Inlägg från: Sara Viktoria |Visa alla inlägg
  • Sara Viktoria

Nya BF Februari 2015!

Hej! Gift, 29 år, bor i Norrland och väntar mitt tredje barn med bf 22/2. De andra är födda 2010 och 2011 :) Har två flickor sedan tidigare och vad detta är blir en överraskning! :)

• Sara Viktoria

Hej! Går det att lägga in en bild via telefonen eller måste man göra via datorn? Ngn som får det att fungera från telefon?

Lyckades iaf fynda en hel påse med mamma kläder (6 par byxor, tio tröjor) för 200kr på min stads köp och sälj på fb!! Lycklig! :)

• Sara Viktoria

Yeey!!! Fick det att funka från mobilen, fast den vred sig!! :) tack för tipset Loncelot :)

Ultraljuds bild från 22/9, ngn som vet vad det kan vara?? :)

• Sara Viktoria
    chatrine1986 skrev 2014-10-03 19:21:44 följande:

Min BM från UL ringde idag..  men hon sa att jag blev flyttad då hennes dator inte fungerade i Onsdags så vi fick bara en preliminär  dag 22/2  men hon flyttade oss till 27/2    men får man bestämma igångsättning??!! så kommer jag begära tidigare pga förra förossningen va komplicerad och dramatisk. vill inte att de händer igen.. 

ska få gå på samtal och träffa förlossnings läkare och diskutera allt..

om de är bättre med kejsarsnitt eller vaginalt igen. 

någon som haft en förlossning med koplikationer och vill dela med sig av hur den andra gick??? 

Hej! Jag blev igångsatt med första efter att ha gått över tiden i 20 dagar. För mig gick det kanon med den. Kroppen satte igång med att göra sitt jobb direkt och jag behövde endast pillret som de för in där nere. Så för mig var det super då ungen inte ville ut! Men vet att många fått svåra smärtor och problem vid igångsättningen också och att det kan göra våldsamt ont om man får dropp! Fördelen var att man fick göra allt på bb och slapp vänta hemma! :)
  • Sara Viktoria

Hej igen! :) går rakt på sak: jag har ganska mycket problem med smärtor i underlivet. Som ett konstant tryck neråt och även smärta på högra delen. Jobbigt att bara stå rakt upp och ner. Då jag pratade med barnmorskan för att boka tid efter ultraljudet så sa hon bara att det var normalt och bokade in mig i november för nästa koll. Känner mig nonchalerad. Visst att det kanske är normalt, men jag är svullen och har ont i nedre regionen och det känns inte helt normalt. Bor i en mindre stad där vi bara har en barnmorska så vet inte var jag ska vända mig om jag inte går till henne, men känner samtidigt att jag inte har förtroende för henne. Kontaktade henne även i början av graviditeten ang migrän och då sa hon bara att det var över hennes "paycheck"....

• Sara Viktoria
    Ellen Dellen skrev 2014-10-05 22:43:49 följande:

Det är inte åderbråck du har? I underlivet alltså... Det har jag och emellanåt trycker och ömmar det på höger sida. Ena yttre blygdläppen blir stor och svullen och full med knutor typ. Hade det med andra barnet också, inte kul alls. Inget att göra dock, stödstrumpor har jag men tycker inte det hjälper.

bluenose skrev 2014-10-05 22:39:09 följande:

Jag har haft väldigt ont i magen på olika sätt, väldigt långt ner, och runt naveln. Och när jag sa det till min bm så sa hon att det är normalt och att jag oroar mig för mycket. Känns inte alls bra att bli bemött så, när jag frågar henne saker så säger hon bara "det är normalt" "du ska inte läsa så mycket på internet, läs på 1177, där är det fakta". Då sa jag att jag har 1177s gravidapp och undrar om deras längd på bebisen verkligen stämmer, då suckade hon och kollade i boken och det stämde inte riktigt. Så jag vet hur du känner, usch för sådana barnmorskor. Detta är mitt första barn så jag vet ju inte speciellt mycket :/

hemljuvahem skrev 2014-10-05 18:06:08 följande:

Jag fick tidigt (v.10) ett enormt tryck och smärta i mina nedre regioner. Jag kände igen detta från min första graviditet men skillnaden var att det då kom först i slutet (efter v.35)

Jag gick några veckor sedan var jag tvungen att ta en koll.. jag liksom kände mig blodfylld, tight och svullen därnere och jag hade fått åderbråck i underlivet, på insidan liksom =/ Nu har trycket blivit bättre om jag inte går å står hela dagarna (förmodligen då livmodern flyttat sig uppåt?) men nu har foglossningarna kommit tillbaka ... damn! Alltid är det något.

Har du tagit en spegel och kikat på punanin hur den ser ut? Det är inte helt ovanligt nämligen att få åderbråck därnere, ibland mindre synliga och ibland värre.

:S

elless skrev 2014-10-05 17:12:20 följande:

Men vad trist! Jag har löst en gravidförsäkring och blev uppringt strax därpå av en barnmorska kopplad till bolaget som sa att man kan ringa dem om frågor etc. Man kan ju också ringa 1177 och få tid direkt!

Hade massor huvudvärk och migrän förut, men har fått låna en gratis TENS-apparat via sjukgymnast (man bokar tid själv där hos oss, men var hos BM först och fick råd att boka tid). Jag har också en del underlivssmärta, men det låter mycket värre för dig!! Hoppas du får hjälp snart. 

Hej och tack för era råd och liknade symtom. Som ni skriver så är det förmodligen åderbråck då ena "läppen" känns svullen och vätskefylld. Har också känslan av att vara svullen därnere och invärtes.

Är kanske helt korkad men vad är punanin? :)

Ska ge barnnorskan en chans, hon kanske inte är duktig i telefon men kanon i verkligheten. Skulle hon däremot inte gå hem efter första träffen så kommer jag ringa till sjukhuset och kolla om det finns ngn hjälp att få därifrån!

Tack igen! Skönt att man har några att vända sig till. Mannen vill väl men han har ingen vagina och kan inte förstå känslan och smärtan...
  • Sara Viktoria

Stackare! De som inte haft det kan inte förstå smärtan man har! Efter första barnet fick jag förstoppning (glömde som bort att gå på toan och då jag väl skulle gå var det stopp). Även idag nästan 5 år senare minns jag smärtan! Om jag inte går minst en gång per dag så kan jag känna av det fortfarande men så länge som jag går regelbundet så slipper jag få det. Hoppas du får ngn hjälp, för det blir inte bättre av att vänta tyvärr. Lycka till! :)

kiriaki skrev 2014-10-10 03:13:49 följande:

Alltsa.. VARNING!  Har kommer ackliga grejer.

Jag var i stan nyss och handlade och gick runt en massa och fick igang magen men jag ville inte ga och bajsa pa en offentlig toalett sa jag tankte jag vantar tills jag kommer hem.. eeeh. Vi bor 40 min bilresa fran narmaste affar.. Iaf kommer hem och jag ar helt forstoppad. Det finns liksom inte en chans att jag kan ga pa toa... Kan ju inte spendera 80 min TILL idag for att aka in till stan igen... Helvete. Det gor ont.. Kanns som att det ska komma ut genom det andra stallet dar nere om jag sitter pa toan. Jag vet inte vad jag ska gora  Tror ni det ar farligt att vanta tills imorgon? Jag dricker 3 liter vatten per dag och ater mycket fibrer fattar inte varfor det blir sahaaaar!!!!! 

• Sara Viktoria

Det här pysslar vi med idag! Första snön har kommit till Västerbotten! Som den dåliga lekmamman jag är så sitter jag på bron med en kaffekopp och familjeliv på telefonen! :)

Som så många andra har jag också problem med ryggen. Man vaknar på morgonen och känner sig som en 90 åring! Gravidkudden såg ju helt underbar ut! :)
  • Sara Viktoria

[quote=74142484][quote-nick]kiriaki skrev 2014-10-10 09:29:56 följande:[/quote-nick]Det giiiickkkk till slut!!!! Tog till ett desperat knep som inte ar nagot man ska gora nar man ar gravid men alltsa.. tror det var battre an att spricka inifran eller att ta mediciner... Men det var bara en gang.. nu kanner jag mig hemsk mot bebis men han verkar ma bra dar inne sa hoppas han inte blev for traumatiserad  Nu ar det stopp i toan. Det far maken fixa nar han vaknar imorgon haha. Fan. Det ar ju ett mirakel om vi fortfarande ar gifta nar bebis fods alltsa..

Skönt att det gick till slut! :) äsch gubbarna får vänja sig vid allt äckel, de borde nog överleva det tycker jag. De får ju bara höra eller se det, medan vi måste genomlida allt :)

Ja jag kan förstå att du saknar snö! Fastän det är skönt med värme så är vintern härlig på sitt sätt. Om man bortser från alla lager kläder som barnen måste ha på sig så finns det mkt att leka i snön :)

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!