Biffus skrev 2014-11-30 10:38:08 följande:
Berätta för mig hur man gör då.
"En källhänvisning är en
referens till
källmaterial, det vill säga en uppgift om var författaren uppfattar sig ha belägg för det hen skriver, på ett sätt som gör det möjligt för läsaren att kontrollera uppgiften eller bedöma dess trovärdighet.
Källhänvisningar kan gälla så väl skriftligt som muntligt material. De kan gälla till exempel böcker, tidningar, tidskrifter, webbsidor eller intervjuer."
Det finns i boken, i början av demokratikapitlet. Dock minns jag inte om demokratikapitlet började på s. 120 eller s. 86. Läs de första 10 sidorna i kapitlet om demokrati.
Om du funderar på det
biffus.Om det räckte med att hänvisa till en bok för att anses ha bekräftat sin uppgifter.
Hur skulle det fungera?
Tips: Varför inte bara referera till alla böcker i hela världen på en gång och säga att det står där någonstans.
Jag tror inte du är korkad eller så, jag tror du vill väl men har problem med att analysera konsekvenser av begrepp. Mycket liknande andra här i tråden. Du verkar ovanligt vettig om man jämför med en hel del djupingar faktiskt
När det gäller demokratibegreppet är det förenligt med en hel del problematiska effekter. Det finns en hel del olika implementationer av demokrati men som begrepp är det problematiskt.
I fallet ovan där du visar att du inte förstår problemet med majoritetsförtryck så framgår hur det kan gå när man låter sin 'religiösa' tro på begreppen råda.
Jag tror att du har lärt dig hur vi i Sverige implementerat demokrati, det är ju det som lärs ut i våra skolor.
Fundera lite mer på det där med majoritetsförtryck eller pöbelvälde för den delen.