Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

FDFMGA skrev 2014-11-16 20:48:25 följande:
    Tja, jag tycker det är en smula bestickande  att vistelsen i de bruna kloakerna ofta innebär att SD-aktivisterna glömmer att partiet har proklamerat nolltolerans mot rasism.

Söker man på aschberg och jude får man i princip bara träffar från nationell.nu, Metapedia och andra kloaker.

Man får för övrigt också en träff på en sverigedemokrat  som blev tagen i örat av partiet när hon kallade Robert Aschberg jude

Jisses vilket bestyr man måste ha att hålla rätt på anhängarna mot bakgrund av nolltoleransen.

Personligen anser jag att bortförklaringarna av tuppjucken från nazisten som skrev judemedis och juden Aschelberg med alla önskvärd tydlighet visar vilka ynkliga kryp sverigedemokrater är.

Nej, jag betvivlar att Robert Ascberg anser sig vara jude och som jag skrev anser judarna själva att judendomen ärvs på mödernet, vad man anser i kloakerna säger inget om Ascberg men desto mer om de som lockats upp ur kloakerna av SD.

Till SD:s försvar ska väl då sägas att den medlem som får för sig att kalla Ascberg för juden Aschelberg skulle åka ut ur partiet.

"Carl Lundblad, Norrköping , som kandiderar som tionde namn på en av SD:s två lokala listor, har anonymt uttryckt hat mot judar på bland annat sajten Fria tider, som betraktas som högerextrem. Han kommenterade att Robert Aschbergs radioprogram skulle läggas ned med orden "Äntligen en skitpratande jude mindre i etern"

www.nt.se/nyheter/norrkoping/rasistiska-inlagg-fallde-sd-politiker-10139184.aspx
    Ser att jag skrev fel om sverigedemokraten som sparkades för att hen kallade Aschberg jude. Jag skrev hon men hen var en han, min enda ursäkt är att jag tyckte han såg ut som en kvinna på bilden.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 21:44:34 följande:
    Jag har lärt mig att det är en fundamentalt annan forumkultur här än på andra forum. Här bejakas minsann total postanarki och har man en gång för 1 år sedan hävdad något, så är svararen mest dum som inte har letat upp det gamla citatet.

Men det är väl kanske därför ni är här och tjatar? Eftersom inget vettigt forum skulle acceptera er.
    Fast nu har ju du frågat mig om Biffus inlägg ett flertal gånger i en annan tråd. Jag har länkat och jag har skrivit inläggsnummer och trådrubrik.

Mer kan man ju knappast begära - och om det inte finns någon hemma då så kan du knappast skylla det på andra.

Vill du ha en länk till tråden där du påstod att du skulle rätta till felaktigheterna,  eller är det trådrubrik och inläggsnummer som gällerSkrattande
  • FDFMGA

Det var en märklig vändning. 

Klipper in några inlägg från Sufferings tråd om dem som hatar SD. Det framgår med all önskvärd tydlighet att "Fia" frågade efter inlägget där det redogörs för den våldsamma överrepresentationen av brottsdömda sverigedemokrater i riksdagen och att hen får dessa uppgifter av mig. 

Mycket pseudo blir det onekligen när det gäller att slingra sig undan brottsstatistiken och det har alltså gått två veckor sen jag förklarade visade var inlägget finns. I det första citatet nedan skriver "Fia" att det är en lögn att SD är överrepresenterat avseende brottsdomar mot riksdagsledamöter och att det finns en undersökning som visar detta.

Tja, tomma tunnor har ju en tendens att skramla, så den undersökningen lär vi aldrig få någon länk till!

Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.

Ons 5 nov 21:53#18937 +1CiteraAnmäl
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men du är givetvis välkommen med en adekvat källa.
    Nja, jag har ett gott minne. Men du får ta det med Biffus som tröttnade på SD-körens visa om att det var de anständiga partierna som hade brottsdömda personer som riksdagsrepresentanter.

Du kan läsa inlägget i Nihkas tråd, den med exempel på rasism och liknande bland sverigedemokrater. 

Och det bör påpekas att det ränner sverigedemokrater där hela tiden och ger exempel på rasbiologiska institut och liknande (sverigedemokrater saknar ju relevanskontroll) men ingen har invänt mot Biffus uppgifter om lagförda sverigedemokrater som sitter i riksdagen.

Det finns tydligen en moderat riksdagsman som inte betalade tv-licensen, men i övrigt inget hos Sjuklövern, medan SD har en synnerligen grav överrepresentation av personer som dömts bland sina riksdagsledamöter.

Misshandel, förtal och narkotikabrott är exempel på sådan brottslighet.

Vill du jag ska länka till tråden - eller hittar du dit själv?

Det ska bli ett nöje att se dig försöka påvisa felaktigheter i uppgifternaSkrattande

För du smiter väl inte med svansen mellan benen, på känt SD-manér.

Tror du kanske att det är därför SD fokuserar så mycket på brottsbekämpning - alltså samma fenomen som med nolltoleransen mot rasism, ett sätt att förmana de egna att hålla sig i schack?

Tor 6 nov 07:57#18945CiteraAnmäl
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 22:06:03 följande:
    Länka gärna till tråd samt inläggsnummer.
    Inlägg 140

gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m74034344-2.html&searchRange=5&searchField=3

Tor 6 nov 21:07#18953CiteraAnmäl
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 17:57:09 följande:
    Fungerar icke. Vet att FL har svårt med länkning, så skriv titeln på TS.
    Länken funkar för mig, men att FL kan vara segt är förmodligen en av de få frågor där det råder total samstämmighet bland användarna.

Tråden heter Smutsiga sanningar om SD, numret på inlägget har jag glömt, men det står ju i mitt förra inlägg.

• FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 02:48:28 följande:
    Klart jag förstod. Men det vet du redan. Tänkte mest sänka mig till er intellektuella nivå. Men jag tror du har rätt, det är nog dags att sova, börjar bli mosig i huvudet.

Ska ju vakna vid runt 11 och klia mig i naveln.
    Apropå intellektuell nivå - jag väntar fortfarande på en länk till den undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade vad gäller brottsdomar.

Jag har väntat i två veckor nu - är det så attn undersökningen är svårfunnen, månne.

Jaq kopierar in ditt inlägg:

• FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-19 11:41:12 följande:
    Men hur svårt ska det vara att förstå? Det går inte att länka till någon undersökning eftersom det inte finns någon undersökning som täcker upp 7-klövern ännu!!
    Fattar du nu??
    Tja, inte vet jag varför sverigedemokrater nästan undantagslöst har svårt att ens ta till sig de enklaste fakta - men på goda grunder antar jag att det är en viss typ av person som lockas av partiets budskap, en typ med vissa egenskaper.

Varför "Fia" påstod att det fanns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade avseende brottsdomar får du lämpligen fråga hen om.

För min egen del så trodde jag självklart aldrig på Fia utan vi kan alltså konstatera en enorm överrepresentation avseende brottsdomar hos SD - mitt bidrag i diskussionen var bara att peka på Fias påstående att SD-riksdagsmän inte är överrepresenterade.

Så nej, jag tror inte att hen kommer att kunna länka till någon undersökning. Hen är ju sverigedemokrat!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-19 14:20:49 följande:
    Men någon annan i tråden har påstått att det finns en undersökning som visar läget för SDs representanter. Det är om detta och till denna person som frågan vänder sig. Fattar du nu??
    Hm, såg inte att du redan hade försökt förklara för signaturen.

Nåja, det skadar väl inte med två förklaringar, inte säkert att det når fram ändå.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-19 16:04:53 följande:
    nihka skrev 2014-11-19 14:20:49 följande:
    Men någon annan i tråden har påstått att det finns en undersökning som visar läget för SDs representanter. Det är om detta och till denna person som frågan vänder sig. Fattar du nu??

"Någon annan har..." Ja så var det med eran såkallade dyrbara källkritik.
    Slår det er aldrig att de som "granskar" SD fullkomligen hatar SD? Det råder således en extrem partiskhet som gör att dessa undersökningarna blir helt skeva och kraftigt vinklade. Så enkelt är det.
    Nja, du förstår nog inte riktigt.

En av forumets sverigedemokrater påstod att det finns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamoterna inte alls är överrepresenterade avseende brottsdomar.

För den som inte är sverigedemokrat blir det då självklart att hen ska kunna belägga sitt påstående.

För min egen del ansåg jag redan från början att det bara var SD-kackel utan relevans och mycket tyder ju på att jag har rätt.

Så här skrev sverigedemokraten som en replik på ett inlägg från mig där jag påpekade det skrämmande faktum att SD tycks vara ett näste för vålds- och brottskultur.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-19 16:49:35 följande:
    Jag har över huvud taget inte sett någon undersökning alls som har kartlagt 7-klövern. Det är DET som är det stora problemet här.
    Granskningen av SD är redan klar, det är 7-klövergranskningen som saknas. Men som tyvärr nog aldrig kommer att bli av. Men innan den släpps, så går det inte att dra slutsatsen att SD är överrepresenterade.
    Nej, inte jag heller.

Hur tror du det kommer sig att "Fia" påstod att en sådan har gjorts men att hen inte bryr sig om att ge någon källhänvisning?
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-19 19:56:55 följande:
    Härskartekniker? Var tusan har jag använt det? Det är sanrare två personer här som använder sig av det. Och det är Du nihka, och FDFMGA. maken till härskarteknik får man leta efter.
    Ni sätter er över människor som gillar SD. HATAR gör ni!
    Nja, jag skulle väl snarare vilja påstå att jag försöker förklara för dig.

En sverigedemokrat "Fia" har påstått att det finns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte alls är överrepresenterade vad gäller brottsdomar.

Jag har förgäves efterlyst en källangivelse, inte för att jag tror att det existerar någon sådan undersökning utan mer för att jag anser att man bör kunna belägga sina påståenden.

Du verkar också ifrågasätta existensen av en sådan undersökning, men på något sätt tycks du göra mig ansvarig för vad sverigedemokrater påstår.

Jag anser mig vara en mycket ansvarstagande person - men att behöva ta ansvar för vad sverigedemokrater påstår måste vara en helt hopplös uppgift - förutom att jag inte ens anser att det är min uppgift.

Jag repeterar. Fia har refererat till en undersökning som påstås visa att SD-riksdagsledamöter inte har någon överrepresentation avseende brottsdomar.

Fråga gärna Fia varifrån hen har fått den informationen. Själv tror jag inte att det finns någon sådan undersökning, utan den kraftiga överrepresentation som Biffus redogjort för är säkert en avspegling av den speciella SD-kulturen.

Jag petar in citatet från Fia för kanske tionde gången. Dt är Fia du ska fråga inte mig.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-21 13:41:50 följande:
    eh nej. det är inget översittari! Läs igen vad jag skrev!
    "Jo du är både liten och ovän. Och Du far med osanning i den här tråden.
    Du ger inte ett skvatt för övriga partiers medlemmars feltramp. Utan det är bara SDs politiker som upprör dig. Rent och skärt hyckleri. Hoppas gudskelov inte du blir politiker, för hycklare är de värsta som sitter i de stolarna. "
    Och ta gärna till dig utav det jag skriver. Hycklare är det ingen som gillar
    Hm.

Men visst kan man förstå att sverigedemokrater gormar och har sig över Billströms obetalda tv-licens.

Personligen anser jag nog trots allt att misshandel, narkotikabrott och förtal är att betrakta som betydligt allvarligare brott.

Men jag är väl medveten om att SD har en mycket osvensk inställning till det mesta.

Det är väl i mångt och mycket därför sverigedemokrater ständigt framhåller hur man gör i andra länder. Min gamla mormor brukade alltid säga att man inte ska kacka i eget bo, men så var hon också än stor vän av Sverige, medan SD-sekten ständigt kackar på Sverige på ett synnerligen svenskfientligt sätt.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!