Inlägg från: Andra augusti |Visa alla inlägg
  • Andra augusti

Förlossningskontrakt

Jag hade ett sådant kontrakt (i Varberg) och det fungerade alldeles utmärkt. När jag sa att jag ville bryta för snitt blev jag respekterad direkt och ungefär en timme senare föddes vårt barn Hjärta

Mamma till en fantastisk Goding och väntar nytt storkbesök i april
  • Andra augusti
    expecting skrev 2015-03-02 12:59:54 följande:

Hoppar in i tråden :) Jag är extremt rädd att föda igen, har bf i september. Jag bor i varberg och min bm sa att här iaf så tvingar dom INGEN att föda om man inte vill pga rädsla. Förstagångsfödslar är enligt henne en annan sak för då vet man inte hur en förlossning är, men i mitt fall då detta är bebis nr 2 och jag började gråta och skaka bara vi pratade om en förlossning, så garanterade hon mig att jag kommer få snitt pga min rädsla. Men senast i natt vaknade jag och hade panik pga en eventuell förlossning.. tänker att dom kanske inte hinner göra snitt o allt. Jag är mest rädd för värkarna och enligt min bm måste man först få eda innan man kan göra snitt för man måste "testa" först och se om man kan klara en eventuell förlossning utan snitt. Vilket innabär att jag kommer få värkar. Bara jag skriver detta nu får jag lite smått panik.Jag gick in i vecka 13 idag och tänker om jag redan är såhär rädd, hur rädd kommer jag då inte vara längre fram... Ska skrivas in på torsdag på mvc och ja, jag är jätte rädd. Det tog mig nästan 6 år att ens våga bli gravid igen pga förlossningsrädsla. Ville haft ett planerat snitt men det får man inte längre tydligen. Funderat på att söka i en annan stad? Men faktum är att i varberg har vi en väldigt bra förlossning och väldigt bra personal som jobbar där och många reser hit enbart för att föda, det känns iofs tryggt, men att få en värk skrämmer mig nått så extremt..

Tilläggas skall att innan jag planerade att bli gravid ringde jag mvc och berättade att jag ville bli gravid igen och beskrev då min oro över att föda och just därför inte ens visste om jag skulle våga bli gravid. Svaret jag fick då var att jag ska bli gravid först, sen skulle vi se.. Så då sa jag: men om jag blir gravid, och jag inte får snitt, då kommer jag göra abort ju (och det är ju inget jag vill), men dom kunde inget göra. Så här sitter jag nu gravid och hoppas innerligt att få snitt.

Min bm hade läst journalen från min förra förlossning och förstod att jag inte kommer klara en vaginal förlossning igen, så enligt henne kommer jag få snitt. Men får prata med henne på torsdag och se vad hon säger.

Är det någon som haft snittgaranti och fött med hjälp av det? Hur gick allt tillväga? Fick ni värkar och sånt länge eller kom ni in och fick snittet direkt? Ska läsa i tråden och se om jag hittar någon som varit i samma sits.

Jag hade ett förlossningskontrakt när jag födde mitt första barn, något som jag utnyttjade efter 15 timmar av vidriga värkar och min vilja blev då respekterad direkt. Denna gång ville jag ha ett planerat snitt och träffade en fantastisk läkare, Anders Odeback, som la beslutet helt i mina händer så den 28 april är det dags. Jag födde och ska föda i Varberg.
    Mamma till en fantastisk Goding och väntar nytt storkbesök i april
  • Andra augusti
    expecting skrev 2015-03-02 22:09:03 följande:
    Jag läste hans namn i någon annan tråd med, ska fråga på torsdag om jag kan få träffa honom. :)
    Tycker jag absolut att du ska göra :) Jag läste i en annan tråd om en annan kvinna som också hade fått ett planerat datum av honom så jag verkar inte vara den enda som har bra erfarenhet av honom. Massa lycka till!
    Mamma till en fantastisk Goding och väntar nytt storkbesök i apri
Svar på tråden Förlossningskontrakt