Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Fredan skrev 2021-06-13 17:22:27 följande:
    Är inte så mycket för att hata, speciellt inte med en selektiv tråd på ett selektivt forum som grund.  Men visst, SD är problematiska.

Vill man neutralisera SD ska man nog titta på vilka som gjort SD möjliga. D.v.s MP. Och vilka är det som gjort MP möjliga o.s.v. Där nånstans har vi svaret.
    Nationalism och högerextremism, SD i Sverige, är ett globalt fenomen. Har inget specifikt med Sverige att göra utan är ett något mindre problem i Sverige än i en del andra länder såsom Polen och Ungern.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-20 14:47:43 följande:

OK. Jag bryr ju mig egentligen väldigt lite om vad som sker i den krympande svenska statskyrkan, men ser det ändå som problematiskt att lättnazister får inflytande i någonting överhuvudtaget.

Det var över 20 år sedan som Svenska kyrkan upphörde att vara statskyrka. Det är kanske samma lightnazister som bara bytt parti. De ursprungliga AFSarna var ju utbrytare från SD.
  • nihka
    KillBill skrev 2021-09-22 10:58:34 följande:

Vilken samling amatörer..

Just när man tror att det inte går att nå nya bottenhöjder briljerar SD. Hur trodde han att det inte skulle märkas? Hur trodde NÅGON att det inte skulle märkas?
  • nihka

SDs toppolitiker Mattias Karlsson är svårt sjuk i corona. Han säger att han inte har "hunnit" vaccinera sig pga av ett "hektisk program".

Han kan ju dra den om Rödluvan och vargen också. Varför är det så svårt för vissa att vara ärliga om sitt bakomliggande motiv? Vaccinering, invandring.

• nihka
    Tom Araya skrev 2021-10-19 11:27:41 följande:

Har någon här sett detta avsnitt av Uppdrag granskning (från 2013?)?

Programmet handlar om Counter jihad-rörelsen, en internationell anti-muslimsk rörelse och här framkommer kopplingar till EDL, SDL, Anders Brejvik, Kent Ekroth (sd) m.fl. 

Ja, nu har jag det. Jag såg i omgångar därav den sena svaret. Tack för länken.

Kopplingen mellan SD och våldsbejakande extremhöger och terrorism är tydlig. Ekeroth är en mycket fulare fisk än "bara" järnrörsEkeroth. Man förstår var han fick sin inspiration att gripa tillhyggen på stan med förebilder som EDLs Alan Lake, inbjuden av Ekeroth själv att tala på SD-seminarium. Alan Lake har även pekats ut som Breiviks mentor.

Vilken svartbrun sörja!

www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL78kL/extrema-natverket-pa-vag-till-sverige
  • nihka
    Maya84 skrev 2021-10-24 11:55:07 följande:
    När kommer du visa att du inte är en stor fet hycklare och ta upp Socialdemokraternas historia, om du nu tar sånt avstånd från nazism?

Eller är det inget du vill erkänna att det överhuvudtaget hänt?

Deras rasbiologi där de delat upp människor efter ras, deras experiment på människor, deras tvångssterilisering av kvinnor?
    Deras samarbete med Nazityskland fram till 1943, där de förvägrat judar som flytt en fristad?
    När de stämplat "Jude" i deras pass? 

Var kan man läsa om extremhögerns våld? Vilken terrorism syftar du på?

Vilka terrorattacker de senaste 10 åren som dödat 100tals oskyldiga människor över hela Europa var "extremhögern" inblandad i? 

Varför är du så okunnig? Vilka terrorattacker?

Du borde sluta sprida dynga, du har tydligen inte har koll på nånting.

Kul också att du länkar till aftonbladet som nån slags pålitlig källa.

Haha, wow. Fjant.
    För att jag är anti-SD. Har du sett dokumentären? Gör det så kanske du också blir anti-SD.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2021-11-01 01:00:29 följande:

Jag köper inte din förklaring.

Det handlar om öppna ögon och sinnen för att se och förstå problem när de dyker upp framför en samt att vilja agera här och nu  för att lösa problem. Det var exakt där problemet fanns inom det mer etablerade etablissemanget inom politik och media, främst mellan 2010-2015, men bland vissa även före och efter den perioden.

Oavsett agenda och vilka bakomliggande skäl sd haft (och har), så hade de hela tiden rätt om att den förda politikens negativa konsekvenser och att något måste göras. Det kan man aldrig ta ifrån sd utan att ljuga.

Det är heller inte så att åtgärder mot dessa problem föreslagna eller t.o.m. beslutna av riksdag/regering och exempelvis s och m) mottagits av alla med öppna armar... minns du när Åsa Romson grät?

Jag är inte heller övertygad om att människosynen hos de som förespråkar en överdrivet generös migrationspolitik egentligen gör det av skäl som ligger i motsats till rasism, utan kan ha skäl som snarare är en form av rasism.

Så du tror att gängkrimininalitet och flyktingmottagande hänger ihop? Vilket sammanträffande i så fall att det råkar bryta ut krig särskilt i de länder där det finns så många kriminella.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!