• Svar på tråden Nya BF Februari 2015!
  • kiriaki
    elless skrev 2014-09-25 08:56:10 följande:

Hej! Precis hemkommen från ett extra UL då de inte kunde se diafragman på RUL förra veckan. Idag syntes den med en gång, tror ryggraden skuggade då den låg uppåt förra gången. Idag magen uppåt och benen uppe vid huvudet. Hihi. Så lättad!!! Drömde mardrömmar inatt..

Till listan.

25 år, första barnet, bf 8/2, pojke

Ooh va bra att allt sag fint ut!! Vi ska pa RUL den 26:e, blir kring 21.00 svensk tid dock.. Jag var nervos men sen akte jag ju in pa akuten dar dom forsokte sig pa ett RUL sa jag ar lugn nu for allt dom kunde se sag bra ut, inga uppenbara fel pa bebis :) Han lag ocksa med ryggen utat och skuggade en del samt studsade som ett tok sa dom kunde inte se allt.. men det gor mig inget att jag fick ett extra haha :) Hoppas pa en fin bild pa fredag!! Glad Lagt till dig i listan!
  • kiriaki

Okej sahar ser listan ut just nu! tankte vanta med att lagga upp den tills alla gjort sina RUL Glad

Embr - 25 år, första barnet, BF 2/2- överraskning - Sambo och bor i Helsingborg
    kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 2/2 - Pojke - Gift och bor i Södra Kalifornien (från Norrbotten)
    praliin - 24 år, första barnet, BF 4/2 - Flicka - Bor i Lund med sambo
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke - Bor strax utanför Vimmerby, Småland
    Mymlisen - 32 år, andra barnet, BF 9/2 - Flicka - Bor i Gävle
    Amber82 - andra barnet, BF 9/2 - överraskning - Bor i Gävle
    Johannaa3 - 25 år, andra barnet, BF 11/2 - överraskning - Bor i Nyköping
    jemo2014 - 30 år, första barnet, BF 12/2 - överraskning - Gift och bor i Stockholm 
    Sezzie - 23 år, första barnet, BF 13/2 - Vet snart! - Gift och bor i Norrköping
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke - Bor i Skara
    Mariiiah - 26 år, andra barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Norrbotten
    mocha8676 - 27 år, första barnet, BF 19/2 - Flicka - Bor utanför Karlstad <3
    Johannniii - 23 år, tredje barnet, BF 21/2 - överraskning - Gift och bor i Halmstad
    Saken86 - 28 år, första barnet, BF 22/2 - Flicka - Bor i Norrbotten
    Johanna1988 - 26 år, andra barnet, BF 23/2 - Flicka 
    Loncelot - 31år, tredje barnet, BF 26/2 - överraskning - Bor i Stockholm
  • kiriaki
    chatrine1986 skrev 2014-09-25 18:59:33 följande:

Heej..

Bor i Skara.

Väntar 2a barnet den 24/2 Ska på UL den 1/10

Hejhej!! Alder? :) 
    kajog skrev 2014-09-25 15:23:40 följande:

Efter några jobbiga år med IVF behandlingar så väntar vi första barnet BF16/2.

Du ar med pa listan nu ocksa! Alder och vart bor du? Grattis till bebisen!!! Va underbart att det antligen gick vagen! {#emotions_dlg.flower}
    mocha8676 skrev 2014-09-25 15:52:09 följande:
    Samma sak här. Ofrivilligt barnlös i över 3 år. 3dje ivf försöket lyckades!
    Fantastiskt ju!! Grattis till er ocksa! Jag har manga barnlosa i min omgivning och en van som genomgar IVF just nu sa blir sa glad nar jag ser solskenshistorier! 

• kiriaki
    Amber82 skrev 2014-09-25 19:49:04 följande:

Kiriaki: ser att även jag missat att skriva min ålder, jag är 32 så du får gärna lägga till det om du ändå ska uppdatera listan

oops! Fixat!! :)
  • kiriaki
    akbejan skrev 2014-09-25 15:46:41 följande:

Om jag förstått det rätt så är det för graviditetskomplikationer och stress. Har haft huvudvärk i tre veckor. Får veta mer imorgon. Min barnmorska är orolig för att alla problem jag har leder till att jag blir utsliten. Tog ett väldigt långt besök hos henne för att jag skulle erkänna att hon har rätt.

Uschda.. Hoppas du mar battre snart! Det ar sa svart att njuta av graviditeten nar man mar skit :( Har inte matt bra alls sjalv men nu i v.22 borjar det bli battre.. maste dock dricka minst 3 liter vatten per dag for att kanna mig okej :/
  • kiriaki
    örnen skrev 2014-09-25 20:55:13 följande:

Just det, väntar en flicka!

Va inne hos bm för blödning idag (v21) men fick höra hjärtat och allt verkade bra. Tog hb, trodde verkligen det va för lågt, är ett vrak den här veckan men nej, 120, va perfekt. Så tröttheten är väl nåt annat.

Lagt till dig ocksa! :) 

Jag ar i v. 22 var inne pa akuten i sondags med blodning, allt var finfint har ocksa som tur var! Dom sa att om jag lyft tungt sa ar det nog darfor det borjade bloda.. hade lyft sonen sa nu blir det inget mer sant! Glad

Slumpan skrev 2014-09-25 21:11:17 följande:
    Tack och bra jobbat både med ny tråd och lista! Tack för att du tog tag i det :)

Tack snalla du! Har uppdaterat listan nu eftersom, vet inte nar sista av oss har RUL men nagon hade 9 oktober sa efter det aker den nog upp om ingen nu har senare :) Har mitt imorgon. Ska bli sa kul att se lillen!!! 

• kiriaki
    Loncelot skrev 2014-09-25 21:34:20 följande:

Många som väntar flickor här, ni som vet kön, stämmer det med den kinesiska kalendern?

Enligt kinesiska kalendern ska ja få en flicka dock hoppas ja på pojke, men blir glad oavsett kön men har en av varje o skulle gärna ha en pojke till.

Bara 4 pojkar an sa lange! Enligt kinesiska skulle jag fa flicka men icke! :) 
    örnen skrev 2014-09-25 21:50:14 följande:
    Mitt stämmer med kinesiska kalendern. Hjärtljuden är 150/minut och enligt myten är det så med flickor. Soda-testet flicka och två personer har sagt att jag har tjejmage. Eftersom flicka va svårare att se sa bm "stäm mig inte om jag har fel" så vågar inte tro något fullt ut men känslan från början har varit flicka.
    Min pojkes hjartljud ar 165/minut! Bada pojkarna har haft ganska hoga faktiskt.. Fast jag har alltid haft typisk pojkmage daremot :)
    Jonej skrev 2014-09-25 21:34:52 följande:

31år, BF 24.2, andra barnet

Cariol skrev 2014-09-25 21:46:10 följande:

28 år, väntar en pojke 20/2. Har en dotter sedan innan på snart 16 månader <3

Grattis till er bada! :) Vart bor ni nagonstans?

• kiriaki
    Sessan 1 skrev 2014-09-25 23:16:48 följande:

Fick en underbar liten dotter för 1 år sedan. Graviditeten gick som en dans. Inga som helst problem. Jag märkte knappt av det. 

I somras blev jag sjuk och har varit riktigt dålig. Vi trodde t o m att det var något allvarligt. Kastade upp allt jag åt och drack. Fullständigt utmattad och orkeslös. Sambon har varit riktigt orolig och har satt in behandlingar för att få mig på benen. Han har ställt upp till 100 % och varit rädd för att jag skulle kasta in handduken och att han skulle bli ensamstående pappa. Så har vår sommar sett ut. 

För ett par veckor sedan kände jag att livmodern var annorlunda. Och tanken på graviditet slog mig. Den tanken hade inte slagit mig alls innan eftersom jag fortfarande ammar, inte haft nämnvärd mens mm. Enligt mig kunde jag helt omöjligt vara gravid.

Gick till bm akut för att kolla läget. Hon tog fram sin lilla doppler och hörde ett litet hjärta slå. Det visade sig att jag hade kommit nästan halvvägs in i graviditeten, ca 19 veckan. Jag blev helt perplex, kunde inte tro att det var sant. Men nu har all oro förbytts i glädje och sambon är jätteglad. Våran lilla flicka ska redan bli storasyster och det blir bara 1 1/2 år emellan dem. BF beräknat bli 11 februari-15.

Livet kommer med små överraskningar ibland. 

Men ojsan, grattis!!! Vilken trevlig overraskning!! Solig Om du ger min din alder och vart du bor sa kan jag lagga till dig till BF-listan vi jobbar pa :)
  • kiriaki

Listan just nu! Saknas lite info pa en del stallen men det hinner vi fixa innan alla RUL ar klara Solig Har mitt imorgon (idag for er i Sverige), ca 21.00 svensk tid.. lite nervos. Hoppas jag far en bra bild pa lillfisen i magen Skrattande

Embr - 25 år, första barnet, BF 2/2- överraskning - Sambo och bor i Helsingborg
    kiriaki - 30 år, andra barnet, BF 2/2 - Pojke - Gift och bor i Södra Kalifornien (från Norrbotten)
    praliin - 24 år, första barnet, BF 4/2 - Flicka - Bor i Lund med sambo
    elless - 25 år, första barnet, BF 8/2, Pojke - Bor strax utanför Vimmerby, Småland
    Mymlisen - 32 år, andra barnet, BF 9/2 - Flicka - Bor i Gävle
    Amber82 - 32 år, andra barnet, BF 9/2 - överraskning - Bor i Gävle
    Sessan 1 - ?? år, andra barnet, BF 11/2 
    Johannaa3 - 25 år, andra barnet, BF 11/2 - överraskning - Bor i Nyköping
    jemo2014 - 30 år, första barnet, BF 12/2 - överraskning - Gift och bor i Stockholm
    örnen - 31 år, andra barnet, BF 12/2 - Flicka - Bor i Vänersborg 
    Lucy S - 24 år, första barnet, BF 13/2 - Flicka - Bor i Stockholm
    Sezzie - 23 år, första barnet, BF 13/2 - Vet snart! - Gift och bor i Norrköping
    Slumpan - 29 år, första barnet, BF 14/2 - Pojke - Bor i Skara
    Jujusma - 29 år, andra barnet, BF 14/2 - överraskning - Gift och bor i Kristianstad
    kajog - ?? år, första barnet, BF 16/2 <3
    Mariiiah - 26 år, andra barnet, BF 18/2 - överraskning - Bor i Norrbotten
    mocha8676 - 27 år, första barnet, BF 19/2 - Flicka - Bor utanför Karlstad <3
    Cariol - 28 år, andra barnet, BF 20/2 - Pojke
    Johannniii - 23 år, tredje barnet, BF 21/2 - överraskning - Gift och bor i Halmstad
    Sara Viktoria - 29 år, tredje barnet, BF 22/2 - överraskning - Bor i Norrland
    Saken86 - 28 år, första barnet, BF 22/2 - Flicka - Bor i Norrbotten
    Johanna1988 - 26 år, andra barnet, BF 23/2 - Flicka 
    chatrine1986 - ?? år andra barnet, BF 24/2 - Vantar pa UL - Bor i Skara
    Jonej - 31 år, andra barnet, BF 24/2 
    akbejan - 32 år, tredje barnet, BF 24/2 - Kanske en överraskning - Smålandsstenar
    Jolise - 26 år, andra barnet, överraskning, BF 25/2 
    Loncelot - 31 år, tredje barnet, BF 26/2 - överraskning - Bor i Stockholm
    Saltvatten - 34 år, första barnet - överraskning - Gift och bor i Varberg.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!