Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Presentationstråd för oss som "Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)"

Född -71 
    Flyttade till Östersund 1995. Juli 1997 fick jag mitt första barn, en son och Juli 2012 fick jag mitt andra barn, en flicka.
    Jag bor i hus med man, barn och två hundar (dvärgschnauzrar, som är en underbar ras). Vi har precis påbörjat en jätterenovering av vårt hus så nu är det lite körigt. Vi kommer flytta ut ur huset okt-jan och skall bo i ett liiiitet hus på c:a 30 kvm, det blir en utmaning. Jag jobbar som verksamhetssamordnare i en stor myndighet.
    Innan dottern kom hade jag ett MA (2011) som upptäcktes i v11 och nu i våras (2014) hade jag ytterligare ett MA i v.7. I samband med det upptäcktes en vätskefylld cysta som man trodde var graviditetsrelaterad och som skulle försvinna av sig själv. Det har den tyvärr inte gjort och efter flera återbesök har det nu beslutats för operation...supertrist med störmoment i bebisverkstaden. Känns även lite olustigt OM jag skulle bli gravid denna månad men samtidigt har jag inte fått graviditetsförbud så vi fösöker på som vanligt.
    Jag använder fertilitetsmonitorn från Clearblue, tycker den är dyr men bra. Skulle önska lite mer fllexibilitet med att ta stickorna ex fler per dag. Vi har försökt sedan årsskiftet i år att få nr 3.
    Jag äter kosttillskott i vanliga fall; Magnesium, omega-3, D-vitamin och mitt val kvinna och nu har jag även lagt till Angus castus (munkpeppar) och en åttondel Aspirin (måste ta mig iväg och köpa barnversionen! )
    Munkpepparn har tagit bort min PMS, förkortad min cykel något samt tidigarelagt min ÄL. Detta gör att det är lätt att tro att jag har gravsymtom men det är bara annorlunda tack vare munkpepparn har jag förstått...
    I övrigt lever jag som ogravid tills motsatsen bevisats; dricker kaffe, vin och äter ostar

• Jamtlandstaus
    Nr 3 på G skrev 2014-09-26 16:51:02 följande:

kul att du oxå har dvärgar :) vår är svart vilken färg har dina?

Peppar & salt, två tikar (systrar) 3,5år
  • Jamtlandstaus

Kul med nya!
    Vill bara kolla så ni sett att det finns en grundtråd där det aktivt surras!? Ni hittar grundtråden i trådstarten till denna tråd som är en presentations tråd enbart

Svar på tråden Presentationstråd för oss som "Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har de planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... :-)"