje förlossning ska va utan blod och utan igångsättning.. Så jag kan krysta med min lustgas.. Dra ut bebis själv och alla är lyckliga.. Men får se.. Kanske går över igen.. Vore typiskt.. Men drömmer om att få va delaktig nu. Komplikationer är skräcken.. Blöda ihjäl är sån extrem rädsla jag har att jag får ont i magen när jag tänker på det. Andra komplikationer har jag sluppit.

Tack för ditt svar. Förstår dig och håller med dig i vissa saker som jag också hört är de jobbigare. Jag har en sjukdom i underlivet som jag och läkarna inte vet om de är risk då de va mycket förra gången.

Jag födde dottern i vecka 39+5. Vattnet gick 13 timmar innan värkarna började när jag åkte in efter ca 6 timmar efter att värkarna startade va jag öppen 6 cm och allt va lugnt fram tills efter att dottern va ute födde utan någon bedövning eller lustgas.

Men fick börja med lustgasen då moderkakan skulle ut sen va de ett rent helvete i 8 dagar. Blev 2 AKUTA operationen på 8 dagar. Får diskutera med mina läkare och hoppas dom kan hjälpa mig genom detta och hitta rätt sätt för mig. Vill att dom ska mera kontroller på mig också. Får vänta fram till mitten av November då jag ska träffa BM igen och då börja gå igenom allt.

Tack än en gång för din hjälp.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!