• Sezzie

Nya BF Februari 2015!

Jag & min man är 23 år, detta är vårt första barn, BF 13/2 & vi har könsul på tisdag å då vet vi om det är n flicka eller pojke! :)

• Sezzie
    Saltvatten skrev 2014-09-26 09:28:10 följande:
    Oj, skrev jag inte med det Glad
    BF för mig är den 13/2.

Jag hoppas dock på en dag senare, alla hjärtans dagHjärta
    Jag har också 13/2 & hoppas på alla hjärtans dag Hjärta
  • Sezzie
    Saltvatten skrev 2014-09-26 09:50:35 följande:
    Hihi, fast de säger ju att bli på en fredag den 13:e ska föra tur med sig Drömmer
    Just det! Hade glömt att det var fredag den 13:e då! x) Mja, jag hoppas nog på alla hjärtans dag i alla fall ;)
  • Sezzie
    Embr skrev 2014-09-29 12:01:02 följande:

Är det någon mer som mår illa och kräks? Eller alla mår så bra som man förväntar sig göra som gravid och svävar på rosa små moln? Är i v 23 nu och börjar bli psykiskt påfrestande att må så här varenda dag och försöka sköta sitt jobb. Vissa dagar vill jag bara ge upp. Får så dåligt samvete också för att jag inte orkar vara glad hela tiden.

Jag mår ofta dåligt, illamående & halsbränna till & från så jag bara vill tjuta! Kräks nästan inget alls längre dock. Vissa dagar går bra, andra inte...
  • Sezzie

Jag har fått ont i korsryggen & smärtar ner i skinkornajätteont. Haft så till & från men nu har det blivit värre & värre, speciellt efter jag legat så jag blivit stel- eller ännu värre- efter jag gått långpromenader eller tränat. Är det foglossning tro? Eller vad kan det vara?

• Sezzie
    jemo2014 skrev 2014-10-02 10:02:57 följande:
    Det tror jag tyvärr att det är! Lider av samma smärta... Det förvärras verkligen av att promenera och anstränga sig vilket är skittråkigt. Älskar att röra på mig, men om jag gått för långt och snabbt får jag ont på en gång och sedan har jag ont i flera, flera dagar. Nu har jag tagit det lugnt i en vecka och då är smärtan bättre...
    Åh vad träligt, ja jag misstänkte ju att det var det :/ Älskar med att röra mig, van att träna en del men nu blir det ju svårare. Efter ett danspass eller en långpromenad är det hem & ligga på spikmattan som gäller för min del... tur jag har den för det lindrar en del för mig...
  • Sezzie
    jemo2014 skrev 2014-10-02 12:01:07 följande:
    Tänk på att vara försiktig så det inte blir värre för bäckenet :/ Kanske finns någon att fråga på gymmet som kan träning för gravida med bäckenbottensproblem? Det är ju vissa rörelser man ska undvika...
    Aah, jag kör vad jag kan... nu dansar jag någon gång/ vecka (får se hur länge jag kan det) annars ser det ut som crosstrainern & promenader är det ända jag kommer kunna fortsätta med en stund till tyvärr :/ Klarar inte att göra ingenting- då skulle jag bli galen & deprimerad... så jag aktiverar mig så pass kroppen tillåter...
  • Sezzie
    elless skrev 2014-10-02 13:50:53 följande:
    Så började det för mig i v. 10 redan. Särskilt ont om jag suttit i samma ställning länge eller varit ute på promenad. Köpte bälte i v. 13-14 och känns mycket bättre med det, så det rekommenderas! Nu börjar det kännas i höfterna för min del också, kan det också vara pga foglossning tro?
    Jaha! Ja mig börja det med tidigt på men fick till svar från omgivningen att det "omöjligt" kunde vara foglossning så tidigt.. Men nu börjar besvären bli värre med tiden så ska till sjukgymnast vartefter så jag hoppas kunna få lite tips & råd. Bälte ska jag kolla upp!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!