Hej!
jag är alldeles ny på detta ställe och har inte läst igenom några trådar (vet inte hur man gör via telefonen).
Jag tänkte berättade lite om vår situation.
Har varit tillsammans i sju år. Vi är unga, men tiden springer ju iväg! (25 år). Har inte haft preventivmedel alls. Ganska snabbt pratade vi barn och att vi skulle försöka med ältest och allt det där. Efter tre år gick vi en utredning där det visade sig att jag har pco. Mannen är det inget fel på. Jag har mens varje månad, i snitt 32 dagar. Ingen egen äl vad jag vet.
Fick några omgångar pergotime där jag blev gravid på första kuren, enkel kur. Slutade i mf (2012) dagar efter plusset.
Tog en paus i några månader och fick prova menopur 37 enheter. Ingen graviditet.
Tog en lång paus på två år och har nu startat menopur igen!
Jag fick starta denna kur på 50IE, var på ett VUL på dag 9 (i fredags) där det bara hade växt två blåsor på 10mm. Fick öka dosen till 75ie och ska åter på ett VUL på onsdag.
Mina frågor är följande: finns det fler med pco som kör med menopur utan att göra IVF här? Hur sannolikt tror ni att äggblåsorna har växt på sig med en sån liten ökning och så få dagar imellan VUL?
Stor kram till er tjejer som kämpar!