Inlägg från: Cox Orange |Visa alla inlägg
  • Cox Orange

Förlossningskontrakt

Svaret är nej.

När jag bad om snitt (var då fyra cm öppen så det var inte för sent) i skarpt läge blev det totalt avfärdat. Är det viktigt för dig så gå inte på det. 

• Cox Orange
    Hilda07 skrev 2014-11-11 14:13:20 följande:
    Vad hade de för förklaring till att du inte fick ditt snitt sen när du väl bad om det? Det måste ju nästan klassas som övergrepp att inte göra det de lovat?! Vet att fler fått sådana här kontrakt och fått skriva under och även läkaren. Det är ju hemskt om det inte hålls! 
    Förklaringen jag fått av klinikchefen var att läkaren väl inte uppfattade det som att jag verkligen ville ha snitt! Så säger nämligen alla som föder vid något tillfälle, enligt klinikchefen.

Helt otroligt! Jag kände mig så uppgiven och överkörd att jag helt gav upp efter detta. 
  • Cox Orange
    Hilda07 skrev 2014-11-11 16:38:56 följande:
    Gud vad hemskt! Hur gick förlossningen för dig sen? måste känts fruktansvärt. 

Du kan läsa mera i framfallstråden...

Jag fick en sfinkterskada, stort rektocele och blev inkontinent. Därav mitt missionerande i trådar som dessa, jag kommer att göra allt jag kan för att andra kvinnor ska slippa gå igenom samma sak.

• Cox Orange
    Wick skrev 2014-12-01 07:48:02 följande:
    Men usch..

Ja jag lyckas inte ändra från kontrakt till planerat.. Förstår inte varför riktigt heller..
    Tyvärr är ju sanningen den att då har de dig i sitt våld.

Sorry om jag skrämmer upp dig, men jag har ju riktigt dåliga erfarenheter av detta och hur det gick sedan. OM du är rädd för skador skall du stå upp för ett planerat snitt hellre än något kontrakt.
  • Cox Orange
    Wick skrev 2014-12-02 12:49:40 följande:
    Det är precis så mina tankar far runt.. Vet inte hur jag ska få mitt beslut ändrat dock..
    Ring dit och stå på dig och var skitjobbig. Att du ändrat dig helt och detta är totalt mot din vilja. Kräv att få komma dit akut och prata med dem. Ligg på och var skitjobbig. Kram och lycka till!
Svar på tråden Förlossningskontrakt