Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-11-16 23:29:02 följande:
    Det är dålig källkritik därför att man alltid ska länka till originalkällan. Det får man väl lära sig i grundskolan? 
    Nej, nu tog du allt i? Inte får man lära sig att länka och granska källor i grundskolan?

Gymnasiet kanske.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-16 23:31:06 följande:
    Eftersom att jag aldrig någonsin har sett en SD:are ange en endaste källa som är trovärdig och stödjer det som denne försöker hävda så går det snabbt. Det är inte oväntat att SD:are länkar till icke trovärdiga källor och har dålig källkritik - jag har aldrig, någonsin, sett något annat. 
    Så SR är då en dålig källa med låg trovärdighet? Eller var det mest den ideologiska avskyn mot oliktänkande som tog överhanden?
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-16 23:34:51 följande:
    På min grundskola fick vi iaf lära oss att länka till originalkällan. Hur som helst så borde jag inte vara ensam om att veta det. Den stora frågan är varför inte en endaste SD:are verkar veta det. 
    Okej. En del av oss är ju något äldre. På min tid fanns det inte ens datorer i grundskolan.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-16 23:36:08 följande:
    Avpixlat är en dålig källa, och det är den länken som är upplagd. Ska jag fota inlägg 549, så att du kan dubbelkolla?
    Så det ideologiska hatet tog över och du vägrade att klicka på länken för att sedan ta del av det inbäddade SR-reportaget?
  • FiaMedFunkk
    Elake skrev 2014-11-16 23:55:45 följande:
    Ja, gå in på länken så hittar du källan!
    Nej! Vi kan inte klicka på en länk som inte går till Aftonbladet. Eller Expressen.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 01:20:48 följande:
    Och där kom det! "Mina argument tog slut så jag lägger påstådda åsikter i munnen på mina meningsmotståndare".

Tragiskt ju...
    Jo, för det har ju du aldrig gjort...Foten i munnen
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-17 01:00:43 följande:
    Jag säger att när kriget bara fortsätter och fortsätter att eskalera och nu när grannländerna en efter en tvingas stänga sina gränser för syriska flyktingar blir trycket så hårt på de som fortsätter att ta emot, att man tvingas backa. Detta har inget att göra med SD. Att grannländerna skulle bågna har ju förutspåtts av bl a FN. Sverige har varit i en liknande situation flera gånger tidigare långt före SD fanns och vi kommer, tyvärr, troligtvis att befinna oss där igen i framtiden.

Hur kan du skratta? Det är ju så sorgligt. Mina sympatier går ut till de miljontals människor som inte kommer att ha någonstans att fly.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/dorrar-stangs-for-syriska-flyktingar_4096713.svd
    Inte för att du väljer att hjälpa dem. Men det är fint att du finns med i tanken.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 01:39:13 följande:
    Mycket sällan, om inte aldrig. Jag använder mig helt enkelt inte av självförsvarsmekanismer när jag debatterar, till skillnad från dig.
    Ska jag verkligen behöva leta upp ett exempel för att läxa upp dig?

Tror vi lägger det därhän och fäktar vidare istället. Har du något relevant att komma med, eller ska det mest kräkas lite på SD i allmänhet? 
  • FiaMedFunkk
    nihka skrev 2014-11-17 01:41:11 följande:
    Och vad vet du om det? Just det. Absolut inget. Som vanligt.
    Berätta gärna. När skänkte du en månadslön till de utsatta? När gav du bort din platt-TV till en Rom?

Inte?
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 02:09:00 följande:
    Läxar vi upp varann? Jag visste inte att det var så strängt, fröken.

Det heter "lämnar det därhän", och jag är inte ute efter att fäktas, eller ens angripa din gudomliga sekt, möjligen är mitt ånga syfte att tillrättavisa de galna anhängarna till densamma, i den mån jag pallar. Ni är uttröttande, det skall du veta.
    Dags att sova då. En del av er måste ju jobba imorgon för att betala för Romerna och annat löst pack som slinker in över gränserna. Själv njuter jag mestadels av mitt kapital och undrar om jag ska klia mig i skrevet eller i naveln.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!