Inlägg från: Elake |Visa alla inlägg
  • Elake

Smutsiga sanningar om SD!

nihka skrev 2014-11-19 17:51:24 följande:
    Tro mig, hen kommer inte tro dig.
    För det första så är jag ingen hen, jag är en person!
    Och sen så kan jag inte hitta någon sådan granskning
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-19 18:21:21 följande:
    Hen är isf "honellerhan", men du kanske är en person utan att vara vare sig en hon eller han. Whatever.

Om du hade varit lite trevligare kunde jag ha hjälpt dig hitta den genom att länka men, du får leta själv eller vänta och se om någon annan har förbarmande över dig.
    Jag är trevlig, men jag är också rak och ärlig. Så du får gärna länka den. För jag har missat den hur mycket jag än granskat denna tråden
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-19 19:20:19 följande:
    No, no, no, no, no. Man använder inte härskartekniker och sedan ber om hjälp och tror man ska få det. You're on your own.
    Härskartekniker? Var tusan har jag använt det? Det är sanrare två personer här som använder sig av det. Och det är Du nihka, och FDFMGA. maken till härskarteknik får man leta efter.
    Ni sätter er över människor som gillar SD. HATAR gör ni!
  • Elake
    ´Biffus skrev 2014-11-20 21:30:01 följande:
    Jag har sökt på alla riksdagsledamöter. Läs inlägg 140. 
    "Sökt"?  men kära lilla vän. Det räcker inte med att söka lite i registren. Man måste ha kontakter och förståelse för och resurser för att kunna göra en riktig granskning. det har inte du, men det har media. Och dom har inte gjort någon granskning av övriga riksdagsledamöter
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-20 17:30:27 följande:
    I inlägg 135 och 141 dina svar till mig.

Det går alldeles utmärkt att framföra sina åsikter utan att försöka sätta sig på andra. Ta till dig kriiken istället för att projicera den tillbaka.
    eh nej. det är inget översittari! Läs igen vad jag skrev!
    "Jo du är både liten och ovän. Och Du far med osanning i den här tråden.
    Du ger inte ett skvatt för övriga partiers medlemmars feltramp. Utan det är bara SDs politiker som upprör dig. Rent och skärt hyckleri. Hoppas gudskelov inte du blir politiker, för hycklare är de värsta som sitter i de stolarna. "
    Och ta gärna till dig utav det jag skriver. Hycklare är det ingen som gillar
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-21 14:06:41 följande:
    Härskartekniker.
    nihka skrev 2014-11-21 14:07:49 följande:
    Jepp härskartekniker.

Nej, det är vanliga sanningar, och ni förbiser dom med hyckleri varendaste endaste gång.
    Ni kan inte jämföra en undersökning som är gjord utav eliten inom granskning, med en undersökning som är gjord utav amatörpersoner på sin fritid. det faller utanför rimlighetens gränser.
    Men ni lyckas aldrig förklara hur dessa två undersökningar kan vara relevanta för varandra. Men förklara gärna detta för mig, nu har ni chansen!
  • Elake
    Biffus skrev 2014-11-21 19:09:10 följande:
    Jag har för övrigt även sökt i de listor som SD:are brukar lägga upp om dömda politiker. Fortfarande bara Billström som var dömd enligt dem. Vågar inte SD:are heller skriva om de andra partierna? Drömmer
    Du har fortfarande inte förstått vad jag klargjort hundra gånger i tråden tidigare.
    Det är SKILLNAD på när vanliga dödliga människor försöker forska lite. Till skillnad på när media gör det.
    Så åter igen, att SDare tyvärr inte hittat mer på andra ledamöter beror på att de inte har resurserna till det. Är du med på vad jag menar nu då?
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-22 12:48:43 följande:
    Min erfarenhet efter några år på FL är att den genomsnittlige SD-nätaktivisten är mer benägen att ställa psykiatriska diagnoser via nätet än att  försöka lära sig procenträkning eller varför en procentenhet nästan aldrig är detsamma som en procent.

Inte bara nätaktivisterna förresten - Åkessons svärmors beräkningar i riksdagen - den där hon ställs inför den för henne övermäktiga uppgiften att multiplicera med tio kan alltid muntra upp om vädret är för grått och trist.
    Spela roll om någon råkar felsäga sig ibland. Det gör alla politiker
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-23 22:25:37 följande:
    Tja, du är ju sverigedemokrat så... men något som vi andra fick lära oss i skolan var att ställa oss frågan är detta rimligt.

Åkessons svärmor är ungefär som barnet som för första gången ska försöka använde räknefunktionen på en mobil och får fram att fem multiplicerat med sex är 300.000. Barnet kommer så småningom förhoppningsvis att lära sig att alltid ställa frågan "är detta rimligt" och lyckas inte barnet med detta så lär väl risken vara påtaglig att hen växer upp till sverigedemokrat, precis som Åkessons svärmor.

Rimlighetsperspektivet gäller ju inte bara matte utan i princip alla tänkbara ämnen - och dessvärre brister så gott som alltid sverigedemokrater i den aspekten - kritiskt och självständigt tänkande lyser ju med sin frånvaro i SD-kulturen.
    va? SDare bär upp den mest kritiska hjärnan av alla i sverige idag, vi tänker själva. till skillnad från dig och alla andra, som låter media tänka åt er.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-23 23:41:25 följande:
    Det där är rätt kul, eftersom det inte går att vara kritiskt och rationellt tänkande och samtidigt anse sig veta hur andra har kommit fram till de åsikter de har genom att anpassa sig till en tänkt "mediasanning".

Och föga förvånande är tesen om det indoktrinerade folket central för alla sekter, inte minst SD-sekten.

Jag tror faktisk det är fjärde gången på en vecka som strålkärringar här på FL har bestämt hur jag bildar mig min uppfattning om saker och ting, och i samtliga fall bygger bestämningen på inbillade paranormala förmågor hos sverigedemokraten..

I förra inlägget skrev ja om att testa sina påståenden utifrån rimlighetprincipen.

Kan man rimligen veta hur personer man inte känner har format sina åsikter, skulle bara sverigedemokrater klara av att ställa sig den frågan och förmå besvara den rationellt så skulle strålkärringarna drabbas av en rejäl lågkonjunktur.
    HAHAHA ja det är ju just det här som du anklagar sverigedemokrater för att göra. Du påstår att sverigedemokrater inte kan kritiskt granskande. Så frågan är hur DU kan dra såna slutsatser utöver en SÅ stor grupp? Vi är trots allt snart 1.000.000 människor som röstar på SD nu.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!