Tidig sexdebut
Jag har en son på 14 år som är tillsammans med en tjej på 12 (snart 13) år. Dom har vart tillsammans i 8 månader. För några månader sen kom frågan om sex upp.. Om dom fick? Vad skulle vi säga? Osv. Jag sa precis som jag tyckte, att dom kunde vänta lite men att om dom nu skulle ha sex så måste dom skydda sig. Och så vart det.. Vi såg till att köpa hem kondomer och pratade mycket om att dom måste skydda sig. Efter nån månad bokade flickvännens mamma in ett möte på ungdomsmottagningen för att hon skulle få p-piller. Min son och hans flickvän gick dit tillsammans men flickvännens mamma. Efter nån vecka frågade min son mig om dom fortfarande måste använda kondom eftersom hon nu åt p-piller. Ja sa att jag vill att dom gör det. Dom är unga och p-piller är inte helt säkert, det är också så lätt hänt att man glömmer ta det. Jag märkte sen att dom slutat använda kondom och tog upp det med min son och sa återigen att dom måste använda kondom. Jag kontaktade även flickvännens mamma för att berätta att dom inte använder kondom. Jag får då som svar att hon har sett till att hennes dotter är skyddad då hon äter p-piller. Och att det var tillräckligt för henne. Vilket jag inte håller med henne om. Vad tycker ni?