Inlägg från: SkogsstjärnN |Visa alla inlägg
  • SkogsstjärnN

Nya BF Februari 2015!

akbejan skrev 2014-09-25 14:40:38 följande:

Finns mest i bakgrunden och läser vad ni andra skriver. Har en jobbig graviditet med massor av illamående, svårt med mat och viktuppgång, och väldigt stressigt på jobbet. Blir troligen sjukskriven på heltid imorgon. Så jag skriver inte mycket för det känns som jag gnäller mest

Vad blir du sjukskriven för? Samma här nämligen och jag försöker vara envis men vette fan.
  • SkogsstjärnN
    kiriaki skrev 2014-09-27 08:00:10 följande:

Ahhhh!!!! JAG LAKER BROSTMJOLK!!!!!!!!!!!!!!!!!! Borjan nastan grina av gladje alltsa!! Var helt installd pa att amma forsta sonen och hade NOLL mjolk. Verkligen ingenting.. Blev jattedeprimerad och kande mig knappt som en kvinna... kan inte ens mata min bebis liksom.. Och nu klamde jag pa brosten och det kom mjolk!!!! Tank om jag kan amma lillebror!!! :')

Jag meeeed! Skitlycklig! Hade gott om mjölk till dottern som kom prematur och aldrig lärde sig suga ordentligt så vill verkligen amma lillasyster "på riktigt". Har dock silikon och det kan hindra mjölkgångarna, men jag antar att eftersom det kommer ut nu så är det inget stopp, jaaay!
  • SkogsstjärnN

La till migsjälv

kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 1/2 - Pojke - Gift och bor i Södra Kalifornien (från Norrbotten)
    Carrols - 28 år, första barnet, BF 2/2 - överraskning - Sambo och bor i Stockholm <3
    Embr - 25 år, första barnet, BF 2/2- överraskning - Sambo och bor i Helsingborg
    praliin - 24 år, första barnet, BF 4/2 - Flicka - Bor i Lund med sambo
    Hisna - 26 år, första barnet, BF 6/2 - Flicka - Bor i Skövde
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke - Bor strax utanför Vimmerby, Småland
    Mymlisen - 32 år, andra barnet, BF 9/2 - Flicka - Bor i Gävle
    Sessan 1 - ?? år, andra barnet, BF 11/2 
    Johannaa3 - 25 år, andra barnet, BF 11/2 - överraskning - Bor i Nyköping
    jemo2014 - 30 år, första barnet, BF 12/2 - överraskning - Gift och bor i Stockholm
    örnen - 31 år, andra barnet, BF 12/2 - Flicka - Bor i Vänersborg 
    Lucy S - 24 år, första barnet, BF 13/2 - Flicka - Bor i Stockholm
    Sezzie - 23 år, första barnet, BF 13/2 - Vet snart! - Gift och bor i Norrköping
    Saltvatten - 34 år, första barnet, BF 15/2 - överraskning - Gift och bor i Varberg.
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke - Bor i Skara
    Jujusma - 29 år, andra barnet, BF 14/2 - överraskning - Gift och bor i Kristianstad
    SkogsstjärnN - 29 år, andra barnet, BF 14/2 - Flicka - Stockholm
    kajog - ?? år, första barnet, BF 16/2 <3
    Tissel - 22 år, första barnet, BF 16/2 - Flicka - Bor med sambo i Västernorrland
    Amber82 - 32 år, andra barnet, BF 16/2 - överraskning - Bor i Gävle
    kendi - ?? år, andra barnet, BF 18/2 
    Jw83 - 31 år, första barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Skåne
    Mariiiah - 26 år, andra barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Norrbotten
    mocha8676 - 27 år, första barnet, BF 19/2 - Flicka - Bor utanför Karlstad <3
    Cariol - 28 år, andra barnet, BF 20/2 - Pojke
    Johannniii - 23 år, tredje barnet, BF 21/2 - överraskning - Gift och bor i Halmstad
    Sara Viktoria - 29 år, tredje barnet, BF 22/2 - överraskning - Bor i Norrland
    Saken86 - 28 år, första barnet, BF 22/2 - Flicka - Bor i Norrbotten
    Johanna1988 - 26 år, andra barnet, BF 23/2 - Flicka 
    chatrine1986 - 28 år andra barnet, BF 23/2 - Vantar pa UL - Bor i Skara
    Jonej - 31 år, andra barnet, BF 24/2 
    akbejan - 32 år, tredje barnet, BF 24/2 - Kanske en överraskning - Smålandsstenar
    Jolise - 26 år, andra barnet, överraskning, BF 25/2 - Bor i norra Bohuslän
    Loncelot - 31 år, tredje barnet, BF 26/2 - överraskning - Bor i Stockholm
    carinalindgr3n - ?? år, andra barnet, BF 26/2 Pojke
  • SkogsstjärnN

Gnäll--->
    Jag är så less, förstår inte hur jag ens ska ta mig till nästa onsdag då jag har  läkartid. Förutom de förjävliga sammandragningarna så kickade det jag antar är foglossning in lite smått igår och med en jävla smäll idag. Tur att dottern är sjuk så jag jobbat halvdag, hade nog lagt mig på golvet och storbölat annars.
    Så oerhört trött på att må illa, vara däckad, ha onda sammandragningar och nu ska jag inte kunna gå heller? Så går jag runt och är förbannad på chefen som vet allt detta men ändå spelar på mitt dåliga samvete och tänker mjölka ur varenda timme ur mig tills(om) jag blir sjukskriven.

Jag vill bara vara glad. Jag vill vara en harmonisk sambo och mamma som ger positiv energi till min familj men nu går jag här hemma och surar istället. Jag vill bara vara glad över att vara gravid, inte känna som att det är ett straff.

Nä, nästa vecka börjar de hålla koll på blodtrycket då jag fick HF extremt tidigt med dottern, men vad är oddsen för att få det OCKSÅ? Känns som att jag är ett vandrande exempel på allt som går dåligt så det lär ju bli det med. Skitkul att vara gravid.

• SkogsstjärnN
    Saltvatten skrev 2014-10-06 15:16:08 följande:

Varit på besök hos MVC idag och träffat bm.
    Hon kunde inte heller riktigt förklara mina akuta smärtor i magen. Hon tyckte dock att jag hade en stressig arbetssituation. Sa också att magen drar ihop sig lite och gör ont oftare på jobbet.

Fick en ny tid hos läkaren på måndag för vidare diskussion om ev. sjukskrivning. Rekommendationen hon gav mig i nuläget var vila och lugn och ro.
    Så nu har jag ett etiskt dilemma i mitt huvud om jag ska sjukskriva mig från jobbet eller inte och vara hemma och vila i veckan och se om det blir bättre av det.
    Å ena sidan känner jag mig så stressad och jag får ont i magen ofta på jobbet så jag skulle behöva det. Å andra sidan är jag ju inte sjuk på så vis att jag ligger sängbunden med feber o s v och det känns lite dumt att ringa chefen och sjukskriva sig med motiveringen att bm rekommenderat mig vila Obestämd

Samma vemod här, fast jag jobbar och ångrar mig varenda dag. Sjukskriv dig om du "kan" det.
  • SkogsstjärnN
    Loncelot skrev 2014-10-08 08:15:18 följande:

Imorgon blir det rul och förhoppningsvis så får vi reda på kön! Hoppas hoppas!

v.20/21 idag.

Ska idag även fixa klart ansökan för graviditetspenning, skrev ett helt a4 igår på datan.

Är det nån som ska föda på sös?

Jag går på specmödra på sös och lutar åt att föda där med då jag har fått det mest fantastiska bemötandet ever av all personal på mödravården. Min läkare har inte så mycket patienter på mottagning utan jobbar mest på förlossningen så föder jag där kanske jag får ha med henne att göra:).

Tycker det är svårt veta vad man ska tänka på. Och alla här i sthlm är så lyriska över danderyd men jag hittar inte så mycket att läsa om sös.
  • SkogsstjärnN
    Saltvatten skrev 2014-10-08 10:40:42 följande:

Idag som en blixt från klar himmel verkar min foglossning eskalerat Obestämd Har känt av den lite från och till men inte så som idag. Är det nån mer här som har foglossning och där det satte igång bara så där?

Jag fick det i måndags, nu i efterhand förstår jag att det är det jag känt av senaste veckorna men det gick från 0 till 100 över en dag. Smått chockad man blir.
  • SkogsstjärnN

Både dottern och bebis i magen har legat lågt i hjärtslag och ändå varit tjejer. Eller ja, den födda är tjej, den i magen antar vi UL stämmer på:P

• SkogsstjärnN

Min sambo erkände efter lite utpressning att han har kräk-fobi. Förstår inte hur han lyckats dölja det i flera år. Han har varit tyst om det med flit för han trodde att jag inte jag skulle vilja skaffa barn om det kom fram att han inte kommer hjälpa till med kräk-delen. Jag dog av skratt, hur sött är inte det? Kommer reta han så j**vla mycket mohahaha!

Tur att han städar toaletter, det gör då inte jag.

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!