Smutsiga sanningar om SD!
Vill man neutralisera SD ska man nog titta på vilka som gjort SD möjliga. D.v.s MP. Och vilka är det som gjort MP möjliga o.s.v. Där nånstans har vi svaret.
SD-politiker misstänkt för mord på sin hustru.
www.expressen.se/gt/sd-politiker-misstanks-for-mord-pa-sin-hustru/
OK. Jag bryr ju mig egentligen väldigt lite om vad som sker i den krympande svenska statskyrkan, men ser det ändå som problematiskt att lättnazister får inflytande i någonting överhuvudtaget.
Vilken samling amatörer..
Jepp amatörer:
SDs toppolitiker Mattias Karlsson är svårt sjuk i corona. Han säger att han inte har "hunnit" vaccinera sig pga av ett "hektisk program".
Han kan ju dra den om Rödluvan och vargen också. Varför är det så svårt för vissa att vara ärliga om sitt bakomliggande motiv? Vaccinering, invandring.
Har någon här sett detta avsnitt av Uppdrag granskning (från 2013?)?
Programmet handlar om Counter jihad-rörelsen, en internationell anti-muslimsk rörelse och här framkommer kopplingar till EDL, SDL, Anders Brejvik, Kent Ekroth (sd) m.fl.
Jag köper inte din förklaring.
Det handlar om öppna ögon och sinnen för att se och förstå problem när de dyker upp framför en samt att vilja agera här och nu för att lösa problem. Det var exakt där problemet fanns inom det mer etablerade etablissemanget inom politik och media, främst mellan 2010-2015, men bland vissa även före och efter den perioden.
Oavsett agenda och vilka bakomliggande skäl sd haft (och har), så hade de hela tiden rätt om att den förda politikens negativa konsekvenser och att något måste göras. Det kan man aldrig ta ifrån sd utan att ljuga.
Det är heller inte så att åtgärder mot dessa problem föreslagna eller t.o.m. beslutna av riksdag/regering och exempelvis s och m) mottagits av alla med öppna armar... minns du när Åsa Romson grät?
Jag är inte heller övertygad om att människosynen hos de som förespråkar en överdrivet generös migrationspolitik egentligen gör det av skäl som ligger i motsats till rasism, utan kan ha skäl som snarare är en form av rasism.