S Michaela skrev 2014-11-04 18:44:41 följande:
Nej, jag håller med dig! Hoppas verkligen slippa igångsättning just för att det tog så lång tid innan allt kom igång och man trots det hade värkar hela tiden. Jag blev ju igångsatt i vecka 34 så var ju inte direkt "mogen" då heller.
Men då va samma för oss då, min son föddes på fredagen och kvällen innan sa dom att mina värden var så dåliga så imorgon kejsarsnitt, men då satte allt igång!
Jag blev sjukskriven i vecka 25 så jag hade ju också tid att vila, men det hjälpte ju tydligen inte. Så i juli fick han komma istället för i september :)
Trots att jag låg inlagd så va det ända lite chockartat när man lixom låg där och skulle föda "Redan?!!", haha.
Veckan vi låg på NEO fick vi köpa det sista som spjälsäng och sängkläder å sådant. Vi hade tänkt vänta med det tills vi flyttade i augusti (gott om tid lixom, hm..).
Vår son va inte heller så påverkad, dom gjorde en viktuppskattning på honom innan jag blev igångsatt och dom trodde han skulle väga 600 gram mindre än han gjorde :)
Men jag tror tillväxtultraljudet blir av bara om man har högt blodtryck eller liknande.
Det är bara hoppas på att vi slipper alla symtom och skit å får gå fullgångna igenom och föda när kroppen vill ;)
Vi bor i Habo, utanför Jönköping, du då?
Vi bor i Göteborg.
Vad sa de till dig på BB om en eventuell ny graviditet? Till mig sa de att man ska kontakta special mvc men min bm jag har säger att man inte gör det. . .
Man får väl lite på sin bm antar jag?
Vi behövde inte va på neo då hon var "färdig" men vi var på BB i typ en vecka för det funkade inte med maten. Plus att jag var livrädd för att åka hem haha!
Vi hade inte heller allt. Fick beställa på nätet när vi låg på BB och hämta upp det på vägen hem
Tyvärr verkar det ju som att risken att få det igen är ganska stor. Men de säger ju att det då ofta kommer senare och är mildare. Är det sant borde jag inte få några större problem om det händer igen
Händer det igen ska jag be dem ta alla prover varje morgon på förlossningen oavsett hur många dagar det tar. Jag fick vänta helt sjukt länge på Eda:n för att testerna tog så lång tid.
Minns att jag bara skrek var 5:e minut "har du fått svaren än?!?!" Och det var nej typ hela tiden tills hon hade fått ett svar och vi skulle vänta på typ 3 till...
Tror jag bad om den vid halv 4 och fick den 1,5-2h senare...