Smutsiga sanningar om SD!
nihka skrev 2014-11-15 12:37:06 följande:
Just våldsbrotten som SDs riksdagsledamöter blivit fällda för tycker jag är allvarligast och jag tror som du att de kan ha ett samband med att SD har sina rötter i en våldskultur. Det var väl den våldskulturen som gjorde sig påmind med järnrörsskandalen. Bara tanken att plocka med sig tillhyggen en lördag kväll på stan är så extremt främmande för mig. Däremot har jag också struntat i TV-licensen en period i min ungdom.Vet du om riksdagsledamöter likt exempelvis vård- och skolpersonal behöver presentera ett utdrag ur brottsbelastningsregistret inför en "anställning"?
Rimligen måste det vara så att ett brott anses sonat när straffet är avtjänat, så någon officiell personkontroll sker knappast, däremot lär väl Säpo ha koll på riksdagsledamöternas förflutna.
Jag såg förresten när jag var inne på SD:s sida att de kräver en redogörelse för eventuell brottslighet för personer som vill bli medlemmar, förmodligen är man bara alltför medveten om partiets och sympatisörernas kopplingar till extrem våldskultur.